Permalänk
Medlem

Någon mer jagd som tycker att SP:n är _löjligt_ enkel? Ända sättet att ens komma i närheten är att bara köra med pistol och ljuddämpare på Post-human warrior (svåraste). Så pass roligt tror jag inte ens jag har haft sen jag körde Splinter Cell Där snackar vi alltså jävligt kul, fram tills alien-banorna kommer. D:

Som i förra crysis är det inte utomjordingarna som står för det roliga motståndet. Här känns det också rätt så likt det första Crysis, de allra första banorna, där man kan stealtha och smyga runt med ljuddämpad pistol (vilket man kan om man kör om de första banorna) är de som har den riktiga (och ultimata) spelupplevelsen!

En mix av de första banorna och Splinter Cell, det vore något <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Någon mer jagd som tycker att SP:n är _löjligt_ enkel? Ända sättet att ens komma i närheten är att bara köra med pistol och ljuddämpare på Post-human warrior (svåraste). Så pass roligt tror jag inte ens jag har haft sen jag körde Splinter Cell Där snackar vi alltså jävligt kul, fram tills alien-banorna kommer. D:

Som i förra crysis är det inte utomjordingarna som står för det roliga motståndet. Här känns det också rätt så likt det första Crysis, de allra första banorna, där man kan stealtha och smyga runt med ljuddämpad pistol (vilket man kan om man kör om de första banorna) är de som har den riktiga (och ultimata) spelupplevelsen!

En mix av de första banorna och Splinter Cell, det vore något <3

Alltså de första banorna i crysis lekte jag delfin och hoppade över koreanbåtar o dylikt. vad gäller gameplay är båda rätt enformiga...

Lite lustigt är att när jag började om på näst svåraste så upplevde jag det som löljigt lätt. visade sig att jag hade alla suitupgrades sen förra genomspelning vilket gjorde mig lite OP

Och gå cloakade gjorde jag genom hela centralpark fram till att slå sönder grejerna utan att ens behöva försvara mig

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ja, det blir ju lätt lite op när man har alla suitupgrades och attachments Men man kan ha förskräkligt kul med bara pistolen, kan väl säga att den är mitt favoritvapen för tillfället

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Hedersmedlem

Goda nyheter för alla PC-spelare - Cryengine 3 SDK kommer att släppas till allmänheten helt gratis i Augusti! Kanske blir ett köp av Crysis 2 trots allt!

Permalänk
Avstängd

Jag har kört fast totalt, någon som vet vad i helxxte man ska göra?

#Det löste sig#

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Köpte mot mitt bättre vetande detta spel (244 på eadm, trots dx11 missen) men iaf. kör crossfire och det flimrar infernaliskt.. va inne på amds sida och det fanns en fix, men den hjälpte icke.

Någon som vet vad man ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Köpte mot mitt bättre vetande detta spel (244 på eadm, trots dx11 missen) men iaf. kör crossfire och det flimrar infernaliskt.. va inne på amds sida och det fanns en fix, men den hjälpte icke.

Någon som vet vad man ska göra?

Stänga av CF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Köpte mot mitt bättre vetande detta spel (244 på eadm, trots dx11 missen) men iaf. kör crossfire och det flimrar infernaliskt.. va inne på amds sida och det fanns en fix, men den hjälpte icke.

Någon som vet vad man ska göra?

Du måste starta om datorn efter du lagt in profilen för att det ska funka

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Stänga av CF

yxskaft!

Skrivet av Oggaaaa:

Du måste starta om datorn efter du lagt in profilen för att det ska funka

har jag gjort minst 20ggr utan resultat,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

yxskaft!

har jag gjort minst 20ggr utan resultat,

Så du har alltså senaste 11.4 drivrutinen med 11.3 cap 3 profilerna?
om det är i singelplayer det flimrar så ändra grafikinställningen till very high och sen tillbaka på extreme, då försvinner flimret, i multiplayer behöver man inte göra det.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Så du har alltså senaste 11.4 drivrutinen med 11.3 cap 3 profilerna?
om det är i singelplayer det flimrar så ändra grafikinställningen till very high och sen tillbaka på extreme, då försvinner flimret, i multiplayer behöver man inte göra det.

Jag har 11.3 det är väl den senaste? hittar ingen 11.4 iaf. har provat dra in 11.3 cap o bootat om.

Provade nyss med very high<->extreme, men det hjälpte ej heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Jag har 11.3 det är väl den senaste? hittar ingen 11.4 iaf. har provat dra in 11.3 cap o bootat om.

Provade nyss med very high<->extreme, men det hjälpte ej heller

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/995132-catalyst-1...
vet inte om de hjälper, du får väl testa.

annars kan du använda "radeon pro" och forca bioshock profilen.
http://www.radeonpro.info/en-US/

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Jag har 11.3 det är väl den senaste? hittar ingen 11.4 iaf. har provat dra in 11.3 cap o bootat om.

Provade nyss med very high<->extreme, men det hjälpte ej heller

du har den senaste? http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-p...
du kan även pröva 11.4 preview

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Någon som har hört nått om när DX11 patch kommer för spelet än ?? mvh

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeathAdder89:

Någon som har hört nått om när DX11 patch kommer för spelet än ?? mvh

2011-12-31 08:36

"Edit" Skämt och sido, det dröjer nog minst flera månader (ingen dx11 i patch 1.3)

Permalänk
Medlem

Nån fler än jag som har problem med "microstuttering", ligger på 60fps ++ men det känns laggigt, iaf på vissa delar av banorna

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Nån fler än jag som har problem med "microstuttering", ligger på 60fps ++ men det känns laggigt, iaf på vissa delar av banorna

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goldengaming:

vad har du för kort?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

vad har du för kort?

Single: Gtx 470 (soc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av goldengaming:

Single: Gtx 470 (soc)

så du upplever det lite segt också, hm, är nog inte crossfire som är problemet då!

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

så du upplever det lite segt också, hm, är nog inte crossfire som är problemet då!

Som sagt på vissa banor laggar det när man rör på sig fort, men på andra banor laggar det inte alls.

Permalänk
Avstängd

Upplever samma sak med mitt single 5850 BE i vissa banor men inget som är störande med det.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

läste nånstans att man gnäller på C2 mot CW C1 visst de var skit snygga, kanske C2 inte är lika snygg men ajg tycker inte det är konsollernas fel, snarare tillverkarna av konsoller/spel, visst P3 och Xb360 har en stor marknad därför kanske Crytek och andra väljer att göra spel till konsollerna.
Men ska det inte komma en DX11 patch till C2 då lär det bli bra mycket snyggare skulle jag tippa på, konsoll portat ver jag lite om vet inte ens hur man ser om det är en konsoll port, men betänk detta att C2 släpptes som ett DX9 spel klart det ser sämre ut än Crysos 1 och warhead för de kom ju som DX10 spel på en kraftfullare motor, om jag inte har helt fel.
Men förstår inte varför klagandet på PC spel blivit så stort, nästan alla spel blir klagade på oavsett vad är ingen nöjd längre med PC spel?
görs PC spelen verkligen så usla som det verkar?
jag spelade igenom C2 tyckte det var as kul.
Men vad vet jag en medioker PC snubbe som spelar Wii,360 PC cyklar mycke mm mm mm

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

läste nånstans att man gnäller på C2 mot CW C1 visst de var skit snygga, kanske C2 inte är lika snygg men ajg tycker inte det är konsollernas fel, snarare tillverkarna av konsoller/spel, visst P3 och Xb360 har en stor marknad därför kanske Crytek och andra väljer att göra spel till konsollerna.
Men ska det inte komma en DX11 patch till C2 då lär det bli bra mycket snyggare skulle jag tippa på, konsoll portat ver jag lite om vet inte ens hur man ser om det är en konsoll port, men betänk detta att C2 släpptes som ett DX9 spel klart det ser sämre ut än Crysos 1 och warhead för de kom ju som DX10 spel på en kraftfullare motor, om jag inte har helt fel.
Men förstår inte varför klagandet på PC spel blivit så stort, nästan alla spel blir klagade på oavsett vad är ingen nöjd längre med PC spel?
görs PC spelen verkligen så usla som det verkar?
jag spelade igenom C2 tyckte det var as kul.
Men vad vet jag en medioker PC snubbe som spelar Wii,360 PC cyklar mycke mm mm mm

Tror det flesta klagar (iaf jag) på att man portar spelet till PC vilket medför att ett nytt bra spel anpassas först och främst till konsol, och dom som inte har lust att spela FPS spel med konsol då blir lidande eftersom kontrollerna kan bli rätt knasiga (musrörelser och sådana saker) och vissa fall sämre grafik (tex C2)
DET tycker jag suger när ett efterlängtat spel kommer ut och mycket av spelglädjen försvinner för att man sitter och stör sig på massa saker.

Har alltid och kommer ALLTID hata att spela FPS spel på konsol med dosa, det är inte så de ska spelas då det är ett rent h*lvete.
Grymma konsol-spelare kan inte ens mäta sig med spelare som använder dator med mus och tangentbord. Dom har ingen chans för att det inte går att sikta ordentligt med spakarna..

Permalänk

näe håller med där att FPS ska spelas på PC punkt.
Men varför portar de konsoll till PC borde vara tvärtom men att få de att fatta det är lönlöst antar jag, det är inte piratkopierandet som förstör PC spleandet det är spel utvecklarna som gör det med dessa portar av konsoll till PC när det borde vara tvärtom

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

näe håller med där att FPS ska spelas på PC punkt.
Men varför portar de konsoll till PC borde vara tvärtom men att få de att fatta det är lönlöst antar jag, det är inte piratkopierandet som förstör PC spleandet det är spel utvecklarna som gör det med dessa portar av konsoll till PC när det borde vara tvärtom

För att consoler är värdelösa sylt burkar med skräp innanför skalet så consolerna skulle lagga sönder.
Hoppas det kommer bättre consoler snart så portarna inte blir så satans dåliga i alléfall

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampa10:

För att consoler är värdelösa sylt burkar med skräp innanför skalet så consolerna skulle lagga sönder.
Hoppas det kommer bättre consoler snart så portarna inte blir så satans dåliga i alléfall

Det där med laggen på konsollerna kan jag ej hålla med om helt, i stort sätt alla PC spel har iaf Low-Med-High och konsollerna brukar ligga mellan Low-Med i grafikinställningarna, med andra ord så är i stort sätt alla spel "nerskalbara" till konsoll-nivå så de skulle bara i stort sätt kunna "låsa" grafikinställningarna på konsoll versionen på en nivå som inte laggar för dom.

Det (som jag tror) förstör mest är bl.a playstation 3's Core processor då den är helt annorlunda uppbyggd, men tycker ändå att de skulle kunna göra en lite annorlundare version av spelet till PS3 EFTER dom gjort en version som är anpassad för PC och sedan portat den till Xbox360...

Spelutvecklarna använder piratkopieringen helt fel, som att de bara går back på PC och att de släpper sina portar som någon form av god vilja mot sina PC fans men de förstår inte alls hur mycket det piratkopieras på konsollerna med.

PC's finns i biljontal, konsollerna är uppe i vadå, ~10 miljoner? Det är ju för fasen en självklarhet att det kopieras mer på PC, men skulle man omvandla procenten PC användare som piratkopierar mot procenten av konsoll användare kan jag nästan garantera att det är mer på konsollerna, men det blundar dom för.

T.ex Nintendo Wii, jag tror att nästan alla flashar den nu för tiden, precis som med Nintendo DS. Likadant med Xbox, de flesta köper säkert en billig xbox 360 arcade eller ngt för att spela piratkopierade spel på medans de har sin "riktiga" xbox när de väl (om de ens) spelar spel online.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Mina filmmerproblem kvarstår med cf 6850

har tom. ominstallerat hela Jä*** burken mao. blåst om precis allt!

Kör f.n 11.4 + senaste cap profilerna (naturligtvis allt omstartat osv)..

spelar ingen roll vilken skärm jag kopplar till heller!