Permalänk
Medlem

Asus X52J

Hejsan ! , min flickvän köpte en ny dator i helgen , en Asus X52J med lite lull lull i men saken är den nu att de står att de är ett Geforce 310M i den men om man kollar på Enhetshanteraren så står de Intel HD Graphics... . Vill ju gärna att de står vilket grafikkort man har i så att man inte tror att man blir lurad ? , Kan man ta bort de där Intel junket eller måste de vara kvar ? mvh

Permalänk
Medlem

Det är väl något form utav hybrid-system så den skiftar imellan? Kan vara det som gör att du inte ser nvidia-kortet. Fast tycker dock det borde synas i enhetshanteraren, men inte säker.

Annars kan du läsa här och se om det hjälper: http://www.tomshardware.co.uk/forum/312440-15-force-310m-asus...

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Någon har skrivit att de inte funkar till win 7 ? om jag förstår de rätt.

"hello, i have the same laptop, and i was recently having the same problem, so i took it to staples where i had bot it and the person who had taken a look at it went into the bios settings and found that the hybrid graphics system was turned off of windows 7/vist compatibility and turned on "other" meaning linix and XP and or other operating systems of that type. so i strongly sujest you go to staples for it or to another computer place, it is NOT the drivers, its the bios settings. i hope this works for you, it worked for me. im glad to help you and i hope this works."

Är ruggigt dålig på dehär med bios men jag får kolla vidare !