Permalänk
Medlem

Problem med min flickvän!

Hej!

Jag har ett problem, det känns som om jag inte duger till något för min flickvän.
Hon gnäller och klagar på allt jag gör, torkar jag diskbänken är det inte tillräckligt bra, hon blir arg för att jag viker handduken i badrummet på ett sätt som man inte ska, utan den ska hänga på ett speciellt sätt.

När hon dammsög så skulle jag plocka bort bärbara datorn och råkade tappa den trådlösa musen i golvet och sedan webcamen, då blev hon arg och sa "Du är precis som en tonåring".

Hon klagar på att jag spillt öl/annat på golvet vilket stämmer, men det är inget jag själv märkt, hade jag märkt så hade jag tagit bort det.

Det är massor av saker som hon hela tiden gnäller över, älskar hon mig ens är frågan?

Det är hela tiden saker hon gnäller över, jag fick välja mellan alkoholen och henne, och jag sa självklart att jag väljer henne, (jag har inga problem med alkohol, när jag dricker så är det ifall jag ska ut i så fall) och hon tycker jag går ut för mycket på krogen vilket inte stämmer, att jag gjorde det innan jag träffade henne, sure! Men jag har inga problem med att ta det lugnt med henne hemma.

Men ska jag träffa vännerna och dom vill gå ut, så känner jag att jag måste tacka nej för annars lär hon dra upp det igen.

Jag försöker vara tillhands hemma och hjälpa till, men ingenting duger jag ju till så varför ens försöka? Väntar bara på att hon klagar på att jag inte hjälper till, men jag försöker, tro mig!

Hur ska jag handskas med detta? Jag mår psykiskt dåligt av att hon gnäller på mig hela tiden, vågar knappt säga/göra något utan att det ska bli fel och jag får skit över det.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Hur gamla är ni samt hur länge har ni varit tillsammans..? Låter halvt som en poalres ex, han fick knappt träffa sina polare bara för hon "inte" hade några själv.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vilken ***** ***kärring!
Ryt åt henne att tagga ner, tycker hon du slarvar kan hon fan göra det själv:)
Säg till henne att du mår illa av hennes konstanta gnällande och klagande.

Ja menar du ska ju kunna gå ut med polare å ta ett par öl utan att hon ska leka stalin eller nåt.

Permalänk
Medlem

Enda du egentligen kan göra är att tala med henna.
Är hon vettig kan du förklara för henne att man kommer länge med honung än vinäger, bättre att säga "Älskling du spillde torkar du upp det tack" istället för "Du är som en barnunge!".

Klara ni inte inte av att behandla varandra med respekt så är det tyvärr inte någon idé att gå vidare med förhållandet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

DU är ALLTID viktigast i ett förhållande i slutändan,mår du dåligt så se dej efter en ny tjej eller bli singel.
jag personligen skulle aldrig ha tolererat att ta sådant skit om jag nu skulle ha gjort mitt bästa för att hjälpa till.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ingen anledning att tassa runt det. Nästa gång hon klagar på något och du känner att du inte förtjänar det så fråga varför hennes första respons är så stark. Varför får du inte en chans? Som sagt är lite info om förhållandet hjälpsamt, har ni inte varit tillsammans länge kanske hon bara är en dominant typ. Prata men alltid utan att höja rösten, gör hon det så påpeka att det är onödigt, kommer du på att du höjt rösten så be om ursäkt. Ha respekt för varandra helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Berätta för henne det du skrivit här. Om det inte hjälper så gör slut. Det suger ett par månader sen kommer antagligen livet vara bättre än någonsin.

Permalänk
Musikälskare

För Hel**te var är dina kulor? Säg till att det inte är okej, funkar ju inte att toffla runt...

Lyssna på mangemani

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Typiskt tjejer. Antingen får du leva med det, eller säga till henne att tagga ner, o ta dig för den du är, eller så får hon dra, för du pallar inte ha det såhär... lycka till!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Vad flashen sa ggr 2...

Permalänk
Avstängd

Prata med henne om det, du ska inte behöva må dåligt och ha dåligt självförtroende bara.
Hon kanske är en sån person som vill ha allt gjort på sitt sätt och blir lätt sur och inte har en aning om att du tycket det är jobbigt.

Permalänk
Medlem

lägg ut henne på blocket...

som alla andra säger, snacka med henne om det...men tjejer är tjejer dom gillar att gnälla och ha sig.

hon ändrar sig nog när du säger att du mår dåligt av hennes tjötande och onödigt gnäll på små saker som man kan anmärka på ett mkt trevligare sätt.

men hon kanske redan sagt till dig på ett fint sätt femtioelva gånger och börjar tröttna på att vara snäll

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ställ ett ultimatum.

Säg åt henne att tagga ner en hel del eller så kommer det inte funka.

Ett förhållande går ut på att man ska komplettera varandra och vara lyckliga med varandra. Hon verkar ju bara göra dig olycklig.
Sedan att du inte får gå ut med polarna är ju löjligt, självklart får man offra en del tid med polare när man har tjej och man behöver inte gå ut och festa med polarna varje helg. Men att aldrig få dra ut med dem är bara sjukt och löjligt.

Om hon inte ändrar på sig så är det bara att dumpa, det kommer inte komma något gott ur det här förhållandet.

Permalänk

Lovar att hon är gravid eller nåt

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cropsgrinder:

Lovar att hon är gravid eller nåt

Mest eller nåt isf..

Permalänk
Medlem

Som många andra här också skriver: försök att prata med henne och få fram vad du känner. Skulle det vara så att hon inte visar någon förståelse, vilket inte verkar helt otänkbart med tanke på vad du redan har nämnt, dumpa henne. Självklart får man kompromissa om vissa saker men någon måtta får det vara.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Du kanske borde säga det du just berättade för oss till henne, sätt er ner och prata om det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Snacka med henne som sagt. Kan vara lite dumt att försöka sig på att ge tänkbara anledningar utan att känna till hur länge det hållt på, hur länge ni varit tillsammans och hurdana ni är som personer, men har ni varit ihop ett längre tag och beteendet är nytillkommet så bör du fråga dig vad det är som orsakat denna vändning.
Oavsett vilket så är det ett destruktivt beteende för erat förhållande, om det råder knappast någon tvekan. Återigen, snacka med henne om det. Försök ta reda på orsaken till problemet, vid behov nämner du exemplen du gav ovan, och kom sedan fram till en gemensam lösning på hur det ska lösas. Om det inte ändrar på sig så kommer det att ta slut förr eller senare ändå för du kan omöjligt tippa runt på tå för henne i evighet.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Det låter lite som att du får ta och skärpa till dig.
Spilla öl på golvet? Sånt gjorde man när man var 25 och ett halvt. Och alla borde vid din ålder veta hur man viker handdukar korrekt. Finns sidor att kolla upp på nätet annars hur man gör.
Och att du är ute och har roligt med dina polare och fryser ut henne, vad är det för jävla fasoner? Ta med dig henne och låt henne få ha skojigt och skratta hon med. Hon känner sig uppenbart ensam och låst och du bjuder inte ens på dina egna vänner? Vilken pojkvän gör så? Gör dina polare så mot dig kanske, fryser ut dig för att de just denna gång ska till någon du inte känner så väl? Nej, bjud mer på dig själv, säger jag.
Hemma verkar ni ha det typiska sexuella förhållandet, där en tar mer ansvar och börda än den andra. Sluta upp med det! Gör mycket klart för dig vilka speciella områden som är dina specialiteter och gör dem som en man. Diska ska vem som helst klara av och tycker hon det ser smutsigt ut så får hon ta och visa dig så att du klarar av det. Men bäst vore kanske om du tog tag i vad du var bäst på, förutom att dricka öl och sitta på sweclockers.
Hur har du det med hygienen? Har hon nämnt att du borde tvätta dig eller använda annan deo perspirant? Byter du kläder dagligen?
Hur ser din fysik ut? Är du orolig för att du presterar sämre nu än tidigare? Har hon talat om att börja träna? Tycker hon att det är för jobbigt att träna och hellre vill se snabba resultat på både dig och henne? Kan vara som så att åldern börjar komma ikapp er och fläsket börjar svälla. Bara att jobba bort det, om man ska fortsätta prestera.
Ekonomin? Har hon någonsin nämnt något om att skaffa annat jobb, att pengar inte räckt eller att ni har många utgifter? Ordna upp det, jobba över en helg eller två.
När sa du senast uppriktigt att du älskar henne, om du nu gör det? Hur kändes det då?

Är det verkligen din flickvän du/ni/hon har problem med? Är det inte egentligen din infallsvinkel som är lite väl från din egen infallsvinkel? Har du faktiskt lyssnat på vad hon har velat få sagt? Eller uppfattar du inte bara helheten som hon har sett den?

din vän i mörkret
/Alakai

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det låter lite som att du får ta och skärpa till dig.
Spilla öl på golvet? Sånt gjorde man när man var 25 och ett halvt. Och alla borde vid din ålder veta hur man viker handdukar korrekt. Finns sidor att kolla upp på nätet annars hur man gör.
Och att du är ute och har roligt med dina polare och fryser ut henne, vad är det för jävla fasoner? Ta med dig henne och låt henne få ha skojigt och skratta hon med. Hon känner sig uppenbart ensam och låst och du bjuder inte ens på dina egna vänner? Vilken pojkvän gör så? Gör dina polare så mot dig kanske, fryser ut dig för att de just denna gång ska till någon du inte känner så väl? Nej, bjud mer på dig själv, säger jag.
Hemma verkar ni ha det typiska sexuella förhållandet, där en tar mer ansvar och börda än den andra. Sluta upp med det! Gör mycket klart för dig vilka speciella områden som är dina specialiteter och gör dem som en man. Diska ska vem som helst klara av och tycker hon det ser smutsigt ut så får hon ta och visa dig så att du klarar av det. Men bäst vore kanske om du tog tag i vad du var bäst på, förutom att dricka öl och sitta på sweclockers.
Hur har du det med hygienen? Har hon nämnt att du borde tvätta dig eller använda annan deo perspirant? Byter du kläder dagligen?
Hur ser din fysik ut? Är du orolig för att du presterar sämre nu än tidigare? Har hon talat om att börja träna? Tycker hon att det är för jobbigt att träna och hellre vill se snabba resultat på både dig och henne? Kan vara som så att åldern börjar komma ikapp er och fläsket börjar svälla. Bara att jobba bort det, om man ska fortsätta prestera.
Ekonomin? Har hon någonsin nämnt något om att skaffa annat jobb, att pengar inte räckt eller att ni har många utgifter? Ordna upp det, jobba över en helg eller två.
När sa du senast uppriktigt att du älskar henne, om du nu gör det? Hur kändes det då?

Är det verkligen din flickvän du/ni/hon har problem med? Är det inte egentligen din infallsvinkel som är lite väl från din egen infallsvinkel? Har du faktiskt lyssnat på vad hon har velat få sagt? Eller uppfattar du inte bara helheten som hon har sett den?

din vän i mörkret
/Alakai

Helvete, jag kan inte avgöra om detta är sarkasm eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Helvete, jag kan inte avgöra om detta är sarkasm eller inte

Haha samma här.. jädrans skumt inlägg Kanske är hans tjej som skrivit?

Och trådskaparn vart har du tagit vägen? Uppdatera oss nu!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Och trådskaparn vart har du tagit vägen? Uppdatera oss nu!

Tror han blev mördad av sin flickvän när han försökte prata med henne...

Permalänk
Avstängd

Har inget vettigt att tillägga förutom att det är sådana här trådar som gör att jag känner extra mycket hur skönt det är att vara singel!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Säg åt henne och skärpa sig eller kasta ut henne, livet är för kort för att spendera i en kass relation där du inte mår bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Snacka med henne som sagt. Kan vara lite dumt att försöka sig på att ge tänkbara anledningar utan att känna till hur länge det hållt på, hur länge ni varit tillsammans och hurdana ni är som personer, men har ni varit ihop ett längre tag och beteendet är nytillkommet så bör du fråga dig vad det är som orsakat denna vändning.
Oavsett vilket så är det ett destruktivt beteende för erat förhållande, om det råder knappast någon tvekan. Återigen, snacka med henne om det. Försök ta reda på orsaken till problemet, vid behov nämner du exemplen du gav ovan, och kom sedan fram till en gemensam lösning på hur det ska lösas. Om det inte ändrar på sig så kommer det att ta slut förr eller senare ändå för du kan omöjligt tippa runt på tå för henne i evighet.

Fan, jag vill ju nästan krama om dig.
Det är så skönt att se en vettig man på Sweclockers och inte bara en massa pojkslynglar.

Allvarligt, vad ger vissa av er för råd?
"Dumpa", "skärpa sig", "ultimatum", "tagga ner".
Jag skulle bli mörkrädd om jag inte visste vad det hänger för folk här.

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av No:

Fan, jag vill ju nästan krama om dig.

Bara nästan?

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det låter lite som att du får ta och skärpa till dig.
Spilla öl på golvet? Sånt gjorde man när man var 25 och ett halvt. Och alla borde vid din ålder veta hur man viker handdukar korrekt. Finns sidor att kolla upp på nätet annars hur man gör.
Och att du är ute och har roligt med dina polare och fryser ut henne, vad är det för jävla fasoner? Ta med dig henne och låt henne få ha skojigt och skratta hon med. Hon känner sig uppenbart ensam och låst och du bjuder inte ens på dina egna vänner? Vilken pojkvän gör så? Gör dina polare så mot dig kanske, fryser ut dig för att de just denna gång ska till någon du inte känner så väl? Nej, bjud mer på dig själv, säger jag.
Hemma verkar ni ha det typiska sexuella förhållandet, där en tar mer ansvar och börda än den andra. Sluta upp med det! Gör mycket klart för dig vilka speciella områden som är dina specialiteter och gör dem som en man. Diska ska vem som helst klara av och tycker hon det ser smutsigt ut så får hon ta och visa dig så att du klarar av det. Men bäst vore kanske om du tog tag i vad du var bäst på, förutom att dricka öl och sitta på sweclockers.
Hur har du det med hygienen? Har hon nämnt att du borde tvätta dig eller använda annan deo perspirant? Byter du kläder dagligen?
Hur ser din fysik ut? Är du orolig för att du presterar sämre nu än tidigare? Har hon talat om att börja träna? Tycker hon att det är för jobbigt att träna och hellre vill se snabba resultat på både dig och henne? Kan vara som så att åldern börjar komma ikapp er och fläsket börjar svälla. Bara att jobba bort det, om man ska fortsätta prestera.
Ekonomin? Har hon någonsin nämnt något om att skaffa annat jobb, att pengar inte räckt eller att ni har många utgifter? Ordna upp det, jobba över en helg eller två.
När sa du senast uppriktigt att du älskar henne, om du nu gör det? Hur kändes det då?

Är det verkligen din flickvän du/ni/hon har problem med? Är det inte egentligen din infallsvinkel som är lite väl från din egen infallsvinkel? Har du faktiskt lyssnat på vad hon har velat få sagt? Eller uppfattar du inte bara helheten som hon har sett den?

din vän i mörkret
/Alakai

Well played, well played.

Permalänk

Alakai: hahaha! underbart skrivet! Sarkasmens mästare!!! <3

TS: varför är du ihop med henne öht? låter ju inte som ngn vidare relation?!!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Eller är det sarkasm?

Det finns poäng att försöka se det som om TS är den felande länken. Inte bara för att han tofflar och gör klassiska felet att ta in det som skall lämnas hän och tvärtom. Hur hon ser det är en viktig del att förstå av det hela, samt att förstå att den som mår sämst i relationen inte är TS, utan problemmakerskan.
Har själv varit i båda situationerna och även om man visste redan då vad som egentligen borde göras så blev det inget gjort då man;
1. Har svårt ändra sitt eget beteende, sin egen kommande depression och försöka styra upp. Till detta behövs oftast stöd och är det något man lärt sig så är det att hemma får man då inget om så fan ber dem.
2. Det går inte att ändra någon annans beteende.

Eftersom TS flickvän mår dåligt och inte kan få hjälp hemma så bör TS hjälpa henne. På detta sätt hjälper TS sig själv och situationen kan börja arbetas på.
Helt enkelt, ta hjälp av andra. Hennes föräldrar, dina vänner, hennes vänner, dina föräldrar. Inte alla, inte vem som helst, utan människor som bevisligen vet hur sådant här går till. Människor som tidigare har lyckats hjälpa andra människor med problem som exempelvis missbruk, våld, depression osv. Människor som verkligen kan människor.

Skriv dig en lista med tillhörande motivation på folk du bör problematisera med. Lämna inte ute din partner men låt denna ej heller starta racet, introducera partner efter ingående problematisering med rätt människor.

Och lyssna _aldrig_ på människor som säger att de kan människor. Det är värsta sorten och kommer förstöra ditt liv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Bara nästan?

Jag kan ju inte vilja krama om dig...

Då kan ju äkta maken bli svartsjuk, få för sig saker "om oss", starta en tråd på ett forum, få dåliga råd från pojkar som inte förstår kvinnor och så rasar hela äktenskapet och han vill ta ut skilsmässa.

Eller inte...
Kram på dig!

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!