Datorn Fryser Helt Random och allt går slow-mo?

Permalänk
Medlem

Datorn Fryser Helt Random och allt går slow-mo?

Tja det är så att datorn min har börjat frysa sig helt random, speciellt när man tittar på film, hade myskväll med flickvännen och efter halva star wars filmen börja den frysa sig och i slutet när det var 15 min kvar å så frös den säkert minst 5 gånger där på sista kvarten så man hann bara se några minuter innan det var dags att hålla in knappen / slå av på brytan på agget där bak....

detta jhar börjat störa mig mer å mer eftersom i början hände det mer sällan och nu är det mer och mer, haft detta förr och fixades med omformatering, jag själv personligen tror att det är hårddisken som håller på göra sitt eftersom det är helt tyst vid hårddiskarna annars men när datorn fryser hör man ett udda ljud?

vad kan detta vara? W7 bugg skulle ja tippa på men vet inte?

mest under film men även när datorn står i idle bara. ibland fastnar den direkt och ibland är det som att en sak fryser sen nästa sen nästa sen tillslut hör man musiken fortfarande och musen rör sig sen fastnar musen också sen börjar musiken gå i slow-motion typ och blir nästan ett loopande ljud där var låten var.
finns inget att göra förutom hålla in knapp som tidigare sagt...

mvh/Nico
Lösning någon?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Vad händer under exempelvis spel?
Har du koll på temperaturen på hårdvaran? (programmet hwmonitor är bra)
Diskens hälsa kan du kolla med crystal diskinfo.

Permalänk
Medlem

diskarnas health säger alla program att de är 98%-100%
mina två nyare diskar har mindre health än denna GAMLA systemdisk som ja har...?
men tempsen är låga, cpu aldrig över 60 å grafikkort håller sig på 65

det är mer i windows miljö/när datorn står i idle när de fryser istället för i spel.
spel händer sällan, mest i film idle å surfing som sagt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7