Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att komplett har fått en hel del av Asus P8P67 Deluxe, medans ni inte har fått ett ända kort? Eller är det så att ni har fått x-antal stycken bara att de korten har gått ut till kund som skall byta?

//Linus

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Känns surt att era SB kort kommer nu när min dator kommer från lagningen

Nåja, jag kanske får den snart, tänkte ringa posten när jag drar hem från universitetet

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Hedersmedlem

Tack igen för ett mycket smidigt arrangerat utbyte.

Öppnade precis upp mitt paket med utbyteskort och pingvinstänger (obs plural), trevligt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

mitt 5850 har gått sönder och jag har gjort en felanmälan och skickat iväg det. Har ni kvar nå 5850 ? isåfall vilket får jag troligtvis byta mot?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Pratat med posten och jag får nog datorn imorgon!

Alltså jag måste säga det.. Jag skickade paketet förra måndagen, det gick inte iväg förrens på tisdagen, i måndags var det klart och skickades i tisdags och idag kunde jag boka avlämmning av paketet. Det är RIKTIGT bra gjort Inet, även fast det strulade med posten vid reklamationen så skötte ni detta riktigt jävla snyggt! Vet massa företag som hade börjat attackera mig om samma sak hänt med dom. Nu hoppas jag att den kommer imorgon, oskadd och jag hoppas den är intakt nu så blir jag riktigt jävla glad!

Att ni tillochmed bokar pallfrakt till mig är så jävla gulligt!
Hoppas det löser sig imorgon bara och att posten inte babblar massa om 12500:- igen eller nått

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Jordgubbsstången var en god lunch Allt gick bra och den externa HDD är nu i min ägo

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Ja, självklart kommer vi med tiden erbjuda version 2 av CX-serien. Tyvärr så finns det dock inget satt releasedatum.
Mvh / Inet

Kanon! Tack för svaret!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leqher:

Jag älskar verkligen Inet men fan va sne jag blir när man ser att varor man betalat för helt plötsligt går ner flera hundra kr eller det blir kampanjpris på det, bara någon dag efter! Typ tredje gången nu. Så mycket man hade kunnat spara om det bara hade skett när just jag handlat :\\\

Har du "tur" upptäcker du detta innan du har fått leveransen. Så var det med mitt moderkort i sign, det hade justerats ner hela 500 kr innan jag hade fått kortet, så de satte tillbaka 500 kr inom några dagar på mitt kort. Så håll utkik snabbt som attan.

Permalänk
Medlem

halvt offtopic:
Måste säga att jag är ganska frestad att spendera kvällen med att lägga in ~7000 fraktfritt då dessa sänker det totala priset..

Permalänk
Medlem

Beställde i tisdags och fick mina grejer i dag. Suverän leverans och paketering som alltid!

Permalänk
Medlem

Nu var dom och lämmnade av datorn.

Fraktskadefri denna gång! Hårddiskvaggan är fortfarande lite böjd, men, men.. Ni har böjt tillbaks den fint iallafall.

Snabbt jobbat Inet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade lagt en beställing men så ser jag att Asrock p67 professional inte har 4pin molex till pcie.
Ringde inet på en gång och problemet var löst
bytte ist till Asrock p67 extreme 6
Grymmt av inet att lösa det på 2 sek

Permalänk
Medlem

ASRock G41M-GS3 ligger felaktigt under sockel 1155 (är sockel 775).

Permalänk
Medlem

Mitt nätagg på datorn jag köpte av er rök nu i kväll.

Såg på hemsidan att Service är öppet lördagar, är det bara att komma och lämna in datorn?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Heej inet! Tänkte kolla om ni har möjlighet att ta in lite fler 140mm fläktar? T.ex. denna http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=AP1... Har ni möjlighet att ta in den?
Alltså silverstones airpenetrator 140mm.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hej
är G.Skill Ripjaws-X minnen något ni kan ta hem? isf när?
har hört att dom passar med noctua d14 vilket corsair vengence minnen inte gör
kan vara bra att ha ett alternativ som är sandy bridge anpassat dvs 1.5v.

http://www.gskill.com/products.php?index=355&c1=&c2=

http://www.memoryc.com/computermemory/ddr3/4gbgskillddr3pc312...

Permalänk
Medlem

Tja Inet igen, nämnde förut att det hade varit nice med Externa Blu-Ray brännare/läsare men kom också tänka på att ni har ju faktiskt inte några Blu-Ray slimslot spelare. Något som kan tänkas ta in? Kanske blir populärt nu när det är många som köper HTPC datorer

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Heej inet! Tänkte kolla om ni har möjlighet att ta in lite fler 140mm fläktar? T.ex. denna http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=AP1... Har ni möjlighet att ta in den?
Alltså silverstones airpenetrator 140mm.

Tänkte fråga exakt samma sak! Inet, citera gärna mig så jag ser när ni svarat

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen om er sida!

Skulle vara jättetrevligt att det ni skickar information om när ni levererar komponenter, alltså att det står att ni inte leverar komponenter när det är helg.
Dessutom skulle det vara trevligt ifall ni satte mått på en del grafikkort så slipper man googla efter det eftersom måtten behövs när man använder udda chassin

EDIT: Citera gärna mig, eftersom jag brukar inte kolla tråden så ofta

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

http://ncix.com/products/?sku=33852&vpn=D12SL-12-RED/BLACK&ma...

Skulle ni kunna få tag på denna fläkten?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem

Det skulle vara trevligt om ni kunde skriva lite mer info om er musmatta.

http://www.inet.se/artikel/6101075/edge-performance-mousepad-...

T.ex. om det är tyg eller plast, storlek osv.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Tycker verkligen om er sida!

Skulle vara jättetrevligt att det ni skickar information om när ni levererar komponenter, alltså att det står att ni inte leverar komponenter när det är helg.
Dessutom skulle det vara trevligt ifall ni satte mått på en del grafikkort så slipper man googla efter det eftersom måtten behövs när man använder udda chassin

EDIT: Citera gärna mig, eftersom jag brukar inte kolla tråden så ofta

Ganska logiskt svar här, posten levererar inget på helger så med andra ord om inet packeterar grejer så kommer dom inte längre än till deras korgar.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Ganska logiskt svar här, posten levererar inget på helger så med andra ord om inet packeterar grejer så kommer dom inte längre än till deras korgar.

Han har dock en poäng, trots att de flesta redan vet detta. Inet skriver "en eller två dagar senare", men det skulle nog vara bättre om det stod "en eller två arbetsdagar senare" så att även alla imbeciller där ute förstår.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

En funktion som hade varit trevlig på grafikkylar-sidan hade varit en funktion att filtrera efter modell på grafikkort!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Tjo.

Förra veckan säckade farsans gamla (obrandade) 7900gtx ihop, vägrade ge bild öht. så vi testade att ugnsbaka kortet utan framgång. Åkte hem samma dag och hämtade ett 4550 som jag hade liggande, och tro fasen funkar datorn med detta kort.

Beställde hem ett KFA2 GT440 som sedan inte ger bild i hans dator, men funkar utmärkt i min. Problemet här har förmodligen något att göra med att det är en s.k. 'märkesdator' och delarna (framförallt moderkortet) är säkert inte gjort för att vara kompitabelt med alla komponenter man kan tycka, för jag ser ingen anledning till varför det inte skulle funka.

7900GTX'et tog ström genom 1x6-pin från nätagget samt såklart även pci-e på moderkortet, detta finns inte på det nya kortet, så jag tror ju inte att det är nätagget som inte orkar med det då ett gt440 borde vara strömsnålare. Kan det vara så dumt att moderkortet inte klarar av att leverera tillräcklig ström genom PCI-E bryggan?

Min fråga är alltså varför det nya kortet inte funkar i hans dator.

Alla svar uppskattas!

Skapade en tråd förra veckan med denna text, men har inte lyckats hitta nån lösning på problemet än. Tänkte bara kolla med er på inet ifall ni har nån aning om vad problemet kan vara? Har tagit hit mitt gtx260 och ska testa med det i datorn senare idag men jag är ju tveksam till att det kommer hjälpa oss på vägen nämnvärt, på sin höjd kanske vi kan utesluta nätagget (som f.ö ska räcka till att driva även ett gtx260).

Annars hoppas jag det inte är något problem att skicka tillbaka kortet till er?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Jo jag vet varför de inte leverar det på helgerna, men ibland glömmer jag bort det och det skulle vara skit bra med lite påminnelse ^^

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Någon som vet när moderkorten med 1155 sockel kommer in på inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ytram:

Någon som vet när moderkorten med 1155 sockel kommer in på inet?

Det finns redan nu en del att välja på, är det inte inne på lager så rekomenderar jag dig att beställa då jag antar att det kommer in allteftersom och går till utbytesprogrammet och de förbeställt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av m4goo2:

Haha, fick nyss ett litet paket i lådan från inet. Detta innehöll en MSI-musmatta, en XFX kortlek och tre paket bilar. Det tackar man för!

EN XFX-KORTLEK?!??!?!
JAG SKULLE DÖDA FÖR EN SÅDAN!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Vil takke Inet på Torp for veldig bra service, fikk spesialbestillt både grafikkort (artnr: 5409112) og cpu kylfläns 'Silverstone NT07-1155/1156' til mitt seneste htpc bygge.

Jeg slutter aldri bli overrasket over hvor lave priser dere klarer å holde, og på samme tid holde en bra service!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5