Permalänk

White Core

Efter att ha blivit allt mer frustrerad över vad den gamla datorn inte klarade av samt att kompisarna köpte nya burkar vilket inte gjorde saken bättre, bestämde jag mig för att inhandla en ny dator. Resultatet blev följande:

Chassi: Fractal Design Define R3 Arctic White
Moderkort: Asus P8P67 PRO
Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
CPU Kylare: Antec Kühler 620 H2O
RAM: Corsair XMS3 1333MHz
Grafikkort: Asus GTX 570 DirectCu II
SSD: Intel 320 Series 120GB
HDD: Western Digital Caviar Green 1,5TB
PSU: XFX Core 650W
Blu-Ray: Samsung Blu-Ray

Eftersom det inte finns något bättre än att packa upp ny hårdvara satte jag och min syster upp en liten studio där hon tog de bilder som ni kommer få se i detta galleri och på så sätt förevigade dessa fina minnen.

Ett stort tack till henne för de fina bilderna.

Enjoy!

White Core

Permalänk
Medlem

Jäääääävlar vad stilrena Fractal Designs vita chassin är Inte tänkt på det förut! Betyg kräver lite fler bilder hehehehe

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Jäääääävlar vad stilrena Fractal Designs vita chassin är Inte tänkt på det förut! Betyg kräver lite fler bilder hehehehe

Jo det är inget fel på dem inte har du kanske rätt i, men ville inte överdriva för mycket

Permalänk
Medlem

Kyler cpu-kylaren bra ?

Visa signatur

ROG

Permalänk
Skrivet av HAIDERRR:

Kyler cpu-kylaren bra ?

10-15 grader idl och max 35 load (brukar hålla sig runt 30 dock), processorn går dock på stock frekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

10-15 grader idl och max 35 load (brukar hålla sig runt 30 dock), processorn går dock på stock frekvenser.

Har du bild på 30c i load?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

10-15 grader idl och max 35 load (brukar hålla sig runt 30 dock), processorn går dock på stock frekvenser.

Haha vill se din rums temp om du har 10-15 grader idle på processorn:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Har du bild på 30c i load?

Efter att ha spelat Crysis 2 i 1 timme samt NFS Hot Pursuit 1 timme med lite vila och sen prime95 en stund är temperaturerna såhär vilket är ungefär där jag nämnde:

Permalänk
Skrivet av shn93:

Haha vill se din rums temp om du har 10-15 grader idle på processorn:)

Den bör vara runt 20. I morse låg processorn dock i 2 grader idle efter en natt med öppet fönster

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Den bör vara runt 20. I morse låg processorn dock i 2 grader idle efter en natt med öppet fönster

i så fall kan du omöjligt har 10-15 grader, även i idle.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Använd inte speedfan.. Stämmer för vissa, använd everestultimate, HWmonitor eller coretemp. Annars kan din sensor vara lite taskig. >< Du kan aldrig ha temps under rumstemp om du inte har extrem kylning (kompressor, torris, LN2, etc)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Jo det är inget fel på dem inte har du kanske rätt i, men ville inte överdriva för mycket

Nej, ville bara se lite mer

Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Använd inte speedfan.. Stämmer för vissa, använd everestultimate, HWmonitor eller coretemp. Annars kan din sensor vara lite taskig. >< Du kan aldrig ha temps under rumstemp om du inte har extrem kylning (kompressor, torris, LN2, etc)

Mjo kan du ju ha rätt i, dock så visar inte HWmonitor något alls...men jag kan köra everest och återkomma.

EDIT: Har nu mätt med Everest och jag kan bara be så hemskt mycket om ursäkt. Temperatuerna ligger nu på strax under 30 i idle och upp mot 40-45 grader i load. Ni får ursäkta att jag givit ut felaktig information och det var inte alls med meningen.

Skrivet av Goo5e:

Nej, ville bara se lite mer

Något spec så kke det går att fixa bilder?

Permalänk

grafikkortet är så tungt så att den hänger på fronten

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Efter att ha spelat Crysis 2 i 1 timme samt NFS Hot Pursuit 1 timme med lite vila och sen prime95 en stund är temperaturerna såhär vilket är ungefär där jag nämnde:

http://i53.tinypic.com/feqicj.jpg

Bojkotta speedfan. Använd coretemp/HWmonitor

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Något spec så kke det går att fixa bilder?

Ehm. Gärna överallt i datorn, alla komponenter, hur datorn ser ut just nu, sedan någon på datorhörnan, lite smått på kabeldragningen, sen är jag nöjd

Permalänk

Det chassit är sjukt nice. Blir ett sånt när jag ska köpa nytt i sommar=).. Riktigt bra bilder också 5 p!

Visa signatur

Stationära: Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz • Asus Sabertooth P67 • Asus 560 Ti DirectCU II TOP • Corsair Vengeance 8 GB • Corsair AX 750 • Fractal Design R3 White
Laptopen: Intel Core Duo T2300 @ 1.66 Ghz • 2 GB DDR2 @ PC2-5300

Permalänk

fett fin

Permalänk
Skrivet av Jockepocke:

Det chassit är sjukt nice. Blir ett sånt när jag ska köpa nytt i sommar=).. Riktigt bra bilder också 5 p!

Det är det verkligen, du kommer inte bli missnöjd tror jag tack!

Skrivet av jagejag__:

Tack!

Skrivet av Goo5e:

Ehm. Gärna överallt i datorn, alla komponenter, hur datorn ser ut just nu, sedan någon på datorhörnan, lite smått på kabeldragningen, sen är jag nöjd

Ska fixa det, tog lite bilder idag men insåg snabbt varför jag lät lillasyster ta de andra bilderna... så håll ut!