Permalänk

köpa 360/ps3 nu ?

funderar på att köpa en konsoll men tycker dom båda jättarna varit ute så länge att det bör komma något nytt snart?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Tror det dröjer minst ett, om inte två år innan det kommer en ny konsoll...

Permalänk
Skrivet av xilli:

Tror det dröjer minst ett, om inte två år innan det kommer en ny konsoll...

Ok fast annars känns det attraktivt att köpa en större tv och göra htpc utav min dator och sitta i soffan och spela

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Hur många trådar i veckan ska startas om det här? Du behöver ju fan inte ens söka, bara scrolla lite. Läs innan du skapar trådar, snälla!

(menar inte att vara gnällig, men herregud..?)

Visa signatur

---

Permalänk

tror dock att PS3 är mest framtidssäker den har bäst hårdvara av alla konsolerna och den har även bluray spelare så har du ingen bluray spelare så väg in det med om du tänkt att köpa en vill säga..

Xbox360 har varit ute längst och ryktena säger att det ska komma en ny till julen 2012 alltså nästan 2 år, men det är bara lösa rykten inget bekräftat

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

PS4 kommer inte ut på länge då dem inte ens har börjat utvecklingen för den.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hade inte Sony gjort ett uttalande för några veckor sen där de sa att de ville ha PS3 levande i totalt 10 år?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Enligt många på youtube är Xbox 360 nu bättre än PS3, förut var Ps3 bättre än Xbox 360 vet inte vad som hänt.. men jag tänker iaf köra på en Xbox 360 slim då jag redan har en 60gb ps3 ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Enligt många på youtube är Xbox 360 nu bättre än PS3, förut var Ps3 bättre än Xbox 360 vet inte vad som hänt..

Det där sa då inte mycket... Själv tror jag det är en smaksak, oavsett om det finns väldigt många fanboys av båda som försöker banka in att ''deras'' konsol är bäst.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

gillar du fps sa kor pa xbox da jag sj;lv tycker dom ar mest ledande i den fronten med gears of war och halo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Det där sa då inte mycket... Själv tror jag det är en smaksak, oavsett om det finns väldigt många fanboys av båda som försöker banka in att ''deras'' konsol är bäst.

Det gör det ju. Men ser man till objektiva jämförelser av grafikkvalité och FPS, så brukar Xbox 360 ligga snäppet före PS3 i de allra flesta multiplattformstitlar. Vad det beror på är förstås en annan fråga, men faktum går inte att förneka, PS3-versionerna av spelen brukar bli styvmoderligt behandlade. I regel är dock skillnaderna inte särskilt stora.

Här finns ett antal jämförelser att ta hänsyn till: http://www.eurogamer.net/archive.php?platform=digitalfoundry&...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/478_microsoft_arbetar_med_...

Det kommer nog vara en 5 år innan vi ser nästa generation. Så det är väl fritt fram att köpa en 360/PS3

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Köper man konsol för att spela fps i första hand har man gått fel till att börja med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Det gör det ju. Men ser man till objektiva jämförelser av grafikkvalité och FPS, så brukar Xbox 360 ligga snäppet före PS3 i de allra flesta multiplattformstitlar. Vad det beror på är förstås en annan fråga, men faktum går inte att förneka, PS3-versionerna av spelen brukar bli styvmoderligt behandlade. I regel är dock skillnaderna inte särskilt stora.

Här finns ett antal jämförelser att ta hänsyn till: http://www.eurogamer.net/archive.php?platform=digitalfoundry&...

Tack för infon ^^

Men det jag menade var att han bara sa att xbox-360 var ''bättre'' utan att egentligen säga vad som var bättre.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk

2013 kommer det förmodligen att släppas next-gen iaf av Microsoft. De arbetar för fullt just nu, som det läker ut på nätet med jobb annonser hit och dit.

Permalänk
Medlem

Jag äger både X360 och PS3. Mina åsikter nedan om bägge (slim)

Fördelar med PS3:

- Exklusiva titlar. Dvs spel som bara kommer ut på PS3. Typ Uncharted, Killzone, LBP exempelvis.
- Bluray och 3D. Är skönt att kunna hyra en film på bluray. Även gamla filmer som är remastrade i bluray känns som en helt ny upplevelse. Spelade också Mortal Kombat demot i 3D och visst är det en häftig effekt om man har en 3D-TV.
- Gratis onlinespelande
- Kräver ej batterier till handkontrollerna
- PS Move

Nackdelar med PS3:

- PS Store kan inte mäta sig med Xbox Marketplace vad gäller utbud och smidigt gränssnitt.
- PS Network som ibland ska uppdateras vilket tar 11 timmar och då kan du inte accessa varken affären eller spela online.
- Playstation Plus som gör att du måste betala om du vill komma åt visst material före andra/exklusivt.

Fördelar med X360:

- Multiplattform-titlar (ej FPS i mitt tycke). 360 får i regel alltid bättre behandling (bättre grafik och flyt) än PS3 när det gäller spel som släpps till samtliga fortmat. Exempelvis alla Rockstar Games-spel.
- Större spelutbud generellt, finns en uppsjö bra Xbox Live Arcade-spel bland annat där PS3an inte kan stå pall.
- Även här exklusiva titlar såsom Gears of War och Halo.
- Bättre community/vänhantering

Nackdelar med X360

- Att spela online kostar pengar och det enda sättet att avbryta en prenumeration är att ringa till Xbox-supporten.
- DVD-formatet, i vissa spel måste man byta DVD-skiva medan på PS3 ryms många GB på en skiva (God of War 3 är 40 GB).
- Strömadaptern är gigantisk, PS3 har inbyggd nätdel.

Mina fem cent. Oavsett vilken du väljer så kommer du att bli nöjd.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Köper man konsol för att spela fps i första hand har man gått fel till att börja med.

Nej det har man inte, dock så finns det folk som du som tror att dom ska kunna bemästra kontrollerna på 1-2 dagar.
Hur tyckte du själv det var att gå över från att enbart använda tangentbord i wolfenstein och doom till att använda mus i quake? Själv gick jag och tittade rakt ner i antingen golvet eller taket större delen av tiden.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Köper man konsol för att spela fps i första hand har man gått fel till att börja med.

Varför skulle det vara fel? För den större massan som inte vill slänga ner 20k på en speldator så kanske man nöjer sig med en konsol Jag hatar fps spel på datorn men gillar det på xbox å ja jag har en speldator.

Permalänk

Bättre Exclusiva spel till ps3 . såsom LBP2, Killzone 3, Agent,Uncharted mm
och vad jag tycker så suger Halo men det är en smaksak. + att ps3 är mkt hållbarare så jag hade köpt en ps3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Det gör det ju. Men ser man till objektiva jämförelser av grafikkvalité och FPS, så brukar Xbox 360 ligga snäppet före PS3 i de allra flesta multiplattformstitlar. Vad det beror på är förstås en annan fråga, men faktum går inte att förneka, PS3-versionerna av spelen brukar bli styvmoderligt behandlade. I regel är dock skillnaderna inte särskilt stora.

Här finns ett antal jämförelser att ta hänsyn till: http://www.eurogamer.net/archive.php?platform=digitalfoundry&...

Bara att jämföra Forza och GT5, du märker vilken skillnad det är då.. Det går helt enkelt inte att jämföra så som du gör och andra utan spelen ser i princip exakt likadan ut i båda konsollerna men däremot tycker jag att xbox har lite bättre flyt.. Jag äger både en Xbox 360 elite och PS3 80GB "FAT", fast när jag jämför GT5 mot vilket spel som helst så har GT5 så mycket bättre grafik än vad Xbox 360 har till sina spel.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Bara att jämföra Forza och GT5, du märker vilken skillnad det är då.. Det går helt enkelt inte att jämföra så som du gör och andra utan spelen ser i princip exakt likadan ut i båda konsollerna men däremot tycker jag att xbox har lite bättre flyt.. Jag äger både en Xbox 360 elite och PS3 80GB "FAT", fast när jag jämför GT5 mot vilket spel som helst så har GT5 så mycket bättre grafik än vad Xbox 360 har till sina spel.

Så du jämför två olika spel till två olika konsoler och tycker att GT5 gör att PS3 har bättre grafik? Vad konstigt, GT5 är nyare än Forza och det finns inte på X360 så det går inte ens att göra den jämförelsen.

Vi säger det igen; Multiplattformsspel ser oftast bättre ut/får bättre behandling på X360 än på PS3. Ett multiplattformspel är ett spel som finns på PC, PS3 och X360 (till exempel) och ett sådant spel kan vara Black Ops (exempelvis). Gran Turismo 5 är inte ett multiplattformspel. Däremot får du gärna tycka att GT5 är snyggare än alla X360 spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Så du jämför två olika spel till två olika konsoler och tycker att GT5 gör att PS3 har bättre grafik? Vad konstigt, GT5 är nyare än Forza och det finns inte på X360 så det går inte ens att göra den jämförelsen.

Vi säger det igen; Multiplattformsspel ser oftast bättre ut/får bättre behandling på X360 än på PS3. Ett multiplattformspel är ett spel som finns på PC, PS3 och X360 (till exempel) och ett sådant spel kan vara Black Ops (exempelvis). Gran Turismo 5 är inte ett multiplattformspel. Däremot får du gärna tycka att GT5 är snyggare än alla X360 spel.

Jag menar precis att GT5 är snyggare än alla X360 spel så varför jämföra vilken konsol som har bättre grafik då eftersom man tar den "bästa" mot den "bästa" så jämför man.. Black ops ser i princip exakt likadant ut på båda konsollerna förutom att x360 har bättre flyt som jag påpekade tidigare.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Lätt PS3 den har bluray och gratis live inget snack om saken, har alltid kört på sony när det gäller konsoler. Tycker dessutom att PS3et har skönare kontroller än 360 (dock en smaksak). Känner en kompis som har 360 när vi kör halo så laggar det sönder ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Jag menar precis att GT5 är snyggare än alla X360 spel så varför jämföra vilken konsol som har bättre grafik då eftersom man tar den "bästa" mot den "bästa" så jämför man.. Black ops ser i princip exakt likadant ut på båda konsollerna förutom att x360 har bättre flyt som jag påpekade tidigare.

Det vi pratar om är fortfarande att multiplattformspel ser bättre ut på X360. Och därför kan det vara värt att tänka på det när man ska köpa X360 eller PS3.

Som en anekdot för Black Ops så kan jag tillägga att på 360 körs det i 1040x608 (2xAA) medan på PS3 körs spelet i 960x544 (2xAA), så ja, det är helt klart att PS3an får lida när det gäller multiplattformspel.

Permalänk
Medlem

Om du har kompisar som lirar 360 eller ps3 isåfall välj det dem har! Sen kolla gärna om något spel du vill spela bara kommer
till en viss konsol. Tex Heavy rain till PS3.

Permalänk
Medlem

ja. dom flesta spelen är ju i första hand utvecklade till x360. genom att det är de spelenbolagen kännar mest pengar på. jag föredrar x360 men har haft båda. köpte ps3 när mitt gamla xbox fick rodd efter att garantin gått ut

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag har både Xbox och PS3 och föredrar helt klart Xbox 360. De bästa spelen på marknaden är multiplattformsspel, t.ex. alla spel av Rockstar Games (GTA, RDR), Activision (CoD), EA Games (Bad Company, Need for Speed) och gör sig helt enkelt bäst på Xbox. Dessutom är Xbox live betydligt snyggare, smidigare och bättre än PSN, och jag har inga problem att betala den ringa månadskostnaden det innebär.

Det enda jag använder mitt PS3 Slim till är att se på film (tystare) och spela de få exklusiva spel som finns som är värda att köpa: Heavy Rain, Infamous, Uncharted-spelen, MGS4 och Killzone-spelen. Dessa spel är förvisso bra, men om de verkligen gör det värt att köpa en till konsol för 3000 kr vilket jag gjorde, det är tveksamt... Har man bara råd att köpa en konsol så rekommenderar jag Xbox 360 starkt.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Jag har både Xbox och PS3 och föredrar helt klart Xbox 360. De bästa spelen på marknaden är multiplattformsspel, t.ex. alla spel av Rockstar Games (GTA, RDR), Activision (CoD), EA Games (Bad Company, Need for Speed) och gör sig helt enkelt bäst på Xbox. Dessutom är Xbox live betydligt snyggare, smidigare och bättre än PSN, och jag har inga problem att betala den ringa månadskostnaden det innebär.

Det enda jag använder mitt PS3 Slim till är att se på film (tystare) och spela de få exklusiva spel som finns som är värda att köpa: Heavy Rain, Infamous, Uncharted-spelen, MGS4 och Killzone-spelen. Dessa spel är förvisso bra, men om de verkligen gör det värt att köpa en till konsol för 3000 kr vilket jag gjorde, det är tveksamt... Har man bara råd att köpa en konsol så rekommenderar jag Xbox 360 starkt.

+1

Inte för att jag har en PS3 men alla jag vet föredrar 360 när det gäller titlar för båda formaten, mest pga av bättre flyt och grafik på 360. Visst vill jag gärna lira Uncharted men det är i princip allt som attraherar mig med PS3 och eftersom i princip samtliga spel flyter bättre på 360 än PS3 är 360 det självklara valet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag bytte från ps3 till xbox 360 och den enda saken som jag saknar ps3:an för, är att jag inte kan spela gt5 på xboxen. Men istället har man forza som i sin tur är ett bättre spel om man frånser just grafiken.
Något som inte verkar ha nämts ännu är att du med xboxen kan lyssna på egen musik antingen från hdd:n eller från NAS, samtidigt som du spelar. Gjorde mitt byte mest pga multiplattforms spel.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Jag har båda konsoler och skulle jag måste välja bort en skulle jag ta ps3an! Jag säger köp ps3! Men bäst är det att ha båda, hehe!

Varför söker du inte efter liknande trådar ? Finns massor med xbox vs ps3 och alla tycker olika.