Spel liknande Empire Earth I

Permalänk

Spel liknande Empire Earth I

Tjena Sweclockers!

Tänkte höra om ni visste något spel som liknar Empire Earth fast med snyggare grafik? Alltså ett Strategispel där man går upp i tidsåldrar, Ena laget kan vara i stenåldern medans det andra laget lever i moderntid.
Empire Earth II och III var ju inte direkt roliga.

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem

slänger in en kommentar jag med då jag också skulle vilja veta

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Tja, Sid meier's civilization serie är nog vad du letar efter.

Dock ganska så sjukt cpu krävande, man kan generera helt sinnesjukt stora kartor där det finns både "banditer" och andra spelare.

Det är liksom Empire Earth utvecklings/civilizations baserat så en spelare kan vara flera tidsåldrar efter den andra.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Tja, Sid meier's civilization serie är nog vad du letar efter.

Dock ganska så sjukt cpu krävande, man kan generera helt sinnesjukt stora kartor där det finns både "banditer" och andra spelare.

Det är liksom Empire Earth utvecklings/civilizations baserat så en spelare kan vara flera tidsåldrar efter den andra.

Jo jag vet, men vill helst inte ha något turbaserat spel då man måste vänta på att motståndaren ska göra sina saker och sedan får man göra sina.

Tack ändå!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk

Empires: Dawn of the Modern World, roligt spel där man kan spela från medeltiden till WW2. Vet inte hur pass bra de funkar till Win7 men på XP så funkar de prima!

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra