Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Skrev inte att du var tvungen, utan frågade varför du köpte en dator för 20k.. Inget annat.

Nej, du undade varför jag var tvungen.

"Varför var du tvungen att köpa en dator för 20k då?"

Jag har svårt att tolka det på något annat sätt.

Nåja, jag har aldrig varit tvungen att köpa något, jag har valt det för att jag har velat ha det. Jag har medvetet byggt en dator som jag anser passa mina behov och stämma med min bild av att vara prisvärd.
När sen spel efter spel idag släpps till konsol för att sen portas till pc ändras detta med prisvärd, jag kan helt enkelt få hela upplevelsen billigare med bibehållen spelglädje.
Jag är fullt medveten om att det inte behöver kosta 20000kr att spela PC, men med alla tillbehör runt, fläktar, fläktkontroller, ljudkort, gamermus, tangentbord, högtalare/headset osv osv springer det snabbt till tusenlappar. Jag anser helt enkelt inte att den grafiska upplevelsen på en dator idag motsvarar det höga priset gentemot en konsol.
Nu är dettta min subjektiva åsikt, självklart passar den inte på alla.

Min dator: http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=873010

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ilstallione:

Nej, du undade varför jag var tvungen.

"Varför var du tvungen att köpa en dator för 20k då?"

Jag har svårt att tolka det på något annat sätt.

Nåja, jag har aldrig varit tvungen att köpa något, jag har valt det för att jag har velat ha det. Jag har medvetet byggt en dator som jag anser passa mina behov och stämma med min bild av att vara prisvärd.
När sen spel efter spel idag släpps till konsol för att sen portas till pc ändras detta med prisvärd, jag kan helt enkelt få hela upplevelsen billigare med bibehållen spelglädje.
Jag är fullt medveten om att det inte behöver kosta 20000kr att spela PC, men med alla tillbehör runt, fläktar, fläktkontroller, ljudkort, gamermus, tangentbord, högtalare/headset osv osv springer det snabbt till tusenlappar. Jag anser helt enkelt inte att den grafiska upplevelsen på en dator idag motsvarar det höga priset gentemot en konsol.
Nu är dettta min subjektiva åsikt, självklart passar den inte på alla.

Min dator: http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=873010

Undrar bara varför du köpte en dator för 20k och inte en för t.ex 10k. Man behöver ju inte spendera så jättemycket på datorer, tror du nog skulle känt att du inte slösat så mycket och inte kunnat få prestandan i t.ex crysis 2.

Permalänk
Medlem

Kom just igenom spelet på PS3 och det var en riktigt bra shooter och bland det snyggaste jag spelat på PS3 men otroligt vilken dålig story! Kom knappt fram till vad det handlade om! Sämsta storyn sedan Super Mario Bros... eller i det spelet fanns det ju lite logik i att rädda prinsessan i alla fall!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Dömer man ut et spel efter en beta vetefan hur man tänker då????
Ja jag testade betan med alla fel och buggar, men jag köpte även spelet som jag planerat, och jag tycker spelet är kalas och upplever inte alls alla fel som sägs, visst buggar finns, men inte så det förstör spelet på nåt vis, spelet flyter helt underbart, spelet är riktigt bra!
Sen kostar spelet limited ed på elgiganten bara 333kr, köpt det åt min son med och kan bara rekomendera spelet!
Ångrar inte mitt köp!

Jag dömde inte ut det helt, men jag hade helt andra förväntningar på spelet som gjorde att jag inte ville förboka det. Det kändes som att det skulle bli en CoD kopia i MP, med väldigt små maps vilket jag inte alls gillar, i min mening (nu kommer väl någon blir arg, men det är min åsikt) ett p12 spel.

Jag kommer nog köpa spelet, det är jag säker på, men då väntar jag ett tag tills alla buggar och fel är fixade och tills priset gått ner, vet att det är billigt nu, men jag vill inte betala 340kr för ett spel som knappt funkar.

Skrivet av DAoG:

Ja?.. en beta brukar innehålla en hel del buggar och problem.

Fast när en beta kommer ut nuförtiden så brukar väl inte huvudsyftet vara att leta buggar, eller har jag fel? Känns som att dom betor som kommer nu bara är för att promota spelet. Om inte så har crytek varit väldigt dåliga på att fixa dom buggar som fanns under betan och även nu.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Dom mapsen som var på demon var små , men det finns mycket större såna med samt olika spel lägen som är bra, och nån cod kopia tycker jag inte detta spel är så mycket bättre känns mycket bättre, kört mycket cod och inte fastnat för detta men crysis 2 är bra, sen tyckte jag singel delen i sej var värd 333kr men det är min åsikt bara;-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av AlbertMwugabi:

Jag dömde inte ut det helt, men jag hade helt andra förväntningar på spelet som gjorde att jag inte ville förboka det. Det kändes som att det skulle bli en CoD kopia i MP, med väldigt små maps vilket jag inte alls gillar, i min mening (nu kommer väl någon blir arg, men det är min åsikt) ett p12 spel.

Jag kommer nog köpa spelet, det är jag säker på, men då väntar jag ett tag tills alla buggar och fel är fixade och tills priset gått ner, vet att det är billigt nu, men jag vill inte betala 340kr för ett spel som knappt funkar.

Fast när en beta kommer ut nuförtiden så brukar väl inte huvudsyftet vara att leta buggar, eller har jag fel? Känns som att dom betor som kommer nu bara är för att promota spelet. Om inte så har crytek varit väldigt dåliga på att fixa dom buggar som fanns under betan och även nu.

Ehm jo i en beta letar man buggar och felsöker medans man spelar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ehm jo i en beta letar man buggar och felsöker medans man spelar:)

Ja det vet jag, men känns som att dom betor som kommer ut nu för tiden inte har det syftet, utan nu känns det som om det bara är för att göra reklam och få uppmärksamhet till spelet. Jag kanske har totalt fel men så känns det för mig.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av Inztinct:

Någon som råkat ut för osynliga väggar i campainen? ska över en tentakelbro men tar stopp efter halva -.-

Mm händer ibland, asirriterande. De sa också att AI:n skulle vara stört hög, jag kan typ ta det som ett skämt. Detta spel är för buggit, nu ska jag spela Pokemon Crystal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Undrar bara varför du köpte en dator för 20k och inte en för t.ex 10k. Man behöver ju inte spendera så jättemycket på datorer, tror du nog skulle känt att du inte slösat så mycket och inte kunnat få prestandan i t.ex crysis 2.

Läser du ens vad jag svarar?

Jag skriver inte att jag känner att jag slösat eller varit tvungen som du la till i ditt förra inlägg, jag har varit helt medveten om varenda krona som gått in i denna datorn.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om när directX 11 patchen kommer?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Red Beaver:

Finns det någon info om när directX 11 patchen kommer?

Sista som hördes var väl att Crytek dementerade den helt?

http://www.sweclockers.com/nyhet/13731-crytek-tillbakavisar-r...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Sista som hördes var väl att Crytek dementerade den helt?

http://www.sweclockers.com/nyhet/13731-crytek-tillbakavisar-r...

Den här kom dagen efter dementeringen. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110331/far-crysis-2-direc...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

min bror som nästan enbart kör konsoll och dessutom spelar väldigt sällan kom över för att kolla på crysis 2 igår. det första han sa var att det där inte var lika fint som föregångaren och att det såg ut som jag snott det från hans xbox360. men han tyckte det verkade roligt så han skulle köpa det. däremot tyckte han det var konstigt och tråkigt för oss med datorer att dom inte körde med dx11.
lite kul att en helt ointresserad person som bara kikar på spelet lite snabbt säger så.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Det blir inga fler pc-spel över huvud taget för min del, nu skiter jag i den plattformen.
Var och köpte en x-box i förrgår och ska sälja hela den stationära. Är ju helt sjukt att sitta på en 20k dator och få samma grafik som i en krysslåda för 2k...

Tycker det är sorgligt att du säger så. Jag tycker inte om fps på konsol ö.h.t. och inte heller den här särbehandlingen för pc spelare. Jag själv äger en ps3 (som mediacentral) Jag förstår dig dock!
Varför fortsätta spela på en plattform ingen bryr sig om?

En liten tröst är att det finns jämförelser för just crysis på pc vs ps3 vs 360. Det ser faktiskt trotts allt betydligt bättre ut på pc!

Det finns dessutom de utvecklare som faktiskt inte övergett oss helt.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Det som gäller är det här (från officiella sidan)
http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=16516

Citat:

Crysis 2 and DX11
No announcements have been made on this topic and anything read on other sites is purely speculation.

I övrigt så är patch 1.2 klar, mest multiplayer fixar.

Permalänk

Är 1.2 ute så man kanske kan börja spela nu några veckor efter release?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är 1.2 ute så man kanske kan börja spela nu några veckor efter release?

jupp:)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag gillar både kampajen o multiplayer skarpt, det som stör är, som tidigare sagt, dessa för**nnade fuskare.

Alla möjliga olika storter stöter man på, varje gång jag spelat. Aimbot, permanent cloke, folk springer som en jäkla misiler i capture the relay. Ganska löjligt faktiskt. Brukar lösa de genom att kort o gott byta server, något som knappast ska behövas.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Jag gillar både kampajen o multiplayer skarpt, det som stör är, som tidigare sagt, dessa för**nnade fuskare.

Alla möjliga olika storter stöter man på, varje gång jag spelat. Aimbot, permanent cloke, folk springer som en jäkla misiler i capture the relay. Ganska löjligt faktiskt. Brukar lösa de genom att kort o gott byta server, något som knappast ska behövas.

jag har inte stött på sånna se demot. spelar du på oficiella servrar?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Hmm typ fuskare på nästan vart enda server. Man blir så jäkla förbannad. Just att man märker det så tydligt också

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd

men undrar verkligen när någon dx 11 patch kan komma ut

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

men undrar verkligen när någon dx 11 patch kan komma ut

I ett inofficiellt uttalande de gjort så kan du räkna med i början av sommaren (om jag inte missminner mig).

Permalänk
Medlem

Har ej prövat kampanj ännu, vill ha DX11 och fixad AI (hört att den är i stort sätt skit ).

Det som stör mig mest i MP just nu är när man blir disconnectad, fuskare och de förbannat kassa hitboxarna.

Vet ej om det är pga hitboxes eller inte men idag sköt jag en person i ANSIKTET med min JAW och han döda mig direkt efter med 2-3 SCAR skott som vanligt, och de flesta träffar inte ens så bra...

Avskyr detta, man måste sätta perfekta träffar för att ta någon med JAW och inte nog med det, ofta överlever dom ändå och/eller så försvinner min jäkla raket mitt i luften, utan explosion eller skada på något, likadant med "noobtuben" även om den suger en hel del i Crysis 2.

Finns inte mkt mer irriterande saker än att springa upp i ansiktet på någon med min silencade Marshall, skjuta han i nacken (när jag har direkt kontakt med han också, pipan har alltså direkt kontakt med nacken på han), slå han en gång i ryggen och skjuta han i arslet och sedan så börjar han vända sig om, jag springer runt honom, slår han och skjuter igen sen skjuter han min skugga och jag dör på 1 skott av en SCAR/SCARAB/HMG...

Måste verkligen fixas, avskyr också när man snipar att man skjuter personer 3-4ggr i skallen men inte ngn hit registreras... likadant som det var i BFBC2 i början ju :/ (Dock värre här)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Tjena!

Köpte Crysis 2 igår och har börjat testa lira lite online idag, men jag blir ständigt disconnectad... kan spela ibland en hel runda men när det byter till nästa bana så får jag connection lost, ibland hinner jag inte ens klart en runda innan jag blir disconnectad...

nån annan som har liknande problem eller har nån aning om vad det beror på?

För övrigt så spelar jag på officiella servrar, allt från franska, tyska, UK till ryska servrar

Permalänk
Avstängd

Har ditt spel installerat båda patcharna då ? om du går in på crysis 2 launcher ?.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

jag hittar ingen crysis 2 launcher :S ? jag har hittills startat spelet via EA download manager

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Vet ej om det är pga hitboxes eller inte men idag sköt jag en person i ANSIKTET med min JAW och han döda mig direkt efter med 2-3 SCAR skott som vanligt, och de flesta träffar inte ens så bra...

Avskyr detta, man måste sätta perfekta träffar för att ta någon med JAW och inte nog med det, ofta överlever dom ändå och/eller så försvinner min jäkla raket mitt i luften, utan explosion eller skada på något, likadant med "noobtuben" även om den suger en hel del i Crysis 2.

De har gjort så att JAW projektilen inte exploderar om du är för nära det du sikar på, mycket bra sätt för att förhindra en massa noobspammande. Använd helt enkelt inte den i närstrid, fungerar ju fin fint på långt håll ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

De har gjort så att JAW projektilen inte exploderar om du är för nära det du sikar på, mycket bra sätt för att förhindra en massa noobspammande. Använd helt enkelt inte den i närstrid, fungerar ju fin fint på långt håll ändå.

Inte helt korrekt faktiskt, detta är rätt så ofta inte så små avstånd, t.ex på den banan som var på PC demo't (inte Sky Line) utan den där med lite vatten och en båt osv där man kan simma över mitten också så har det ofta försvunnit missiler för mig.

Såg t.ex en person vara på andra sidan båten så jag hoppade så jag såg över båten och sköt min missil till andra sidan (trodde jag) men den bara försvann mitt i luften, inte nära någonting som kunde fått den att sprängas och avståndet var mer än tillräckligt.

Tycker t.om att JAW ska sprängas om man gör ett power jump upp i luften då man är en hyffsat bit ifrån dom som är rätt så nära en på marken, sen skiter jag i om det är "OP" eller vad som, man har för fasen bara 1 skott per liv och det ska tamigfasen åtminstonde sprängas som det skall, även om jag står och skjuter rakt in i väggen från 1cm.

Noobtube kan jag förstå kräver lite avstånd, men JAW är en raket, den ska sprängas på en gång vid träff men en granat från en granatkastare tar lite tid på sig att "aktiveras" när den blivit ivägskjuten.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av KanelBullen1:

Mm händer ibland, asirriterande. De sa också att AI:n skulle vara stört hög, jag kan typ ta det som ett skämt. Detta spel är för buggit, nu ska jag spela Pokemon Crystal

Buggigt är en ganska bra summering av campainen i crysis 2, dock är multiplayern riktigt epic ^^

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music."
Kristian Wilson, Nintendo, 1989

Permalänk
Medlem

Multi delen suger ju enormt, vad är det som är så roligt ? bara en massa jävla campande wannabe cloakers hela bunten,, och för att inte tala om alla fuskare och glitchers jo visst jätteroligt...