Powercolor lanserar Radeon HD 6850 Single Slot Edition

Permalänk
Melding Plague

Powercolor lanserar Radeon HD 6850 Single Slot Edition

Tillverkaren Powercolor satsar på ett Radeon HD 6850 med extra tunn kylare, och passar samtidigt på att ge stöd för fyrvägs Crossfire.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker dessa single slot lösningar är förbannat snygga faktiskt!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

bra med fler singelkort mer sånt!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med recension på dessa i 4-way

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Åh vad snyggt!

Sist jag handskades med singelslot var 8800GT-korten, it's about time!

Permalänk
Medlem

hoppas bara inte att tempen blir lika illa som på 4850 korten med referens kylaren... är väll det senaste "högprestanda" kortet som hade singel slots kylare??

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Single slot kort e snygga ja!

Skrivet av norrby89:

hoppas bara inte att tempen blir lika illa som på 4850 korten med referens kylaren... är väll det senaste "högprestanda" kortet som hade singel slots kylare??

KFA2 GTX 460 Razor Edition är ju lite nyare än 4850.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Single slot kort e snygga ja!

KFA2 GTX 460 Razor Edition är ju lite nyare än 4850.

//BG

haha åfan det kortet hade jag missat helt^^ och vafan =o single slot kylaren på den är bättre än referens kylaren... Hmm antar att även "teknologin" till kylarna har förbättras en hel del dom senaste åren ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Härligt Powercolor!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ser sjukt platt och photoshoppad ut.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Härligt med quad men hur lir temperaturerna, hoppas den redan svaga kylningen inte gör at de står och vippar på gränsen til härdsmälta .... och bandbredd blir väl inte så stort problem iofs men fjärde kortet är det ju inte många som stödjer god bandbredd för och då kan man ju snusa lite på dubbelslott kort som ger liknande eller bättre prestanda på bara två eller tre portar.... Men visst för at spara pengar om man har ett eller två stk sånna här och vill bygga ut eller smyga dem imellan ett par dubbelslot 6850... Nytänkande ? nja konseptet är ju en förlängning av tidigare äldre versioner man gjort likadant. Praktiskt ? helt klart såvida man ska utvida sin eksisterande koniguration på något vis. Köpa nytt som ensamstående quad, nä där väljer man annat för pengarna.

Permalänk
Medlem

bra för dem som behöver

men då jag har ägt både 8800GT (första versionen med 60mm fläkt!) och 4850 skulle jag aldrig drömma om att köpa ett högpresterande kort med singel-slot kylare. De borde skicka med pennor i lådan som man kan köra in i öronen

Permalänk
Medlem

Om någon hittar ett test med dessa i quad fire så snälla posta det. Skulle vara intressant att se ljudvolym samt prestanda.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Men de är inte utan pci-e power, som de där afox-korten.

Permalänk
Medlem

1gb minne känns lite dumsnålt för quadfire.

Permalänk
Medlem

Har två XFX HD5770 Síngle Slot som jag kör på ett trångt m-ATX moderkort i min Define R3, det funkar skitbta.
Undrar om HD 6850 single Slot kräver 2 Pci-e 6pin kontakter?
Och om det blir mycket varmt.
Det kan bli en uppgradering till min Antec Mini P180 som jag håller på att flytta över i.
Nackdelen med det chassiet är att det inte går att ha båda HDD burarna i samtidigt som 2 frontfläktar

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Praktiskt !

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler enslotskort.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Har två XFX HD5770 Síngle Slot som jag kör på ett trångt m-ATX moderkort i min Define R3, det funkar skitbta.
Undrar om HD 6850 single Slot kräver 2 Pci-e 6pin kontakter?
Och om det blir mycket varmt.
Det kan bli en uppgradering till min Antec Mini P180 som jag håller på att flytta över i.
Nackdelen med det chassiet är att det inte går att ha båda HDD burarna i samtidigt som 2 frontfläktar

Mitt XFX HD6850 går upp i 60 grader i full load och det är bara en 6-pins strömkabel som krävs till den.
Har ju skrivits om det innan här på sidan att det skulle komma något 6850 single-slot kort som verkade vara utan extra strömkontakt men det var inte så mycket info om det.
Det kommer inte ha 2 st kontakter iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Mitt XFX HD6850 går upp i 60 grader i full load och det är bara en 6-pins strömkabel som krävs till den.
Har ju skrivits om det innan här på sidan att det skulle komma något 6850 single-slot kort som verkade vara utan extra strömkontakt men det var inte så mycket info om det.
Det kommer inte ha 2 st kontakter iaf!

Ok, Mitt HD6870 har två kontakter, men det är väl lite kraftigare.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

är jag retard eller vad är det för nytt med "singeslot edition"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

är jag retard eller vad är det för nytt med "singeslot edition"?

Att det inte finns några för 6850, så det är nytt.
Skulle dock inte säga att du är efterbliven, utan speciell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Att det inte finns några för 6850, så det är nytt.
Skulle dock inte säga att du är efterbliven, utan speciell

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Nackdelen med det chassiet är att det inte går att ha båda HDD burarna i samtidigt som 2 frontfläktar

Det går med lite modding. Hittar inte länken, men har sett någon som borrade bort nitarna och flyttade in guiden för den nedre hårddiskburen och sedan monterade fläkten i fronten. Bara så du vet ifall andan faller på

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Fixar drivisarna quad-fire nuförtiden?
Det brukar sägas att single card är bäst, CFX fungerar hyfsat bra men allt över fungerar bara när det känner för det (a.k.a. sämre prestanda quad-fire än single card osv)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9