Permalänk
Medlem

WD 80 8MB problem ?

Hmmm...min nya WD har börjat med nåt konstigt, det låter som om den stänger av sig nån gång varannan timme... men den gör inte det eftersom den startar med en gång igen, och datorn har ju inte startat om sig själv och jag har inte förlorat nån data heller...
Dessutom så var jag orolig för nåt annat missljud, men det visade sig att det var fladdermöss som flög förbi mitt fönster, men det andra problemet är defenetivt ett ljud som kommer ifrån hårddisken och jag hoppas verkligen att den inte är kass

Visa signatur

/gnab
Säkert snabbare processor, mer minne och mer disk än du har :P

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaks den på garantin.

Permalänk
Medlem

Låter som "click of death". Ta genast backup och prata sedan med WD eller där du köpte HD:n ifrån.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti

Permalänk
Medlem

Det låter inte alls som "click of death"... det låter annorlunda, det kan inte vara så att mitt nätagg har svårt att hänga med ?

Visa signatur

/gnab
Säkert snabbare processor, mer minne och mer disk än du har :P

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem.
hade ett 250 watts nätagg till mina 3 80 gigare,1 40 gigare, 2 cdroms, 3 grafik kort, och en amd xp 2200+

men sedu det slutade när jag stoppade in ett extra nätagg som driver ENDAST diskar & cdroms så slutade ljudet

men min polare som har 2st 80gb 2mb fick det ljudet med, men hans disk pajjade efter ca 24 timmar, dog helt, kan inte formatera, partionera installera ngt alls...

Visa signatur

Optiplex!

Permalänk
Medlem

min låter lite konstigt typ en gång om dan i några sekunder, ganska högt dessutom, kan det vara fel på den med?

Permalänk
Avstängd

Ohhhh the horible sound of the CLICK OF DEATH !!!!
det låter mer som skrrrrraaaaaaaaaaaap skrrrrraaaaaaaaaaaaaap uhhh w8 huh glömt hur det låter
klick klick skraaap skraaap kanske det var, eh fuckit det var IBM diskar

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Det låter precis som energisparfunktionerna i kontrollpanelen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har samma problem dock med en 2MB chash, hårddisken dör ca 1 sen sen startar den, hade en likadan innan som la av helt, men fick en ny och denna har börjat låta likadant. inte bra,

Men jag tror dock det har nåt med molex kontakten att göra, men jag vet inte... skall rycka lite i den o se.

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B