Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Medlem

Har det blivit något av detta eller går det inte genomföra? Skulle verkligen vilja höra svar från Andreas.
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/9...

För vi foldare skulle det vara riktigt kul att tävla om titlar

Permalänk
Medlem

Vid väldigt långa citat(se: #10854400 ) så funkar inte "du har nya citat" funktionen. Har suttit och väntat på svar från Inet ett tag nu men det dök aldrig upp i min lista.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Underforum för erbjudanden!!!

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av ToJa92:

Vid väldigt långa citat(se: #10854400 ) så funkar inte "du har nya citat" funktionen. Har suttit och väntat på svar från Inet ett tag nu men det dök aldrig upp i min lista.

Forumet känner dessvärre inte av citat i alla situationer, de kan missas om de t.ex. redigeras in i efterhand eller skrivs in i inlägget manuellt. Tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Superlight:

Har det blivit något av detta eller går det inte genomföra? Skulle verkligen vilja höra svar från Andreas.
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/9...

För vi foldare skulle det vara riktigt kul att tävla om titlar

Hej Superlight,

Vi är noggranna med att endast använda signaturer för titlar som har verklig relevans (moderator etc.) och behöver dessutom utrymme i samma område för ett framtida projekt. Vi har lagt till länk för statistikbild i profilerna och en särskild ikon för alla som är med i foldinglaget. Ett förslag är att ni istället upprättar en intern topplista i forumet.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Hej Superlight,

Vi är noggranna med att endast använda signaturer för titlar som har verklig relevans (moderator etc.) och behöver dessutom utrymme i samma område för ett framtida projekt. Vi har lagt till länk för statistikbild i profilerna och en särskild ikon för alla som är med i foldinglaget. Ett förslag är att ni istället upprättar en intern topplista i forumet.

Hälsningar,
Andreas

Synd. Det hade garanterat gjort att jag och flera andra foldat mera för laget

Permalänk

Under registrerad ute till vänster kunde det stå..... Folding Team Rank: xxx Något måste det väll gå att fixa för laget om det är uppdatering av hemsidan på g.

EDIT: Suck, god morgon skrev höger när jag menade vänster.....

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

En ny Online-ikon skulle vara trevlig. Kanske en nätverkssladd när man är online, och för offline en nätverkssladd med ett kryss över(eller bara gråa ut den, så som det är gjort nu).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Om man är inne på någon annans profil och klickar på "X annonser i marknaden" och sedan klickar på en gammal annons (som då är lite "dimmad") så kommer man till login-sidan trots att man redan är inloggad. Händer även om man klickar på en länk som går till ett album i galleriet.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av voro12:

Om man är inne på någon annans profil och klickar på "X annonser i marknaden" och sedan klickar på en gammal annons (som då är lite "dimmad") så kommer man till login-sidan trots att man redan är inloggad. Händer även om man klickar på en länk som går till ett album i galleriet.

Annonserna är ordnade. Var hittar du den trasiga länken till gallerier?

Tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Annonserna är ordnade. Var hittar du den trasiga länken till gallerier?

Tack för rapporten.

Hittade den efter lite sökande
#10961761

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av voro12:

Hittade den efter lite sökande
#10961761

Galleriet var dolt av ägaren, att döma av tråden var det ett misstag så det är ordnat med.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

"Vänner" och bättre notifiering av bevakade trådar vore trevligt. Just nu kan man ju följa användare och vice-versa men varför inte baka in dem i varandra och göra det till en vänner-funktion istället?

Om jag idag gör en bevakning av en tråd är det svårt att veta när något händer om man inte går in på profilen, en relativt tydlig indikator vore trevligt(kanske inte som PM-alert-rutan, men någonting i den stilen).

EDIT: En tydligare signatur-editor vore bra också. Det står fem rader och att långa rader kan radbrytas automatiskt, men det beror ju på skärmupplösning och blir därför lite missvissande. Och framför allt svårt att veta hur mycket man kan skriva.

En "min dator" funktion skulle också vara bra, man fyller i sin info på en speciell sida och sen finns det typ en spoiler-knapp i sin signatur, och när man klickar på den så kommer infon fram. "Min datorsamling" i ens profil där man kan lägga till flera datorer vore också trevligt(gissar på att medel-SweC'aren har mer än en dator).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är rätt tråd men iaf.

Ni borde göra någon sorts sida som personer kan skriva om man är en bra/dålig köpare/säljare så att man kan känna sig säkrare i marknadsdelen av sweclockers.

Mvh

Permalänk
Medlem

Hittade en bugg i Galleriet:
http://www.sweclockers.com/galleri/7483-sff-silverstone-sugo-...
Användarens avatar är för långt till höger och ligger bakom "Nytt i forumet" rutan.

Permalänk

Lägga till vänner ist för å följa men det kanske är samma sak?? ^^ xD

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

En "min dator" funktion skulle också vara bra, man fyller i sin info på en speciell sida och sen finns det typ en spoiler-knapp i sin signatur, och när man klickar på den så kommer infon fram. "Min datorsamling" i ens profil där man kan lägga till flera datorer vore också trevligt(gissar på att medel-SweC'aren har mer än en dator).

This! +1

Permalänk
Medlem

Förslag

För att förhindra spam eller kopior av trådar så kan ni sätta en gräns för hur många trådar man kan skapa under en dag (eller några timmar). Max en tråd var 12:e timme t.ex. Eller mindre.

Skrivet av ToJa92:

En "min dator" funktion skulle också vara bra, man fyller i sin info på en speciell sida och sen finns det typ en spoiler-knapp i sin signatur, och när man klickar på den så kommer infon fram. "Min datorsamling" i ens profil där man kan lägga till flera datorer vore också trevligt(gissar på att medel-SweC'aren har mer än en dator).

+1. Då slipper man skriva sånt i signaturen. 8D

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Decster:

För att förhindra spam eller kopior av trådar så kan ni sätta en gräns för hur många trådar man kan skapa under en dag (eller några timmar). Max en tråd per 12:e timme t.ex.

Mycket dåligt förslag.

Permalänk
Medlem

Håller med Loxus om att förslaget var dåligt.
Anyways, jag tycker vi borde ändra texten på en av tabbarna från "Mina trådar", till "Mina Inlägg".

Permalänk
Medlem

Lägga till en "Google +1" knapp, för artiklar etc ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

För att förhindra spam eller kopior av trådar så kan ni sätta en gräns för hur många trådar man kan skapa under en dag (eller några timmar). Max en tråd var 12:e timme t.ex. Eller mindre.

+1. Då slipper man skriva sånt i signaturen. 8D

Nej... dåligt..

Permalänk

Tycker länkar borde ändras automatisk när det är inom Forumet (Sweclockers.com) till Trådnamnet etc. Går ju ändra själv men är jobbigt

Skulle ju även gå att inflika så att tex länkar till youtube mm även blir namnet på 'videon' istället för http://www.youtube.com/watch?v=blabla randome kod för klipp.

Vet inte hur svårt det är att koda ihop men bör inte vara så processkrävande tycker jag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker länkar borde ändras automatisk när det är inom Forumet (Sweclockers.com) till Trådnamnet etc. Går ju ändra själv men är jobbigt

Skulle ju även gå att inflika så att tex länkar till youtube mm även blir namnet på 'videon' istället för http://www.youtube.com/watch?v=blabla randome kod för klipp.

Vet inte hur svårt det är att koda ihop men bör inte vara så processkrävande tycker jag.

Typ SEO heter det väl? Håller med, det är trevligt

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på ett Medlemsnyhetsforum? Dvs ett forum där medlemmar själva kan skriva nyheter de hittar och vill dela med sig av. Är det bra nyheter kan ni skriva och lyfta upp det till vanliga nyhetsdelen. Det finns på Neowin, och är ett forum som jag alltid kollar igenom efter intressanta nyheter.

Deras heter Backpage News
http://www.neowin.net/forum/forum/124-submitted-news-amp;-rev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

En "min dator" funktion skulle också vara bra, man fyller i sin info på en speciell sida och sen finns det typ en spoiler-knapp i sin signatur, och när man klickar på den så kommer infon fram. "Min datorsamling" i ens profil där man kan lägga till flera datorer vore också trevligt(gissar på att medel-SweC'aren har mer än en dator).

NÅgon uppdatering på detta från redaktionen?? 90% av alla medlemmar har denna information skrivet i signaturen, varför inte ha en fixerad plats för det istället?

Skrivet av Buio:

Har ni funderat på ett Medlemsnyhetsforum? Dvs ett forum där medlemmar själva kan skriva nyheter de hittar och vill dela med sig av. Är det bra nyheter kan ni skriva och lyfta upp det till vanliga nyhetsdelen. Det finns på Neowin, och är ett forum som jag alltid kollar igenom efter intressanta nyheter.

Deras heter Backpage News
http://www.neowin.net/forum/forum/124-submitted-news-amp;-rev...

Intressant! Skulle inte ha någonting emot detta. Det är ju i stort sett bara att lägga till en ny forumkategori så bör inte vara så komplicerat.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

En "min dator" funktion skulle också vara bra, man fyller i sin info på en speciell sida och sen finns det typ en spoiler-knapp i sin signatur, och när man klickar på den så kommer infon fram. "Min datorsamling" i ens profil där man kan lägga till flera datorer vore också trevligt(gissar på att medel-SweC'aren har mer än en dator).

Skrivet av berra200:

Vet inte om det är rätt tråd men iaf.

Ni borde göra någon sorts sida som personer kan skriva om man är en bra/dålig köpare/säljare så att man kan känna sig säkrare i marknadsdelen av sweclockers.

Mvh

Skrivet av aztekk:

Lägga till en "Google +1" knapp, för artiklar etc ?

Tre av många bra förslag! Skulle väldigt gärna de att de implementeras.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av aztekk:

Lägga till en "Google +1" knapp, för artiklar etc ?

Finns i artiklar nu och snart i marknad och galleriet. Vi passade dessutom på att designa om det hela en smula och även lägga till Twitter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Tycker att länkar inom forumet ska fixas till av sig själv.

Tex
http://www.sweclockers.com/profil/inzanity
Blir automatisk länk
Inzanity

Går ju göra det genom lite taggar men forumet skulle bli renare/finare om det blev automatisk.

Skulle även gå att Youtube länkar automatiskt blir [Youtube] tagg istället för att man ska behöva klistra och klippa med 'koden'

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Angående mobilsidan; Jag tycker huvudforumvyn är för trädig, man måste klicka sig fram genom forumen. Jag tycker huvudvyn borde innehålla fler underforum direkt, precis som vanliga sidans huvudvy för forumen. Eftersom sidan är mest text kan jag inte tänka mig att det tar mycket längre tid att ladda, däremot blir den förstås längre med mer scrollning.