Google Chrome allt vanligare hos SweClockers läsare

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome allt vanligare hos SweClockers läsare

Bytt från Mozilla Firefox till Google Chrome? I så fall är du inte ensam. Bland SweClockers läsare är det nu dubbelt så många som använder Chrome jämfört med samma period året innan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte alls, tror detta är trenden över lag, åtminstone i de kretsar jag umgås. Chrome är så mycket snabbare, hade dock önskat fler Plug-ins såsom redan finns till Firefox, typ adblocker och liknande.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk

Kommer inte överge Fx så länge de plugin jag använder inte finns till Chrome.
Dessutom föredrar jag gränssnittet Fx erbjuder gentemot Chrome. Då menar jag även de stökiga menyerna, menyn när man högerklickar, osv.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk

Dom som går upp är ju Safari (iphone) och Chrome (Android) kan det vara det som ligger bakom lite kanske? Vet inte hur många som surfar med dessa plattformar på SweC, eller om dom är med i statistiken, men kan ju vara en förklaring.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd

mjaa, inte vet jag varför man inte skulle köra Firefox, Kört beta 4an hur länge som helst och den rullar på.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Kör på rockmelt som är chromiumbaserat, vet inte om det ska räknas som chrome.

Skrivet av Finess:

hade dock önskat fler Plug-ins såsom redan finns till Firefox, typ adblocker och liknande.

Adblock finns.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

E en glad Chromare sen ett halvår....

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk

Föredrar chrome, har inget emot firefox heller såklart.
Trivs med chrome då jag tycker den är designvis mycket renare och trevligare en firefox.

Explorer däremot förstår jag inte hur man kan använda, jag tycker verkligen att den är märkbart segare en chrome..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Folk bryr sig bara om snabbhet ^^

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Tycker att FF är trevligt, snyggt och lättanvänt. Varför byta

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Folk bryr sig bara om snabbhet ^^

Utveckla?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Folk bryr sig bara om snabbhet ^^

Glöm inte bort säkerhet

Permalänk
Entusiast

Firefox var riktigt bra förr.

Har nu bytt till Chrome för ungefär ett år sedan och har inte ångrat mig. Snabbare och och mer stilren browser.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Vilka är de andra webbläsarna?

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Utveckla?

Chrome verkar ju vara snabbast än alla webbläsare, därför man antagligen byter. Jag föredrar Firefox och deras plugins.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Gillade inte Chrome från början men nu kan man inte vara utan det.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Jag är mest ute efter snabbheten, därför kör jag Chrome. Den är överlägsen när det gäller den biten. Snabbast uppstart och snabbast under användning.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem

Körde firefox i början men med alla minnesproblem och segheten så blev det Chrome.
Grymt snyggt, snabbt.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Chrome verkar ju vara snabbast än alla webbläsare, därför man antagligen byter. Jag föredrar Firefox och deras plugins.

Ja det är väl dels en fråga om behov har aldrig använt en extra plugin i mitt liv, trivs väldigt bra med chrome som det är, stabilt och bra.

Men som sagt, jag har inget emot firefox.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv

Kör själv Chrome, men det är många småsaker jag stör mig på i förhållande till min nästkommande favorit; Firefox. Dels hur nerladdningar fungerar, integrationen av pdf-läsning, dålig koll på flashspelaren, de små asterixerna i lösenordsfält, de gula fälten i flertalet rutor man skriver i (blir som en gul ram). Men det är bara vad jag tycker.

Ser dock fram emot Firefox 4 i en icke beta version. Säkert bara löjligt av mig, men jag avskyr allt vad beta är.

Permalänk

Kör med Chrome och gillar det rena utseendet.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Älskar Chrome, smidig, snabb, snygg design. SUPER!

Skrivet av ollebacken:

Vilka är de andra webbläsarna?

Mobila webbläsare, Konqueror, Amaya, Flock, SeaMonkey, Galeon, Camino, Avant, iCab, Sputnik, K-Meleon.
+ Ett antal fler.

Source

Permalänk
Medlem

körde med bara firefox förut (ca ett år sen eller så) men blev lej på den efter ett tag, har webläsaren igång i dagar innan jag stänger av den, å firefox tuggar bara mer å mer å mer å mer ram hela tiden och blir segare å segare ju fler sidor jag varit på tills jag startar om den, så jag skit i FF å kör på chrome nu.
dock har jag kvar firefox och använder den nu å då när man behöver några av addonsen den har.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Älskar Chrome, smidig, snabb, snygg design. SUPER!

Mobila webbläsare, Konqueror, Amaya, Flock, SeaMonkey, Galeon, Camino, Avant, iCab, Sputnik, K-Meleon.
+ Ett antal fler.

Source

Tack!

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk

Håller man på med hemsidor är Chrome för bra har jag upptäckt Den rättar till missarna man gjort. Kollar alltid upp att det ser bra ut i Firefox och IE.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem

Att byta för hastighetens skull när det går att fixa så att Firefox går lika snabbt med b l a RamDisk, om man har hårdvaran som kräver det! Tycker jag är bullshit. Jag har alltid förespråkat att man ska välja Firefox. Men ser att bekanta väljer Crome! Och jag tror inte att det går att stoppa den här Google Crome pesten som drar runt!!!

Men en sak är säkert bytar bort Eldräven gör jag aldrig ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Att byta för hastighetens skull när det går att fixa så att Firefox går lika snabbt med b l a RamDisk, om man har hårdvaran som kräver det! Tycker jag är bullshit. Jag har alltid förespråkat att man ska välja Firefox. Men ser att bekanta väljer Crome! Och jag tror inte att det går att stoppa den här Google Crome pesten som drar runt!!!

Men en sak är säkert bytar bort Eldräven gör jag aldrig ! ! !

Så tänkte jag också men när jag väl blev tvungen att använda Chrome (på skolans datorer) blev jag helt såld.
Om Chrome är Windows 7 så är FF Windows 98...

Permalänk
Medlem

opera för snabbheten och att det mesta finns redan i läsaren- alltså jag slipper addons (samtidigt som det finns sådana ifall att)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag kör Opera för det mesta. Upplever den som snabb, lättviktig och gör vad den ska.

Permalänk

FF Windows 7 och Chrome Snow Leopard Nej, nu får det inte bli nån Mac vs Windows-tråd här. Usch och fy, dumma mig.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.