Kinnarps 6000 reservhjul eller universal hjul någonstans?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Kinnarps 6000 reservhjul eller universal hjul någonstans?

Fick tag på en Kinnarps 6000 series gratis, men hjulen är helt sönder.

"Standard" hjul som till ex Ikea markus osv passar inte då fästet är smalare.

Finns det några universalhjul som passar till Kinnarps? Eller får man försöka få tag på original reservdelar som kostar massvis?

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av JimmieSan:

Fick tag på en Kinnarps 6000 series gratis, men hjulen är helt sönder.

"Standard" hjul som till ex Ikea markus osv passar inte då fästet är smalare.

Finns det några universalhjul som passar till Kinnarps? Eller får man försöka få tag på original reservdelar som kostar massvis?

Hör av dig till Kinnarps service center, så får du säkert köpa ett par hjul

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Dessa kanske också passar:
http://www.clasohlson.com/se/Stolshjul/30-8329?userSelection=...

En som lämnat omdöme påstår i alla fall det

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Hm. Ser ut som sådana jag har massa sen alla Ikea stolar. Men kan ta med mig kinnarps hjulet dit o kolla ju värt ett försök.

Annars får jag väl ringa kinnarps

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh