Permalänk
Medlem

Speldator Max 25.000:-

Tankte be om lite hjalp.

Har kollat pa http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10286
Eller ska man kopa losa delar och skruva ihop datorn sjalv? Tjanar man mycket pa det?
Har ni kanske en helt annat burk som kan vara intressant?
Tack for svar!

Vill garna ha Intel Cpu.

Permalänk
Medlem

Du tjänar mycket på att bygga ihop själv.

Skall du bara ha datorn till spel eller annat också?

Permalänk
Medlem

Hej Troberg! Jag ska bara spela pa burken, Tack for svar!

Permalänk
Medlem

När jag köpte min dator utgick jag från en sådan färdig "mall" men beställde delarna var för sig samt bytte de komponenter jag inte ville ha, tror priset gick ner någon tusenlapp, men då får man ju bygga själv.

Permalänk
Medlem

Tack for svar, Kanns bara jobbigt att kampa med att bygga ihop den sjalv om man bara tjanar 1000:-
jag kan tanka mig att kampa lite med Datorn om man tjanar 2500:-/3000:-

Permalänk
Medlem

Kom ner till 15.500:- nar jag plockade ihop delarna sjalv och sket i windows. Blir nog en sadan

Permalänk
Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Shit, Den ser ju riktigt nice ut. svart att bestamma mig nu xDDD

Hur ar det grafikkortet? Fanns inga recensioner pa det.

Permalänk

Hur har du det med skärm och så?

Ska du endå lägga ut 25k så kan det vara en tanke att köpa en ips/120hz skärm, beroende på vad du föredrar.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

jag ska faktiskt ha skarm och mus och T-bord ocksa.
ska kolla pa en 120hz skarm nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbn123:

Tack for svar, Kanns bara jobbigt att kampa med att bygga ihop den sjalv om man bara tjanar 1000:-
jag kan tanka mig att kampa lite med Datorn om man tjanar 2500:-/3000:-

Du får se ihopbyggandet som en investering, har man byggt datorn från grunden är det lättare att göra egna ändringar vid ett senare tillfälla (installera fläktar, byta GPU osv.)

Sen kan de ha varit mer än 1000kr jag tjänade in, hade inte helt koll då jag bytte ut väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Du tjänar mycket på att bygga ihop själv.

Skall du bara ha datorn till spel eller annat också?

jaså? det håller jag inte med om, ska man ha samma komponenter tjänar man inte mkt alls.

Fördelen med att bygga själv är att man kan optimera och välja de komponenter som passar bäst för mig (och att det är roligt att bygga själv ). Om man inte är särskilt insatt så blir det lika bra att köpa färdigt paket från t ex Komplett eller Inet, då får man även support & garanti på hela paketet, dvs funkar inte datorn kan man skicka in hela datorn för felsökning, bygger du själv får du bara garanti på komponentnivå.

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/270663/2011-03-10

Du kan ju själv plocka ut chassi efter smak (Kolla om du behöver köpa extra fläktar isf). Mus+musmatta ingår i skärmen och tangentbordet ska också vara väldigt bra

Hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

att bygga ihop själv är nog en bra erfarenhet, som tidigare sagt. annars har dom väl byggnation för 500 kr på inet? eller var det komplett?, och inet har väl fraktfritt vid köp över 500kr tror jag? ingen som kan backa upp här?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

att bygga ihop själv är nog en bra erfarenhet, som tidigare sagt. annars har dom väl byggnation för 500 kr på inet? eller var det komplett?, och inet har väl fraktfritt vid köp över 500kr tror jag? ingen som kan backa upp här?

Stämmer bra att det finns fraktfritt, bara att googla på det. Hade helt glömt av att slänga in det i paketet

Att bygga dator är inte svårt och samtidigt väldigt roligt! Ett esd armband är alltid bra för säkerhets skull med

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Fraktfritt över 500 och ihopbyggnad för 875 på inet

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd

Mordrana:
Inet har byggnation för 879,- tror jag det är, och gratis frakt för sweclockers medlemmar vid köp över 500 kronor.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

inet har gratis frakt för över 500kr, och dom bygger ihop datorn för 800 kr

Permalänk
Medlem

SLI 580 är det minst prisvärda som finns på marknaden just nu. Dels för att ett kort räcker gott och väl för att maxa dagens och framtidens spel, och dels pga att prestanda/krona för det kortet är i särklass lägst. Förstår inte heller logiken med ett 1200w nätagg för 2300, är tanken att du ska stå för strömförsörjningen åt en mindre stad?

Mitt råd är att ta bort ett 580 och välja ett billigare nätagg, så kan du göra något trevligt för resten av pengarna. Du kan alltid köpa ett till 580 den dagen du känner att ett inte räcker till. Men då har antagligen tekniken utvecklats så pass mycket att du istället vill ha ett helt nytt kort.

Men men, om du absolut måste spendera 25 000 kr.......

Permalänk
Medlem

ESD armband.. Är det verkligen nödvändigt?
Jag har grejjat en del med PC genom åren, men har aldrig märkt något behöv av det.

Och som andra säger, du MÅSTE inte spendera 25k på en dator. Ska du bara spela spel?
Kolla annonserna här på Sweclockers så kan du nog köpa en komplett burk. Pengarna du spara kan du lägga på ett nytt skrivbord, en skön stol och datorhögtalare för att skapa en bättre spelupplevelse.

Permalänk
Skrivet av Leg:

SLI 580 är det minst prisvärda som finns på marknaden just nu. Dels för att ett kort räcker gott och väl för att maxa dagens och framtidens spel, och dels pga att prestanda/krona för det kortet är i särklass lägst. Förstår inte heller logiken med ett 1200w nätagg för 2300, är tanken att du ska stå för strömförsörjningen åt en mindre stad?

Mitt råd är att ta bort ett 580 och välja ett billigare nätagg, så kan du göra något trevligt för resten av pengarna. Du kan alltid köpa ett till 580 den dagen du känner att ett inte räcker till. Men då har antagligen tekniken utvecklats så pass mycket att du istället vill ha ett helt nytt kort.

Köper man ett bra nätagg så slipper man uppgradera senare. Sen så är det dålig prestanda/krona i toppsegmentet. Så är det, men det krävs 2st 580 för att få 120fps i många moderna titlar, så varför inte?

Skrivet av biorrith:

ESD armband.. Är det verkligen nödvändigt?
Jag har grejjat en del med PC genom åren, men har aldrig märkt något behöv av det.

ESD skador behöver inte märkas direkt utan kan ge effekter först mycket senare. Jag har tappat bort mitt esd band så jag har inte heller det längre, men varför inte vara på den säkra sidan?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leg:

Jag maste inte absolut spendera 25.000kr
Men jag vill fa en dator som ar bland dom battre detta aret och som haller i minst 3ar utan att gora ngn uppgradering. Tack for svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Köper man ett bra nätagg så slipper man uppgradera senare. Sen så är det dålig prestanda/krona i toppsegmentet. Så är det, men det krävs 2st 580 för att få 120fps i många moderna titlar, så varför inte?

ESD skador behöver inte märkas direkt utan kan ge effekter först mycket senare. Jag har tappat bort mitt esd band så jag har inte heller det längre, men varför inte vara på den säkra sidan?

Tack for svar. Ska tanka pa ett esd band om jag nu inte betalar inet att bygga ihop datorn at mig.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Frågan är igentligen vad för kvar du har och vilka spel du spelar. Behöver du inte spela på högsta inställningarna på de senaste spelen borde du kunna dra av iaf 10k och fortfarande sitta på en burk som håller bra klass 3 år.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

hogsta upplosning pa de nyaste spelen bland annat crysis 2.
sen ska ju burken halla i 3ar som jag skrev innan utan att behova uppgradera den.
Tack for alla svar, ni alla gor det lattare for mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbn123:

Tankte be om lite hjalp.

Eller ska man kopa losa delar och skruva ihop datorn sjalv? Tjanar man mycket pa det?
Tack for svar!

Vill garna ha Intel Cpu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/267174/2011-03-08

Jag vet inte om det funkar med "chassit", annars får du bara byta ut emot något som matcher, ett rätt så stort moderkort är det iaf.
Fast du kan ju köpa delar från lite varstans, grafikkort t ex hade jag själv nog iaf köpt hos kompoett, tjänar du v ca 500kr, på och ytterliggare 800 om du slopar byggnationen jag satte där, men det är väl iaf en hyfsad grund?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

4 grafikkort? och ingen mer hdd an den lilla 60gigs ssd disken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbn123:

Tankte be om lite hjalp.

Tack for svar!

Vill garna ha Intel Cpu.

www.inet.se/kundvagn/visa/270880/2011-03-10
2500k ær bättre när det gäller spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle97:

www.inet.se/kundvagn/visa/270880/2011-03-10
2500k ær bättre när det gäller spel.

2600K är nog mer framtidssäkert, även om dagens spel inte är optimerade för fler kärnor.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/270980/2011-03-10

Hade nog kört på de här paketet om jag hade obegränsad budget, kan alltid köpa ett till grafikkort senare vid behov. Jag fattar att man vill ha det fläskigaste grafikkortet på marknaden, men att köpa två stycken på en gång är riktigt dumt och så mycket prestanda har du 0 användning av inom de närmaste 2 åren iallafall. När dagen kommer då ett kort inte räcker till för högsta inställningar köper du ett nytt likadant för halva priset (priserna går ner fort som fan om du inte märkt de ) eller köper ett helt nytt single kort.