Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Assassin's Creed Brotherhood väla svenska?

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Brotherhood väla svenska?

Hej alla på Sweclockers!
Jag fick hem Assassin's Creed Brotherhood igår och märkte att inte spelet var på svenska som andra spelet var. Hittar inte svenska under options och undrar om/hur man ändrar. Var van att ha allt på svenska under 2an och blev lite irriterande att spela på engelska när jag hunnit vant mig på svenska.

EDIT: spelet är på xbox 360

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk

Svensk sub vet jag funkar, men bara om du väljer det under installationen... typ...

Annars så verkar det kört för dig.
Men prova att installera om spelet med svenska istället för engelska.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så är allting helt efterblivet namnget på svenska, bättre att du vänjer om dig till engelska

Permalänk
Medlem

Det går inte att ändra subtitles till svenska inte språket heller. Finns bara engelska och italienska. köpte spelet på webhallen så förstår inte var problemet är

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att berätta till vilken plattform du köpt spelet..

Permalänk
Medlem

trodde jag skrev det... men har det på xbox 360 xD

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Jag tror att du behöver ställa in localization i dashboardens xbox settings till Sverige för att spelet ska vara på svenska. Jag fick i alla fall ändra till USA för att bli kvitt svenskan i mitt spel, höll på att avlida av alla pantade översättningsmissar..

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

ändrade till svenska men fungerade ändå inte

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Kan vara att det är en UK version som Webhallen säljer så att det inte finns svenska på skivan? Tror inte alla spel har samtliga språk

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

okej, det var ju riktigt surt om det är så att dom har UK versionen.

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |