EXTREMT konstigt problem med min hårddisk och windows 7! (behöver experthjälp)
Hej,
Nu är det så att jag behöver lite hjälp, håller på att bli galen.
Problemet är att min dator tidigare igår natt frös när jag låg och sov och jag vaknade upp av denna smått förbannade syn.
Problemet är följande.
Jag har 3 st SATA hårddiskar varav alla 3 st med märket seagate.
2 st 250GB (ca 4-5 år gamla) och 1 st 1TB. (ca 3 år gammal).
Den som är problematisk är den nyaste, dvs 1TB hårddisken som jag använt för mitt operativsystem och en hel del filer (har haft den splittad i 3 olika partitions).
Och jag är en sådan person som tycker att det är enklare att formatera än klia mig själv i huvudet och försöka lösa problem.
Och efter hela morgonen innan jag behövde springa till fotbollsmatch gick åt att försöka komma in i windows bestämde jag mig för att formatera.
Hursomhelst, efter jag klickat på den förbannade formatering knappen stod datorn och tänkte lite längre än vad den brukar i windows 7 och sedan försvann bara hårddisken.
Tänker att det var mycket märkligt, aldrig varit med om det förut så jag startar om processen (dvs rebootar)
MEN JAG KAN INTE SE DEN FÖRBANNADE JÄVLA HÅRDDISKEN I WINDOWS INSTALLERN NÄR JAG KOMMER IN IGEN. Däremot kan jag se mina två andra.
Detta gjorde mig väldigt sur då BIOs ser att hårddisken är där och att hårddisken syntes där bara 3 minter tidigare och en reboot innan, jag har kontrollerat sladarna och t om testat byta sata kabel samt sata port men windows helvetet vägrar fortfarande se min fina hårddisk.
Gjorde också en DISKPART list volume men får inte upp den där heller nu.
VART FAN ÄR MIN HÅRDDISK NÅGONSTANS!? En kaka till någon som kan hitta den åt mig.
(var tvungen att splitta detta till två inlägg, fick felaktig länk när jag försökte skapa allt i samma)
__
Jag installerade windows på min software disk (där jag har alla mina program) medan jag satt och skrev detta på min macbook.
http://i54.tinypic.com/ou07ds.png
den bilden besvarar alla dina frågor. Jag är helt jävla ställd.
(referar de 3 partitionsen som 3 hårddiskar, skrev det där snabbt och tänkte inte, de är iaf en och samma).
Försökte formatera (H paritionen i windows (högerklickade på den och formatera), då försvann alla partions som låg på den hårddisken och jag kan inte se dem längre
Tidigare idag hade den ca 300GB på sig, nu när jag såg den hade den 4GB, så det verkar som formateringen i windows failade tidigare (då gjorde jag den genom windows DVD:n), när jag testade nu fick jag upp ett meddelande att den användes av något och om jag var säker på att forsätta och sedan yttligare ett meddelande där det stod att windows inte kunde utfärda formateringen och efter det försvann allt.
Reboota datorn och nu är alla partions tillbaka (kan klicka runt inne i dem, öppna filer etc).
____
http://i56.tinypic.com/2hi8iag.png
Här är felmeddelandet jag får när jag försöker köra format H: /p:5
klickar man på y får man upp följande "Cannot lock the drive. The volume is still in use."