Kan inte starta windows

Permalänk
Medlem

Kan inte starta windows

Hej jag har haft problem med en tidigare hårddisk, den gav ifrån sig ett konstigt klick ljud och jag kunde inte starta Windows, jag trodde att hårddisken hade gått sönder så jag köpte en ny (500GB Western Digital Caviar Green) Det fungerade utmärkt tills idag då den ger ifrån sig samma konstiga ljud och nu startar inte windows. Vad tror ni är felet? Hårddisken är bara någon vecka gammal. tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Skriv nätaggets märke, modell och ålder. Vissa är kända för att sabba andra delar. Sen är vissa strömkablar/kontakter vara glappa.

Permalänk
Medlem

märke: ace modell: 500t den exakta åldern kan jag inte men jag tror att den är runt 2 år

Permalänk
Medlem

Då har du missat Ace skandalen. Vissa modeller har t.o.m fått försäljningsförbud tack vare testet här på Sweklockers. Andra delar förstörts efter ett tag. Då struntar jag totalt i småsaker som att vissa Ace agg brunnit och exploderat.

Kolla videon från testet.
http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...
Kolla rubrikerna om Ace aggen för en snabb överblick över skandalen.
http://www.sweclockers.com/arkiv?searchid=6012945&sort=score&...

Edit:
Även om jag har fel om orsaken så måste du byta nätagg.

Permalänk
Medlem

ACE Recensionen borde vara klistrad på förstasidan på Sweclockers med fet varningstext.
Jag vet inte hur många trådskapare som fått detta dystra besked, även vid enkla fel.
Alina säljer ACE fortfarande förra vackan iallafall även fast aggen har fått säljförbud

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen. Då får jag börja kolla på ett nytt nätaggregat också.

Permalänk
Medlem

någon som kan rekommendera ett nätaggregat? 620watt har jag på mitt nuvarande, det är inte nödvändigt för mina delar.

grafikkort: sparkle geforce 9800gt 1gb
moderkort: gigabyte ma74gmt-s2
ram: Corsair 2GB 1333MHz
processor: AMD Athlon II X2 3.0 GHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag driver ett par liknande datorer med Corsair CX400W så det behövs inget så kraftigt om det är märkesagg och klarar 80+
Dock är nya serien av Corsair lågbudget och lite sämre en föregående modeller, men FD och Coolermaster är oxå bra så länge det är 80+
450-550W märkesagg klarar det mesta, Jag har en wattmätare som inte går över 400w ens med riktigt kraftiga prylar i datorn.
Men helt klart så är det bra och framtidssäkert att satssa en 7-800:- på ett 80+ agg.
Vissa märken har ju 5-7 års garanti så man är ganska framtidssäker då man slipper köpa ett nytt nästa gång.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...