Fredagspanelen 9: Jordbävning skakar industrin och grafikkort i testlabbet

Permalänk
Medlem

"För att vara IE" hååhååååå =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Bra fredags panel. GTX 480 grillar,GTX 590 tänder brasor och 6990 fungerar som en hårtork...

Ha ha. Klockren! Fast du kan ju använda gtx590 som ungn också.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Mer fredagspanel åt folket! Blir bara bättre för varje gång

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för fredagspanelen! en kall öl medans man kollar då är fredagen räddad

Permalänk
Medlem

Ni borde börja med en måndag, tisdag, onsdag, torsdag, lördag och söndagspanel också

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

grymt avsitt!
Så härligt att se på fredagen!

oj , många verkar ha problem med youtube , för några månader så var det ruskigt segt för mig hela tiden , men nu senaste tiden så har det funkat ok faktiskt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Emil: Det är svart, det är värt åtminstone 1000 kr! Helt rätt :D. angående nzxt panelen så såg den faktistk jäkligt budget ut, speciellt när jonas tryckte på den, icke intressant. Antar att både jonas och emil är nvidia fans? lät som det iaf, men jag tycker det är kul att AMD piskar loss lite, och det här med ljudnivån på 6990 är lite löjligt, det är ett entusiast kort och har man råd med det kortet så har man råd med aftermarket kylning, om man nu är så himla kräsen, men som sagt, det presterar skitbra och det är det som är huvudsaken, hoppas amd arbetar hårt på sina drivisar bara, dock verkade det ju som Nvidia hade bekymmer med drivisarna också. Hoppas ni läser detta nice fredagspanel iallafall, såg frammemot den.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Fick mitt ASUS Maximus IV B3 igår :3 Så jag är happycat!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

När kommer nästa nätdels review? det har snart gått ett halvår sedan senaste testet och en del spännande agg har kommit.

Permalänk

Ni blir bara bättre och bättre för var gång. Så himla spontant, avkopplat och skönt! Nu har jag börjat längta efter fredagar av en till anledning.
Uppskattar eran ärlighet om saker, helhjärtligt säger ni "för att vara Internet Explorer" och ett skratt

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Riktigt bra fredags panel! Lika kul varje gång att se dem.

Ni visar alltid vad vi ska välja för komponenter, hade varit lika kul att se era "burkar". Eller vad ni anv för komponenter på kontorets/test /redigering datorer, eller något i den stillen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av absl:

Riktigt bra fredags panel! Lika kul varje gång att se dem.

Ni visar alltid vad vi ska välja för komponenter, hade varit lika kul att se era "burkar". Eller vad ni anv för komponenter på kontorets/test /redigering datorer, eller något i den stillen.

De har vad jag vet intel i7, nvidia grafikkort och intel ssd. men det är lite smått osäkert som sagt.
men vet helt säkert att ingen av dem har AMD setup. Det beror ju lite på, som recensant så har man ju tillgång till nya komponenter, som emil har sagt tidigare "jag brukar låna komponenter från kontoret långvarigt" (inte EXAKT så men på ett ungefär, fanns i en gammal fredagspanel ) Svårt sen för att om dem säger va de har för dator så kommer alla börja gnälla och nojsa, varför inte detta?, varför har du den där lådan? etc, du förstår. hak inte upp dig på det där.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Själv är jag väldigt nyfiken hur det ser ut på redaktionen!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Ni blir bara bättre och bättre för var gång. Så himla spontant, avkopplat och skönt! Nu har jag börjat längta efter fredagar av en till anledning.
Uppskattar eran ärlighet om saker, helhjärtligt säger ni "för att vara Internet Explorer" och ett skratt

Gillar fredagspanelerna också men om du tänker efter så gjorde dem nog inte 33 minuter utan retakes. tänk på då jonas vart sur över att folk hade nojsat på han om nvidia volt spänningen etc, kan tänk mig att det vart flera retakes om det :P, börjar bli lite hollywood över det hela

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Själv är jag väldigt nyfiken hur det ser ut på redaktionen!

Vi får mailbomba dom så dom gör en runda "Cribs" utav hur det ser ut nere i källaren

Permalänk
Medlem

Ang. moderkortstest, kommer det möjligtvis dyka upp ASRock P67 Extreme 4/6?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Smutt somfan!

Permalänk
Medlem

Inga problem alls med buffring på YouTube så här på lördagsmorgonen.
Men tröttnade att titta efter 10 minuter när jag insåg att filmen var över en halvtimme lång...
Kanske korta ner det något så det inte blir så långdraget?

Permalänk
Medlem

Såg panelen först idag. Bra och lång och jag hade inga problem med buffringen. Sitter på samma typ av lina som fullmoon och det gick direkt. Har haft mycket problem med youtube men bytte sedan till googles DNS'er samt från Chromeplus till FireFox 4 och sedan har det funkat bättre.

Vet inte om det kan bekräfta något men ledtrådar är alltid bra för folk som behöver hitta en lösning.

Bra panel, intressanta ämnen, lite humor. Fortsätt så!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Bra panel, riktigt kul att kolla!

härligt att fläktarna snurrar i bakgrunden när crysis 2 visas i närbild sen slutar de snurra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Men tröttnade att titta efter 10 minuter när jag insåg att filmen var över en halvtimme lång...
Kanske korta ner det något så det inte blir så långdraget?

Kolla lite åt gången då, för man kan ju pausa filmen;) Sen blir de ju så att när de har hänt mkt så blir de en lång fredagspanel, å de ser jag bara som roligt. Och jag gillar som dom gör nu, att dom pratar i lugn takt och inte stressar på. Känns mer chill och inte så uppradat och tidspressat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Kolla lite åt gången då, för man kan ju pausa filmen;) Sen blir de ju så att när de har hänt mkt så blir de en lång fredagspanel, å de ser jag bara som roligt. Och jag gillar som dom gör nu, att dom pratar i lugn takt och inte stressar på. Känns mer chill och inte så uppradat och tidspressat.

Helt rätt, det är Fredag inte Tisdag morgon!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Släng upp ett videosvar på engelska till http://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc&feature=fvhl Och förklara för alla vad som hände. Jag vet inte hur många inlägg jag har flaggat som skräppost där. Alla missförstånd bidrar till att ni får en dåligare image :/

EDIT: Riktigt trevligt fredagspanel att kolla på!

Permalänk
Medlem

Stekarn och mysfarbrorn, sköna snubbar.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Gött med fredagspanel!
Tycker ni kunde sagt något om vad killernic är för något, vet själv inte vad det är..

Skrivet av Mobled:

Bra panel, riktigt kul att kolla!

härligt att fläktarna snurrar i bakgrunden när crysis 2 visas i närbild sen slutar de snurra

Lade också märke till det

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Skönt med fredagspanel! Hoppas innerligt att dom kan ta några referenskort med eftermarknadskylare lösa. Sedan se hur lätta dom är att montera. Sitter med 5970 och vill verkligen att dom testar den med Artic coolers kylare. Har varit mycket diskussioner att den är besvärlig att montera och det är lätt att man tar sönder DVI porten.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dookie95:

man blir ju lite orolig över Jonas stora kärlek till ordet hasch =P

Haha, jag visste det!

Känns som en legalisering ligger i luften... Eller hur Jonas?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

Återigen en riktigt bra fredagspanel! Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt bra panel! tycker om Jonas & Emil!

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk

"Den är jättestor och svart... så att säga" *småler*, man kan ju undra vad han tänkte på där

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.