Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk

Rainmeter med temat illustro, 10-Foot HUD för klockan och 10-Foot Spotify för låtvisaren.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Hmm, en bild på Miley Cyrus och Metallica i playlist.....Nånting går inte ihop här

det är inte allt jag har en halv lista med miley musik också

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk

Någon som vet hur man kan lägga mappar (mapp-genvägar) på taskbaren i W7? Alla andra ikoner går ju att dra dit, men mappar hamnar bara som "pinned" utan att dyka upp i taskbaren...

@airman_27: Snyggt upplägg - och bra hörlurar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av airman_27:

Ikoner och "stacks docklet" kommer ifrån http://rocketdock.com
Lite klurigt att installera men det finns säkert nån bra youtube video om hur man gör. Och JA, "stacks docklet" för rocketdock funkar för objectdock också

Tack för svar
Ska se om jag får till det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R2, Svart | XFX Radeon HD5770 1GB | AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz | Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

:'D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här är mitt skrivbord:

Det jag använder mig av är programmet Rainmeter och tillägget som heter Rainify samt 10-Foot HUD som den stora klockan så fint heter.

Utöver det så är det inget speciellt, kanske något iconpack.

// SpitZen

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Andervaeld:

Någon som vet hur man kan lägga mappar (mapp-genvägar) på taskbaren i W7? Alla andra ikoner går ju att dra dit, men mappar hamnar bara som "pinned" utan att dyka upp i taskbaren...

@airman_27: Snyggt upplägg - och bra hörlurar!

högerklicka på aktivitetsfältet -> verktygsfält -> nytt verktygsfält. sen väljer du bara en mapp helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Gillar de flesta bidrag här

Men förstår inte ni som säger " så rent som möjligt" också har ni rocketdock och liknande. Använd launcy ifall ni vill slippa alla ikoner och shit.

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut på min

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk

Mitt skrivbord.

Rainmeter med 10-Foot HUD, Shine 2.0-tema samt Token-ikoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airman_27:

Ikoner och "stacks docklet" kommer ifrån http://rocketdock.com
Lite klurigt att installera men det finns säkert nån bra youtube video om hur man gör. Och JA, "stacks docklet" för rocketdock funkar för objectdock också

Har laddat ner stacks docklet nu iaf, men hur får jag mina spel dit? Och hur byter jag ikon på den?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ge gärna källa på var ni hittat era bakgrundsbilder

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna länka till napkins wp skulle vilja ha den xd. Vet inte om den är länkad innan orkar inte läsa igenom alla kommentarer

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

Gillar de flesta bidrag här

Men förstår inte ni som säger " så rent som möjligt" också har ni rocketdock och liknande. Använd launcy ifall ni vill slippa alla ikoner och shit.

"så rent som möjligt" är väl bara en svart bild och man skulle få fundera om datorn är på eller inte.
Nånstans mittemellan det och en fullsmetad skärm måste man väl lägga nivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewizion:

Wallbase.net för wallpapers

Tack som fan, nu har jag en ny hemsida att mjölka väggpapper ifrån

Permalänk
Skrivet av KKay:

Har laddat ner stacks docklet nu iaf, men hur får jag mina spel dit? Och hur byter jag ikon på den?

Skapa en mapp nånstans där du lägger alla spelgenvägar. Styr sedan en Stack docklet till den mappen. Om du behöver mer hjälp så skicka mig ett private mess

Permalänk
Medlem
Skrivet av airman_27:

Skapa en mapp nånstans där du lägger alla spelgenvägar. Styr sedan en Stack docklet till den mappen. Om du behöver mer hjälp så skicka mig ett private mess

Klurade precis ut det Tack för hjälpen!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av orka16605:

högerklicka på aktivitetsfältet -> verktygsfält -> nytt verktygsfält. sen väljer du bara en mapp helt enkelt.

Testade, men mappen får man ju då upp som en "bläddringslist". Jag skulle vilja kunna lägga en mapp som en genväg i taskbaren och få upp den som ett fönster - som om mappen öppnats från skrivbordet.

Man vill ju ha ett rent skrivbord, så det vore verkligen önskvärt att skicka mapparna till taskbaren!

Permalänk
Medlem

Här är mitt skrivbord:

Operativsystem: Ubuntu 10.10 med Gnome 2.32.0
Bakgrund: http://beautifullinux.com/web/wallpaper/ubuntu10.10/images/ed...
Temat har jag gjort delvis själv. Den enda skillnaden mellan det och Darklooks är att "Gewählte Einträge" är ändrat till gråskala.
(Ikontema: Foxtrot, Muspekare: oxy-white)
Stäng-, minimera- och maximera-knapparna är flyttade m.h.a Ubuntu Tweak.

Sys-infon uppe till höger använder conky med följande config: (är det nån som vet hur man använder spoiler-taggar? mod får gärna ändra)

own_window yes own_window_type override own_window_transparent yes own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager double_buffer yes use_spacer yes use_xft no update_interval 1.0 draw_shades no draw_outline no # amplifies text if yes draw_borders no font arial uppercase no # set to yes if you want all text to be in uppercase stippled_borders 3 border_margin 9 border_width 10 default_color grey own_window_colour brown own_window_transparent yes alignment top_right gap_x 10 gap_y 10 # stuff after ‘TEXT’ will be formatted on screen TEXT $color ${color orange}SYSTEM ${hr 2}$color Ubuntu $sysname $kernel ${color orange}MEMORY / DISK ${hr 2}$color RAM: $memperc% ${membar 6}$color Swap: $swapperc% ${swapbar 6}$color ${fs_free /}/ 500GiB free ${fs_bar 6 /}$color ${fs_free /media/sdb1}/ 1.5TB free ${fs_bar 6 /media/sdb1} ${color orange}NETWORK (${addr eth0}) ${hr 2}$color Down: $color${downspeed eth0} ${alignr}Up: ${upspeed eth0} Total: ${totaldown eth0} ${alignr}Total: ${totalup eth0} ${color orange}SENSORS ${hr 2}$color Core0: ${execi 5 sensors | grep -A 0 -m 1 'Core0' | cut -c15-16}${iconv_start UTF-8 ISO_8859-1}°${iconv_stop}C${alignr}CPU: ${execi 5 sensors | grep -A 0 -m 1 'CPU Temp' | cut -c21-22}${iconv_start UTF-8 ISO_8859-1}°${iconv_stop}C Core1: ${execi 5 sensors | grep -A 0 -m 1 'Core1' | cut -c15-16}${iconv_start UTF-8 ISO_8859-1}°${iconv_stop}C${alignr}MB: ${execi 5 sensors | grep -A 0 -m 1 'MB Temp' | cut -c21-22}${iconv_start UTF-8 ISO_8859-1}°${iconv_stop}C CPU FAN ---------->${alignr}RPM: ${execi 5 sensors | grep -A 0 -m 1 'CPU FAN' | cut -c19-22}

Insåg i samband med detta att skrivbordet är i behov av städning. Får nog bli om 1,5 år då Ubuntu 12.04 släpps

Permalänk
Medlem

Bilden talar för sig själv, enkelt och bra!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

rent och fint

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

fan hade inte lagt märke till att min bakgrund inte ändrats på ett BRAA TAAG :S tills ja börja läsa att folk inte kollar på den :S så jah fan, har nog de värsta skrivbordet som finns på detta forum...
har ungefär 25 st bilder som den skiftar mellan b.la den som ja visar i denna i olika färger (folk får nu inspiration, inte sett ngn färga om denna bakgrund förut )
men men och sedan, används nog inte ens hälften av skiten, bara de mesta av musiken
http://data.fuskbugg.se/skalman02/Stooeekig.jpg

Lite Tweak tack till airman_27 som det ser ut nu ska nog fixa mer sen när man har tid över

http://data.fuskbugg.se/skalman02/najsj.jpg

Hej vilket tema har du valt där ser nice ut?

Permalänk
Skrivet av airman_27:

http://i54.tinypic.com/m6hk6.png

Kör Objectdock 2.0 med Stacks docklet. Försöker hålla det enkelt och monokromt med ikonerna som "färgklickar"

Kommer inte ihåg var jag fått väggpapperet ifrån men ett tips är ultimate-wallpaper.com

Permalänk
Medlem

Har nu börjat få lite ordning iaf
http://www15.speedyshare.com/files/27741641/download/D%C3%B6d...

Objectdock med nått random tema, stack docklet och Rainmeter

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Har bara nån halvtråkig bakgrund, kan bero på att jag nästan aldrig betraktar skrivbordet utan har fönster uppe hela tiden... Är jag ensam?

Tänkte just det, sen så formaterar jag om datorn ganska ofta så jag orkar aldrig hålla på att fixa...

Permalänk

Standard.

Mitt bidrag, standard rätt igenom.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Har faktiskt nöjt mig med Windows 7 orginal, dock börjat byta ut lite ikoner, men inget mer.
Använda rainmeter till vista men inte orkat knepa med det nu

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

kör windows 7 med ett par standard gadgetar, varför vet jag inte då man kan modifiera windows ganska mkt till utseendet. ska nog kika i denna tråd efter tips och fixa till nått ikväll.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Mitt skrivbord.

http://i94.photobucket.com/albums/l118/Hockeystick_01/hsdeskt...

Rainmeter med 10-Foot HUD, Shine 2.0-tema samt Token-ikoner.

Hur får du månad och dag på svenska? Och hur får du bort " PM " märket? Och slutligen, hur får du texten att bli så skarp vit istället för så genomskinlig?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz