Spotify äter RAM sakta men säkert

Permalänk
Medlem

Spotify äter RAM sakta men säkert

Som topic säger. Börjar med runt 10mb ram, men sen äter det sig upp mot 270mb ram, ibland kanske ännu mer. Har provat ändra chache-storlek utan resultat. Det är även lite störande eftersom jag använder det varje dag och programmet börjar sega lite efter ett tag då ram:et äts upp. Datorn flyter i övrigt på bra.

Blir det såhär? Hur mycket använder ert spotify?

Har Win 7 32bit och datorn står i signaturen.

Bild: http://img7.imageshack.us/i/spotifyj.png/

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton:

Som topic säger. Börjar med runt 10mb ram, men sen äter det sig upp mot 270mb ram, ibland kanske ännu mer. Har provat ändra chache-storlek utan resultat. Det är även lite störande eftersom jag använder det varje dag och programmet börjar sega lite efter ett tag då ram:et äts upp. Datorn flyter i övrigt på bra.

Blir det såhär? Hur mycket använder ert spotify?

Har Win 7 32bit och datorn står i signaturen.

Bild: http://img7.imageshack.us/i/spotifyj.png/

Inte så farligt...

Permalänk
Medlem

håller med! låter lite tycker jag!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte se din bild

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den ska väl inte äta över 200 MB RAM ellerhur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den ska väl inte äta över 200 MB RAM ellerhur?

Nej det är precis vad jag tycker. Undrar därför om någon vet vad man kan göra åt saken. Jag menar programmet segar ju med... Det borde ju inte direkt vara ett krävande program!

Har läst att tangentbord från razer kan göra att det äter mycket ram (av någon skum anledning). Jag har dock ett Saitek Eclipse II om det hjälper något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton:

Nej det är precis vad jag tycker. Undrar därför om någon vet vad man kan göra åt saken. Jag menar programmet segar ju med... Det borde ju inte direkt vara ett krävande program!

Har läst att tangentbord från razer kan göra att det äter mycket ram (av någon skum anledning). Jag har dock ett Saitek Eclipse II om det hjälper något.

Hört att det kan vara flashplayer som buggar och ger minnesläckor (via banners om du inte har premium)..
Avinstallera flash player ska hjälpa! (ganska trist lösning men, pröva iaf)

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm har inte haft några såna problem själv vad jag vet.

Är det flashplayer som är problemet blir man ju ganska sné....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hm har inte haft några såna problem själv vad jag vet.

Är det flashplayer som är problemet blir man ju ganska sné....

Vore ju inte första gången som flashplayer förstör..

lite offtopic men.. varför i helvete börjar man inte använda en ny standard för? Bara massa säkerhetshål, stabilitetsproblem och allmänt skit med flash hela tiden..

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Vore ju inte första gången som flashplayer förstör..

lite offtopic men.. varför i helvete börjar man inte använda en ny standard för? Bara massa säkerhetshål, stabilitetsproblem och allmänt skit med flash hela tiden..

Ska testa ta bort flash o sen köra, tack. Någon som har fler idéer?

Håller man inte på med HTML5 eller vad det heter, vilket ska motsvara flash med? Eller är jag helt fel ute?

Visa signatur