överklocka processor AMD PhenomII x4 3.4Mhz

Permalänk
Medlem

överklocka processor AMD PhenomII x4 3.4Mhz

HEJ!

jag har för nuvarande en AMD PhenomII x4 3.4Mhz Processor och ett KFA GeForce Gtx 460 1GB SLI och jag antar att grafikkortet är ett snäpp bättre än processorn. tycker ni jag ska överklocka processorn eller är det bra som det är?

tack för svar

Visa signatur

Dad's home!

Permalänk
Avstängd

Du behöver inte överklocka processorn för det bör inte bli nån flaskhals alls i de flesta spelen...men vill du ha 5-10fps mer så sure...överklocka om du har möjligheten vilken kylare har du?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Ojdå det var en slö rackare till processor du har . 3,4 mhz är inte mycket dock 3,4 ghz som du antagligen har är helt okej :p.

Det blir nog bra som det är du lär inte tjäna mycket på att överklocka om du kör i högre upplösningar iallafall då äre grafikkortet som bestämmer mest

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Du behöver inte överklocka processorn för det bör inte bli nån flaskhals alls i de flesta spelen...men vill du ha 5-10fps mer så sure...överklocka om du har möjligheten vilken kylare har du?

jag har en Noctua NH-U9B SE2

Visa signatur

Dad's home!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Ojdå det var en slö rackare till processor du har . 3,4 mhz är inte mycket dock 3,4 ghz som du antagligen har är helt okej :p.

Det blir nog bra som det är du lär inte tjäna mycket på att överklocka om du kör i högre upplösningar iallafall då äre grafikkortet som bestämmer mest

haha x) oj blev visst lite fel men aja... jag vet inte riktigt varför jag ska överklocka men det är rätt härligt bara för att, om jag säger så kan ju vara härligt sen om det kommer spel i framtiden

Visa signatur

Dad's home!

Permalänk
Medlem

du verkar vara ganska ny innom överclockning så ja rekomenderar dig testa ändra multipliern från 17x till kanske 19x och sen så höjer du Vcoren till kanske 1.4 och se till att ladda ner core temp eller något så inte tempen rusar över 62grader som är rekomenderad max tempratur. Sen stress testa i Prime eller OCCT eller något. Får du error eller BSOD höj vcore eller sänk multiply sen håller du på sådär tills du hittar något stabilt läge. Sen kan du tweeka lite me FSB sen men de är överkurs. När du stress testar cpu:n bör de göras över 1 timma. GLHF
Jag får inte mina 2 phenoms till 4ghz så du kanske inte ska lyssna på mig

Om någon vill hjälpa mig få en PH II 1090T från 3.9 till 4ghz Börjar tro att de är fel på mitt moderkort för min Ph II 965 gick också stabilt bara till 3.9ghz. Är de southbrigd some måste matas med mer volt/högra clock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

du verkar vara ganska ny innom överclockning så ja rekomenderar dig testa ändra multipliern från 17x till kanske 19x och sen så höjer du Vcoren till kanske 1.4 och se till att ladda ner core temp eller något så inte tempen rusar över 62grader som är rekomenderad max tempratur. Sen stress testa i Prime eller OCCT eller något. Får du error eller BSOD höj vcore eller sänk multiply sen håller du på sådär tills du hittar något stabilt läge. Sen kan du tweeka lite me FSB sen men de är överkurs. När du stress testar cpu:n bör de göras över 1 timma. GLHF
Jag får inte mina 2 phenoms till 4ghz så du kanske inte ska lyssna på mig

Om någon vill hjälpa mig få en PH II 1090T från 3.9 till 4ghz Börjar tro att de är fel på mitt moderkort för min Ph II 965 gick också stabilt bara till 3.9ghz. Är de southbrigd some måste matas med mer volt/högra clock?

ok, ja det är jag men jag har läst om det rätt mycket men jag har en vän som kan hjälpa mig mycket men det blir ju lan imorn med han så då blire å överklocka lite ^

Visa signatur

Dad's home!

Permalänk
Medlem

ja! nu stresstestar jag med 3.8GHz på 1.4V så det e bara att vänta det krasha inte i 3Dmark06 och Temp ligger på runt 53 grader hittills ^^

Redigerat: 53C är under själva stresstestet!

Glömde skriva en grej
Visa signatur

Dad's home!