Fat, Ugly or Slutty en sida om skit kvinnliga spelare får ta

Permalänk
Medlem

Så ... anonymt folk är otrevligt på internet...

Och aftonbladet sprider "nyheter"

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Good point. Under min tidigaste skoltid så fick vi höra ett ganska bra uttryck som passar i detta fallet: "Den som ger sig in i leken får leken tåla".

Precis som med allt på etern så är det upp till användaren att inse vad som faktiskt finns där ute. Går ju att tro att sånt går att motverka, men det är omöjligt i sammanhanget "public".

Vilken lek ger man sig in i då? Anser inte att ge sig i kast med onlinespelande är samma sak som att godta att man blir utsatt för skit.

Med samma resonemang så får ju mobboffer både i skola och på arbetsplatser acceptera att de blir mobbade då dessa platser faller in under sammanhanget "public" och mobbning där helt enkelt inte går att motverka.

Ger sig någon in i slagsmål eller mobbning aktivt ( alltså mobbar eller slåss, inte försöker motverka ) och sedan får igen med samma mynt ( blir mobbad tillbaka eller slagen ) då kan jag köpa uttrycket "den som ger sig in i leken får leken tåla"

Tycker att leken i detta fall handlar om att spelar du online riskerar du att få spö av bättre spelare eller lag, finn dig i det ( alltså ger du dig in i leken får du leken tåla ) att bli besegrad och sedan ta ut din frustration över ditt eget misslyckande på andra är inte ok. Då "tål" man inte förutsättningarna för leken och bör alltså avstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Vilken lek ger man sig in i då? Anser inte att ge sig i kast med onlinespelande är samma sak som att godta att man blir utsatt för skit.

Med samma resonemang så får ju mobboffer både i skola och på arbetsplatser acceptera att de blir mobbade då dessa platser faller in under sammanhanget "public" och mobbning där helt enkelt inte går att motverka.

Ger sig någon in i slagsmål eller mobbning aktivt ( alltså mobbar eller slåss, inte försöker motverka ) och sedan får igen med samma mynt ( blir mobbad tillbaka eller slagen ) då kan jag köpa uttrycket "den som ger sig in i leken får leken tåla"

Tycker att leken i detta fall handlar om att spelar du online riskerar du att få spö av bättre spelare eller lag, finn dig i det ( alltså ger du dig in i leken får du leken tåla ) att bli besegrad och sedan ta ut din frustration över ditt eget misslyckande på andra är inte ok. Då "tål" man inte förutsättningarna för leken och bör alltså avstå.

EDIT: Efter en del tänkande så tänker jag omformulera mig en smula. Ja, det är samma sak. Mobbing och eventuella kontroverser hör till skolan och samlivet överlag. Precis som när du lirar online. Går att försöka motverka, kommer inte alltid att lyckas. Skola eller arbete kan inte alla välja att avstå, men att spela online är alltid ett personligt val.

Och konceptet "leken" är självklart spelet - och allt som hör därtill. Du kan aldrig undfly det faktum att chatten är en del av spelet när du lirar online.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ja, alla är väl medvetna om vad som försigår på internetz?
Edit: Och varför utge sig som kvinna om dom nu är mer utsatta på nätet? Dom får väl skylla sig själv.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja, alla är väl medvetna om vad som försigår på internetz?
Edit: Och varför utge sig som kvinna om dom nu är mer utsatta på nätet? Dom får väl skylla sig själv.

Men tjena...Hört talas om Voice Chat?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Musikälskare

Tror de flesta som "ragar" att tjejer spelar är väldigt unga dvs det vet inte vad ordet "moral" betyder

Hmm men försvarbart är det så klart inte, själv tycker jag det är bra att tjejer lirar!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Men tjena...Hört talas om Voice Chat?

Ja, men kvinnor låter som 10-åriga pojkar.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8554035.ab

”Fortsätt campa, kvinna, jag hoppas att det finns ett kök i det där tältet.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tror de flesta som "ragar" att tjejer spelar är väldigt unga dvs det vet inte vad ordet "moral" betyder

Hmm men försvarbart är det så klart inte, själv tycker jag det är bra att tjejer lirar!

Verkligen, små glin som inte riktigt har koll...På något alls

Verkar ju helt sjukt att bara för att man är ute på internet skall man "acceptera" att man blir påhoppad och hotad?
Med samma resonemang så skall kvinnor hålla sig hemma eftersom de får skylla sig själva om de är ute och blir våldtagna...

Skrivet av KKay:

Ja, men kvinnor låter som 10-åriga pojkar.

Hahaha, det tycker jag verkligen inte.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Verkligen, små glin som inte riktigt har koll...På något alls

Verkar ju helt sjukt att bara för att man är ute på internet skall man "acceptera" att man blir påhoppad och hotad?
Med samma resonemang så skall kvinnor hålla sig hemma eftersom de får skylla sig själva om de är ute och blir våldtagna...

Acceptabelt? Nej. Men världen ser ut sån, vakna upp och inse faktum. Det går inte att förbise och ansvaret ligger då hos varje individuell användare att förstå vad de ger sig in i.

Skrivet av KKay:

Ja, alla är väl medvetna om vad som försigår på internetz?

I Sverige måste man känna till alla de lagar som berör en, t.ex. om man är ute i trafiken, i skogen osv. Är ju inte konstigare än att man som internet-användare får ta på sig ett liknande ansvar. Likväl som det finns regler att följa på internet så finns det personer som inte följer dem. Allt vilket man bör vara medveten om.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det är ganska kul ibland att spela med tjejer, för spelar endast cs seriöst och när man någon gång praccat och man lirat med en tjej, visst det är trevligt men de ska alltid få så mycket uppmärksamhet. Inte för jag känner att jag är i behov av uppmärksamhet, men kan bli för mycket alla ska fråga allt som gamla vänner som inte träffat varandra på åratal, och spelet blir inte huvudfokuseringen. Sedan fall tjejen dåligt gör det inget för hon är tjej

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av anemic:

Verkligen, små glin som inte riktigt har koll...På något alls

Verkar ju helt sjukt att bara för att man är ute på internet skall man "acceptera" att man blir påhoppad och hotad?

Hmm intressant, men jag tycker man borde inse vad man ger sig in på först. Internet är så nära frihet vi kan komma i dag, dvs vill man vara en idiot får man lov att vara det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Alla dessa oskulder som beter sig som små tykna glin på das internetz^. Tur att man kan blocka användare eller byta server whatnot för att slippa dem.

Permalänk
Medlem

En massa tjejer har skrivit till andra: How does it feel to be pwned by a girl?
Vad vill de ha för respons?

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara ett bevis på att majoriteten av alla gamers är nollor.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja, alla är väl medvetna om vad som försigår på internetz?
Edit: Och varför utge sig som kvinna om dom nu är mer utsatta på nätet? Dom får väl skylla sig själv.

..Fast dom ska ju kunna göra det utan att någon liten P12 ska komma och vara "cool". Man ska kunna säga att man är en färgad rullstolsbunden homosexuell man av judisk härkomst utan att få en flod av skit mot sig. Inget illa menat mot någon som nu är det.. men på internet så är det andra bullar idag.

Skrivet av Devil May Cry:

Detta är ju bara ett bevis på att majoriteten av alla gamers är nollor.

Eller så är det ju dessa idioter som uppmärksammas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

En massa tjejer har skrivit till andra: How does it feel to be pwned by a girl?
Vad vill de ha för respons?

Bra fråga.

Nej det är inte moraliskt försvarbart att bete sig som de flesta i online spel.

Tror det mesta baseras på att tjejer anses dåliga på spel oberoende av hur bra de faktiskt är och det är jävligt irriterande att förlora mot någon "dålig" jag menar att få spö av en p12:a svider bra mycket mer än att en p22 spelar ut en.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

det är jävligt irriterande att förlora mot någon "dålig" jag menar att få spö av en p12:a svider bra mycket mer än att en p22 spelar ut en.

Tycker det är åt andra hållet. När en p22 spelar har man mest troligt ett jobb, flickvän och annat skit som tar upp mycket tid. En p12a som spelar bra spenderar nog mycket tid framför datorn och kommer naturligtvis ha övertaget med erfarenhet i spelet.

EDIT: Hur som helst blir jag inte sur när jag blir ägd i spel. Jag har inte tid att spela 24/7 och blir det en jämn match blir jag glad. Bara jag får spela och ha roligt så är jag nöjd. Förlorar jag så beror det helt enkelt på att dom spelar bättre.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tycker det är åt andra hållet. När en p22 spelar har man mest troligt ett jobb, flickvän och annat skit som tar upp mycket tid. En p12a som spelar bra spenderar nog mycket tid framför datorn och kommer naturligtvis ha övertaget med erfarenhet i spelet.

EDIT: Hur som helst blir jag inte sur när jag blir ägd i spel. Jag har inte tid att spela 24/7 och blir det en jämn match blir jag glad. Bara jag får spela och ha roligt så är jag nöjd. Förlorar jag så beror det helt enkelt på att dom spelar bättre.

Ja tycker p12:0r känns som småbarn. en äldre kan jag ju se som en som borde vara jämlik med mig. så någon jag tycker jag borde vinna över ser jag som mer irriterande

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tycker det är åt andra hållet. När en p22 spelar har man mest troligt ett jobb, flickvän och annat skit som tar upp mycket tid. En p12a som spelar bra spenderar nog mycket tid framför datorn och kommer naturligtvis ha övertaget med erfarenhet i spelet.

EDIT: Hur som helst blir jag inte sur när jag blir ägd i spel. Jag har inte tid att spela 24/7 och blir det en jämn match blir jag glad. Bara jag får spela och ha roligt så är jag nöjd. Förlorar jag så beror det helt enkelt på att dom spelar bättre.

Helt rätt, för några år sen ville jag bara vinna vinna vinna.
Accepterar nu det faktum att både yngre och äldre oftast spenderar mer tid i ett spel eller helt enkelt har mer talang än mig i det området. Vanligtvis är jag nöjd om jag ligger lite över medel. Te.x. plats 12 av 25 i ett race. Då vet jag att det är fler som är sämre än mig än vad som är bättre (Y).

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Acceptabelt? Nej. Men världen ser ut sån, vakna upp och inse faktum. Det går inte att förbise och ansvaret ligger då hos varje individuell användare att förstå vad de ger sig in i.

I Sverige måste man känna till alla de lagar som berör en, t.ex. om man är ute i trafiken, i skogen osv. Är ju inte konstigare än att man som internet-användare får ta på sig ett liknande ansvar. Likväl som det finns regler att följa på internet så finns det personer som inte följer dem. Allt vilket man bör vara medveten om.

Så det du säger är att bara för att folk är idioter så ska man bara ta vilken skit som helst för att det är så det är? Vilken ljus syn på utveckling... Vi kanske skulle tillämpa samma sak på allt annat? Datorer för 20 år sedan sög rätt mycket, men det var så läget var så vi kanske skulle ha lämnat det så?

Att det alltid kommer finnas idioter är en sak, men att det skulle ligga på de som inte är det att bara acceptera dessa dumheter av ingen annan anledning än att de är just idioter är bara löjligt. Deras uppförande skulle upphöra om resten av oss bara slutade accesptera det. Skulle någon av nötterna börja häva ur sig skit och få en busslast tillbaka så skulle de hålla klaffen rätt kvickt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Så det du säger är att bara för att folk är idioter så ska man bara ta vilken skit som helst för att det är så det är?

Jag säger att det inte går att bortse ifrån att dessa finns och därför är det upp till individen att göra valet att vara där, eller inte. Ingen tvingar dig att spela på public.

Skrivet av belga:

Vilken ljus syn på utveckling... Vi kanske skulle tillämpa samma sak på allt annat? Datorer för 20 år sedan sög rätt mycket, men det var så läget var så vi kanske skulle ha lämnat det så?

Jag förstår inte? Vad har datorns utveckling med saken att göra? Vi har en situation idag, precis som det var en annan situation för 20 år sedan. Alla hoppas vi väl på utveckling och jag tror de flesta skulle vara glada om utvecklingen tog fram ett effektivt system mot dessa "idioter" (vilket låter otroligt i sammanhanget "public").

Skrivet av belga:

Att det alltid kommer finnas idioter är en sak, men att det skulle ligga på de som inte är det att bara acceptera dessa dumheter av ingen annan anledning än att de är just idioter är bara löjligt. Deras uppförande skulle upphöra om resten av oss bara slutade accesptera det. Skulle någon av nötterna börja häva ur sig skit och få en busslast tillbaka så skulle de hålla klaffen rätt kvickt.

Din lösning är ju verkligen.. genomtänkt(?). Att använda deras egna dumheter mot dem? Lär bli som att hälla bensin på elden för att släcka den. Du kan ju alltid försöka - hör av dig om du lyckas.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är den ända, men när jag lirade WoW, under vanilla, och gjorde något fel, kunde man komma undan genom att påstå att man var tjej. Kommer ihåg när jag ninjapullade med min rogue och påstod att jag lånade "min pojkväns" acc så gick det från #@%!! till "ooh, it ok =D"

Men visst, det finns en hel del otrevliga folk där ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag säger att det inte går att bortse ifrån att dessa finns och därför är det upp till individen att göra valet att vara där, eller inte. Ingen tvingar dig att spela på public.

Nej ingen tvingar en, men ska det verkligen vara ok att idioter med för stor mun och för liten hjärna driver bort spelare från public? Jag tycker inte det och inte heller tycker jag det är någonting man ska acceptera eller förvänta sig.

Skrivet av scienta:

Jag förstår inte? Vad har datorns utveckling med saken att göra? Vi har en situation idag, precis som det var en annan situation för 20 år sedan. Alla hoppas vi väl på utveckling och jag tror de flesta skulle vara glada om utvecklingen tog fram ett effektivt system mot dessa "idioter" (vilket låter otroligt i sammanhanget "public").

Jo utveckling vore jättebra. Men tror du verkligen att utveckling kommer från "gilla läget för det går inte göra någonting åt det"-attityden? Jag är rätt säker på motsatsen.

Skrivet av scienta:

Din lösning är ju verkligen.. genomtänkt(?). Att använda deras egna dumheter mot dem? Lär bli som att hälla bensin på elden för att släcka den. Du kan ju alltid försöka - hör av dig om du lyckas.

Jag sade aldrig att man skulle kasta tillbaka samma skit. Att någon uppför sig som en apa är inte en ursäkt att göra det själv, men det finns bra många fler sätt att ge någon en avhyvling än att gasta ur sig meningslösa och grundlösa dumheter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nej ingen tvingar en, men ska det verkligen vara ok att idioter med för stor mun och för liten hjärna driver bort spelare från public? Jag tycker inte det och inte heller tycker jag det är någonting man ska acceptera eller förvänta sig.

Jo utveckling vore jättebra. Men tror du verkligen att utveckling kommer från "gilla läget för det går inte göra någonting åt det"-attityden? Jag är rätt säker på motsatsen.

Jag sade aldrig att man skulle kasta tillbaka samma skit. Att någon uppför sig som en apa är inte en ursäkt att göra det själv, men det finns bra många fler sätt att ge någon en avhyvling än att gasta ur sig meningslösa och grundlösa dumheter.

Som sagt, har du en fungerande metod för att motverka det - var inte blyg med att framföra den.

Tills dess kan du inte göra annat än att "gilla läget", för ingenting kommer ändras enbart av att folk whinar på andras uppförande. Lägg fram en ordentlig plan för att ändra det, välj att spela och ta skiten eller gå därifrån - dessa valen är det som finns.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather