Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk

inget märkvärdigt några ikoner och winamp.. men varning för min bakgrundsbild

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Kör med rent skrivbord utan massa ikoner. Brukade ha det kluttrat med ikoner innan. Den lilla Rocketdocken där nere gömmer sig automatiskt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt
Rainmeter med SUPERCOLOSSAL plugin.
objectdock med lucid icons

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Kör klassiskt tema, en radda ikoner i vänsterkant och och en gammal bild på min katt nerskalad till 1920x1200. Det enda udda är väl att jag dragit aktivitetsfältet till vänster skärmkant. Tyckte det blev för lite skärmyta på höjden annars. Nån mer som har så?

Men för det mesta har jag en massa fönster uppe, ser bara skrivbordet vid uppstart och när jag ska tömma papperskorgen.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

inget märkvärdigt några ikoner och winamp.. men varning för min bakgrundsbild
http://i172.photobucket.com/albums/w20/bajskorvku/llll.jpg?t=...

Hmm, en bild på Miley Cyrus och Metallica i playlist.....Nånting går inte ihop här

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Just nu är det rätt standard.
Har mixtrat mycket med rainmeter förut men efter en omformatering har man inte orkar fixa det igen.
Sen är det rätt onödigt imo, men kul att hålla på med, och snyggt

Men nu är det bra objectdock plus som gäller, där jag har alla genvägar till program osv, personliga mappar som ett par projekt och sånna saker, samt papperskorgen. Riktigt nöjd

Bakgrunderna brukar inte heller vara kvar speciellt länge. Man har en fin liten samling som man byter imellan

Sen byter man ut alla ikoner till nå ikoner i samma stil, som Token i mitt fall just nu.

Så här ser det iaf ut nu:

Tryck för 100%

Och så här ser det ut i start:

Edit: Just ja, temat är soft 7.

Visa signatur
Permalänk

Kör med Deep 7, 3.0 som tema. Och en snygg bakgrund med fina kontraster. Sen har jag även Rainmeter med Facebook och spotify skin. Gillar när det är stilrent utan en massa ikoner över hela skrivbordet och taskbaren. Sen har jag också gömt nästan alla ikoner som visas nere till höger.

Funderar dock på att hitta något nytt då jag har haft det såhär i några månader nu. Vill ha något som "glänser" lite mer helt enkelt. Hatar för övrigt förminska, förstora och stäng knapparna på det här temat (Dom knapparna som sitter uppe till höger på varje program)

Hoppas detta gav dig en liten inblick i vad man kan göra, och ett tips. Sök ofta på deviantArt, man hittar ganska mycket kul där.

Mvh!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk

Rocket dock och Rainmeter, ikonerna har jag tagit från lite olika ställen.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Avstängd

Rocketdock med Asus rog tema. samt asus rock bakgrund. Och såklart lite gadgets som visar klockan, temps, osvosvosv...

Permalänk
Medlem

Rainmeter
illustro och dark_rainmeter

Permalänk
Jubileumsmästare

Föredrar mörk bakgrund med något enkelt på.
http://i.imgur.com/sIlTU.png

Inga ikoner på skrivbordet, inte ens papperskorgen.

Permalänk
Medlem

Fixat och fixat. Installerade nyss Windows 7 och än så länge har jag bara standarddesignen med min vanliga layout: Papperskorg och en mapp. Allt som hamnar på skrivbordet åker ned i min enda mapp, vilken är ett långt jävla träd av mappar och ikoner där bara jag kan se struktur. Fungerar bra tycker jag.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krimsarn:

Oj snygg bild!

Länk tack!

http://2.bp.blogspot.com/_2UbsSBz9ckE/SzgCbPjv-0I/AAAAAAAAArg/rteRSoljHK0/s1600/Windows_7_Ultimate_hd_wallpaper.jpg

There you go

Permalänk
Medlem

Sådär ser mitt skrivbord ut! Func är mitt standardnamn på hemsidor/spel.

Kör rocketdocks med WP7 ikoner och Luminous layout. Använder också ett program som heter Taskbar Eliminator för att dölja taskbaren, får upp den genom att trycka på windowstangenten eller ctrl+alt+T.

Så nu ska jag bara hitta en fin klocka och kanske en batteri-gadget, sitter på en laptop ^^

Får gärna vara kritiska

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Själv har jag papperskorgen i taskbaren bredvid klockan så enda gången jag ser skrivbordet är någon sekund när jag startar upp datorn och tiden det tar för att jag får igång firefox.

Hur fixar man det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolaren:

http://i1195.photobucket.com/albums/aa386/funcfunc1/Namnls.jp...

Sådär ser mitt skrivbord ut! Func är mitt standardnamn på hemsidor/spel.

Kör rocketdocks med WP7 ikoner och Luminous layout. Använder också ett program som heter Taskbar Eliminator för att dölja taskbaren, får upp den genom att trycka på windowstangenten eller ctrl+alt+T.

Så nu ska jag bara hitta en fin klocka och kanske en batteri-gadget, sitter på en laptop ^^

Får gärna vara kritiska

Sexigt som fan!

Permalänk
Medlem

Har så minimaliskt som möjligt med en stilren bakrundsbild. Piffat upp det med Rainmeter 10foothud och Objektdock. Aktivitetsfältet döljs automatiskt. Just ja, jag har nått löjligt tema också som gör allt genomskinligt.

Permalänk
Inaktiv

Gillar inte massa extra saker och ikoner, kör väldigt enkelt och med Windows default tema.

Permalänk
Medlem

Gillar det simplet. Använder allt standard från windows 7. Kör alla genvägar pinnade på höger sida. Inge kladd på skrivbordet hellst heller.

Permalänk
Medlem

Hur mitt skrivbord sett ut sedan ett halvår eller så tillbaka:

Beskrivning av hur jag fixar till det:

Ändra temat:

Använder mig av temat Shine 2.0.

För att kunna använda nerladdade teman (som inte kommer från microsoft) så måste man patcha 3 systemfiler, finns olika program för att göra detta, själv använder jag detta program.
Tänk på att använda rätt version av patchen (x86 eller x64).

(OBS! Tänk på att när du ändrar i systemfiler så kan alltid något gå fel, i värsta fall kanske windows lägger av och du tvingas installera om)

När du patchat filerna och startat om datorn så lägg in temat i mappen:

C:\Windows\Resources\Themes

(Preciserande: När jag skriver lägg in temat i mappen så menar jag i detta fallet att först packa upp filerna du laddade ner och gå in i mappen "bottom" och kopiera filen samt mappen benämnda "Win7-Shine 2.0" och klistra in dessa i mappen C:\Windows\Resources\Themes)

Sedan ska du bara behöva högerklicka på skrivbordet välja "personifiera" och i listan som kommer upp välja det temat du lagt in.

Dold text

Wallpaper:

Inspirat av Jetpac. Ladda ner, placera i exempelvis mappen mina dokument och högerklicka sedan på den och välj "använd som skrivbordsbakgrund".

Dold text

Inställningar:

Jag ändrar sättet aktivitetsfältet visar ikonerna genom att först högerklicka på aktivitetsfältet och valt egenskaper för att därefter välja "Taskbar buttons: Never combine", då klumpas inte olika fönster ihop.

Då jag inte gillar att se namnet på varje fönster så använder jag därutöver registerinställningen:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics] "MinWidth"="56"

(OBS rör inte i registret om du inte vet vad du gör, finns alltid en risk att saker slutar fungera mm)
Ibland när jag ändrar i registret så kan det ta några omstarter av windows innan ändringarna syns.
Notera även att denna metod gör att du inte kan ändra ikonerna i aktivitetsfältet genom att bara högerklicka på dem, klicka egenskaper, samt under en av tabbarna välja en ny ikon.

Dold text

Ikonerna:

Jag använder lite olika ikoner men i huvudsak ikonpaketet ecqlipse 2 som skapats av chrfb.

Edit: Glömde skriva vilka mappar jag använde, de heter Windows 7 See Through Folder.

Dold text

Metod för att byta ut ikonerna:

Det finns flera olika metoder att ändra ikonerna i windows och alla har sina olika för- och nackdelar.
De absolut enklaste är att högerklicka på ikoner i aktivitetsfältet, välja egenskaper och sedan leta upp knappen "ändra/byt ikon". Denna metod kräver dock att du har valt att gruppera ikoner (högerklicka på aktivitetsfältet och välj egenskaper så hittar du denna inställningen) och även om du valt det så fungerar tyvärr inte alltid denna metod.

För att byta ut övriga ikoner blir det ofta mer problematiskt och jag rekommenderar ingen som inte orkar spendera en massa extra tid att göra det.

Den metod som jag personligen använder är att byta ut ikonerna i programmen/systemfilerna med programmet reshacker. Nackdelarna med denna metod är många så jag rekommenderar inte att den används utan djupare kunskaper i hur det görs och vad som riskerna är (Jag har skrivit lite här och här om någon ändå vill använda denna metoden).

Dold text

Startknappen:

För att byta ut ikonen så är det vanligast att man ändrar i systemfilen explorer.exe (OBS! eftersom det är en systemfil så finns alltid risken att något kan gå fel när man gör detta).
Personligen använder jag en .cmd-fil som utnyttjar reshacker för att genomföra denna ändring men den vanligaste metoden är att man använder ett program så som Windows 7 Start Orb Changer.

Dold text

Jag kan ha glömt något men i värsta fall får jag posta igen

Använder inga program så som rainmeter.

Permalänk
Medlem

Tror det går något så här;

"Ordning är bara till för idioter – genier behärskar även kaos"

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Hur fixar man det?

Skapa en genväg till papperskorgen -> sätt den i en mapp någonstans i valfri partition -> klicka på högermusknapp på taskbaren -> för över musen till menyalternativet 'verktygsfält' > sen klicka på 'nytt verktygsfält...' Välj din mapp.
Sen är det bara klicka högermusknapp över det nya verktygsfältet och ta bort text samt rubrik så man slipper en massa onödig text.

För att sen ta bort papperskorgen beror på om du har Win7 eller XP (även vilken version av XP du kör).
Win7 -> Högermusknapp och anpassa på skrivbordet -> ändra ikoner på skrivbordet
WinXP pro -> start -> kör -> gpedit.msc -> administrativa mallar -> skrivbord -> dölj papperskorg ikonen.
i XP home går inte detta och göra utan man måste använda sig av tredjepartsprogram.

Lycka till.

Skrivet av ElonB:

http://i55.tinypic.com/ielf8o.jpg

Tror det går något så här;

"Ordning är bara till för idioter – genier behärskar även kaos"

iPhone/iPad?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Gillar det simplet. Använder allt standard från windows 7. Kör alla genvägar pinnade på höger sida. Inge kladd på skrivbordet hellst heller.
http://i53.tinypic.com/35259ab.jpg

Länk till väggpappret?

Permalänk
Medlem

fan hade inte lagt märke till att min bakgrund inte ändrats på ett BRAA TAAG :S tills ja börja läsa att folk inte kollar på den :S så jah fan, har nog de värsta skrivbordet som finns på detta forum...
har ungefär 25 st bilder som den skiftar mellan b.la den som ja visar i denna i olika färger (folk får nu inspiration, inte sett ngn färga om denna bakgrund förut )
men men och sedan, används nog inte ens hälften av skiten, bara de mesta av musiken

Lite Tweak tack till airman_27 som det ser ut nu ska nog fixa mer sen när man har tid över

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Windows 7, hyfsat standard. Samurize med eget tema och rainlendar + en vacker bakgrundsbild. Skulle gärna köra med tex litestep men då det ej var kompatibelt med 64-bit os för ett par månader sedan så har jag inte orkat pröva igen.

*Edit*

Efter inspiration av andra så blev det en liten förnyelse av skrivbordslayouten.

Bakgrundsbild, vet ej mer än att det är olivia wilde...
Windows7 gadgets:

simpledate_v2-35
Pidglet-0.65
NotesLarge
NetMeter2
AppLauncherV3.3.4.6
All_CPU_Meter_V3.5

Windows 7 taskbar inställd på dölj automatiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

kör med rocketdock men annars är det ikonfritt

Visa signatur

Corsair Graphite 600T White | Asus Sabertooth Z77 | Intel Core i7-3770K | Gainward GeForce GTX 680 Phantom 4GB | Corsair Vengeance White 16GB 1600Mhz | OCZ Vertex 4 256GB & Seagate GoFlex Desk 4TB | Seasonic Platinum 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Själv har jag papperskorgen i taskbaren bredvid klockan så enda gången jag ser skrivbordet är någon sekund när jag startar upp datorn och tiden det tar för att jag får igång firefox.

Skrivet av zoorex:

Hur fixar man det?

http://www.sevenforums.com/general-discussion/1664-move-recyc...

Fixat på 2 minuter, riktigt najs faktiskt. Tack för tipset!

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Hur döljer man nedre listen i W7? Men klockan osv.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

http://www.sevenforums.com/general-discussion/1664-move-recyc...

Fixat på 2 minuter, riktigt najs faktiskt. Tack för tipset!

Grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur döljer man nedre listen i W7? Men klockan osv.

Antingen kör du: högerklick på listen -> egenskaper -> Dölj aktivitetsfältet automatiskt.

Men om den ska bort helt så finns det ett program som heter "Tastbar Eliminator". har kört det några dagar så jag kan inte gå i godo för programmet, det funkar men vem vet vad som döljer sig i koden ?

EDIT: Taskbar programmet döljer tills du använder ett kommando, tar alltså inte bort permanent ^^

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!