Permalänk
Medlem

SLI till AM3?

Hej,

har ett MSI A870-G54 i min burk. Den har 2 PCIe 16x som stödjer X-fire. Har dock för mig att jag läste om någon SLI patch/update till det. Kunde dock inte hitta något på MSIs hemsida, någon som vet?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

http://www.slipatch.com/doc/manual-en.html sägs funka till alla... bara stött på inte testat eller vet nåt om det.. läs så får du se

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

http://www.slipatch.com/doc/manual-en.html sägs funka till alla... bara stött på inte testat eller vet nåt om det.. läs så får du se

ser ut att vara samma

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Annars kan man ju vänta tills am3+ kommer. Enligt en recension på sweclockers lovade något företag ha stod för sli

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Shadowhog:

Annars kan man ju vänta tills am3+ kommer. Enligt en recension på sweclockers lovade något företag ha stod för sli

Umm, "något företag" skulle då vara AMD och NVidia.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Umm, "något företag" skulle då vara AMD och NVidia.

Umm... snarare företag på moderkort typ Asus eller Gigabyte (kommer inte ihåg vilket).
Roligt om nvidiakorten inte hade stöd för SLI

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Shadowhog:

Umm... snarare företag på moderkort typ Asus eller Gigabyte (kommer inte ihåg vilket).
Roligt om nvidiakorten inte hade stöd för SLI

Min poäng är att det inte är Asus eller Gigabyte som ordnat det utan att AMD (äntligen) licensierat SLI från NVidia. Samtliga styrkretsar till AM3+ kommer alltså att ha möjlighet att stöda SLI, på samma sätt som alla styrkretsar för 1155/1156/1366 från Intel har den möjligheten.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Min poäng är att det inte är Asus eller Gigabyte som ordnat det utan att AMD (äntligen) licensierat SLI från NVidia. Samtliga styrkretsar till AM3+ kommer alltså att ha möjlighet att stöda SLI, på samma sätt som alla styrkretsar för 1155/1156/1366 från Intel har den möjligheten.

Det är inte så att det inte har funnits moderkort med AM3 och SLI, så licensen har nog funnits dock har inte det varit så aktuellt eftersom AMD förlorar kunder eftersom de köper en amd prolle och sen ett nvidia kort istället för att köpa amd prolle och amd kort. Samtliga moderkort kommer inte att stödja SLI, däremot kommer det vara de med styrkretsarna 990FX och 990X

http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1003216-sli-till-am3/

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Shadowhog:

Det är inte så att det inte har funnits moderkort med AM3 och SLI, så licensen har nog funnits

Nej, det har den inte, då de enda moderkort som stött SLI på AMD-sockel hittills, ända sedan SLI kom för den delen, är de moderkort som kört NVidias nForce-styrkretsar. Ingen AMD-krets har hittills (officiellt, dvs utan hack) haft det stödet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Det skall vara Lucid Hydra baserade kort men det fungerar inte så bra i praktiken.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadowhog:

Det är inte så att det inte har funnits moderkort med AM3 och SLI, så licensen har nog funnits dock har inte det varit så aktuellt eftersom AMD förlorar kunder eftersom de köper en amd prolle och sen ett nvidia kort istället för att köpa amd prolle och amd kort. Samtliga moderkort kommer inte att stödja SLI, däremot kommer det vara de med styrkretsarna 990FX och 990X

http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1003216-sli-till-am3/

För AMD har ju alltid gjort grafikkort? eller? Det är inte som så att dom ganska nyligen köpte ATi och döpte om dom till AMD?

Den där teorin håller inte gosse.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770