Google Chrome allt vanligare hos SweClockers läsare

Permalänk
Medlem

Även om jag inte byter webläsare som jag byter underkläder så brukar jag byta med ojämna mellanrum. Explorer är den enda jag inte använt mig utav på regelbunden basis de senaste dryga tio åren eller så. Gick relativt nyligen över från Opera till Chrome Canary Build och har nog inte känt mig så nöjd sedan jag dumpade Firefox för Safari. Har redan hunnit förtränga vad det var som krånglade i Opera, men något var det i vart fall. Tror att det var något med pdf-filer, men är inte säker.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Har kört Chrome sen det kom ut, typ. Blir bara bättre och bättre!

Permalänk
Medlem

FF Första budet
Du skall inga andra webbläsare hava jämte mig

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Bytte över till Chrome från FireFox efter jag hörde talas om dess gpu-accelering i webbläsaren.
Ångrar inte en sekund att jag bytte

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Förvånar mig inte alls, tror detta är trenden över lag, åtminstone i de kretsar jag umgås. Chrome är så mycket snabbare, hade dock önskat fler Plug-ins såsom redan finns till Firefox, typ adblocker och liknande.

Det finns en helt OK adblocker

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Om jag inte fick köra Chrome, så skulle jag nog välja Opera faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Det finns en helt OK adblocker

OK är den. Vill dock att det ska vara lättare att lägga till egna filterregler. Det går men är lite omständligt.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av moodilic:

När du skrev snabblänkar, menar du bokmärkesfältet eller?

Yes, så heter det ja. Jag har bara ikonerna och får då in ca 120 stycken på två rader.

Skrivet av kobb3:

Yes, allt fungerar exakt som i Firefox

Kanske ska ta och kolla in chrome ändå, är av gammal vana som jag alltid installerar FF det första jag gör när datorn är ny installerad. xD

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

undra hur många som hoppar tillbaka till FF när 4an kommer? hänger kvar på FF så länge jag.

Permalänk
Medlem

Som Linuxanvändare (Debian) är det Opera som gäller för mig. Den må inte vara felfri, framförallt inte i senare versioner när viss funktionalitet är borttagen (skrollklick i tab-baren för att öppna ny tab och gå till kopierad url) eller inte fungerar som den ska (mouse gestures fungerar bara ibland). Trots detta tycker jag att Opera fortfarande är mycket trevligare att sitta i än Firefox/Iceweasel och Chrome/Chromium, speciellt med tanke på hur många tabbar jag brukar ha öppna.

Firefox/Iceweasel är seg och passar inte mig hur jag vill interagera med min webbläsare. Chrome/Chromium må vara snabb men buggar en hel del och även här är det som med Firefox/Iceweasel: ingen skön interaktion.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

firefox, nice addons och layout.

Permalänk
Medlem

Opera är den enda webläsaren som jag kan konfigurera precis som jag vill ha det så därför är den givetvis mitt förstaval. Har testat alla övriga utom Safari men det slutar alltid med att jag avinstallerar och går tillbaka till Opera.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag har förstås alla webbläsare installerade men just nu blir det mest Firefox 4 beta 12 och IE9 RC. Att Chrome skulle vara snabbare håller jag inte med om, tycker inte sidor renderas snabbare med 11.0.672.2 dev än de andra två webbläsarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Yes, så heter det ja. Jag har bara ikonerna och får då in ca 120 stycken på två rader.

Jag har det så med, fast bara 15st!
Resten ca 600st har jag lagt i ett mappsystem. T e x mappen "Sweclockers Forum" har jag lagt in alla forumlänkar. Sen högerklick på mappen och öppnar alla flikar. Mapparna har jag synkade med tilläget Xmarks (som finns till alla webbläsare) som ser till att synka bokmärkena i nätverket.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag upplever massa buggs med flash när jag surfar med Chrome? samt webbläsarspel brukar krångla som fan, dessutom märker jag ingen skillnad när det gäller snabbhet.

Har inget emot chrome, den är skön måste jag säga men jag håller mig till firefox, har använt det i 6 år nu och är helt enkelt van vid den.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Folk som håller fast och vägrar byta från Firefox missar verkligen något när de inte provar Chrome...

Permalänk
Medlem

Finns Flashblock och DownloadHelper till Chrome? Att blocka flash är mycket viktigare än att blocka reklamer för mig... drar massa onödigt minne om man har många filmer uppe samtidigt. Sedan funkar DownloadHelper grymt bra med Flashblock då man kan ladda ned Youtube-filmer även när de är blockade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Dom som går upp är ju Safari (iphone) och Chrome (Android) kan det vara det som ligger bakom lite kanske? Vet inte hur många som surfar med dessa plattformar på SweC, eller om dom är med i statistiken, men kan ju vara en förklaring.

Om det där stämmer är det ju inte rättvist.

firefox med tilläggen Tab Utilities + adblock + firefox sync fungerar bra.

Permalänk

Är helt klart en nöjd Opera användare.
Blir nästan lite lycklig när jag ser folk som använder Opera, senast idag såg jag en man som surfade med Opera med sin notebook på Biblioteket...

Hjärta på det.

<3

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Opera eller Chrome för min del.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Firefox är det enda som är något att ha. När den nya fullbordade versionen är i bruk så kommer den vara snabbare än Chrome. Har alltid gillat Firefox, stilren, snabb, enkel att använda o.s.v!

Vem vet vad Google samlar för information egentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har Chrome en lika smidig RSS-läsare som detta?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Har Opera något schysst Adblock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizi:

Tycker det är synd att det är så få som använder Opera. Tror Opera hade haft fler användare om folk hade provat det. Efter jag provade det första gången så kommer jag inte gå tillbaka till FF eller chrome. Enligt mig är Opera smidigare, snabbare, snyggare och har bättre finesser som passar mig.

Försökt mig på opera ett antal gånger, men känns inte alls bra tycker jag. Blir obekväm och börjar känna mig frustrerad av någon anledning. Trivs inte alls med dess GUI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Har Chrome en lika smidig RSS-läsare som detta?

http://i55.tinypic.com/21o0r37.jpg

Har faktiskt nyligen hittat ett plugin till chrome som funkar precis som feedbaren i firefox.

Den är så otroligt smidig

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Folk som håller fast och vägrar byta från Firefox missar verkligen något när de inte provar Chrome...

Klart att jag har testat Chrome rätt mycket faktiskt, jag tror att dom flesta har gjort så. Håller fast vid Firefox för att jag är Firefox trogen, och skulle alla tänka som dig så skulle Firefox vara nerlagd för länge sen ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezard:

Finns Flashblock och DownloadHelper till Chrome? Att blocka flash är mycket viktigare än att blocka reklamer för mig... drar massa onödigt minne om man har många filmer uppe samtidigt. Sedan funkar DownloadHelper grymt bra med Flashblock då man kan ladda ned Youtube-filmer även när de är blockade.

Finns iaf två FlashBlock till Chrome, vet inte vad som skiljer dem åt:
https://chrome.google.com/extensions/detail/gofhjkjmkpinhpoia...
https://chrome.google.com/extensions/detail/cdngiadmnkhgemkim...

Permalänk
Medlem

Vilken som är bäst beror på hur ens surfvanor ser ut. Själv föredrar jag Chrome. Mest egentligen bara för den känns snabbare och för att den har google direkt iadresfältet så man behöver inte skrinva in mycket för att den ska fatta vilken sida man ska till.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Firefox!!! Chrome går ju inte att ha bokmärkesfält på osv.

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Det ser ut som att Operaanvändare är riktiga traditionalister, och avskyr förändring.

Eh? Firefox 4 börjar se mer och mer ut som Opera 9.0

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken