vilka delar kommer droppa i pris under sommaren?

Permalänk
Medlem

vilka delar kommer droppa i pris under sommaren?

funderar på att bygga en ny dator efter sommaren.

men jag fyller år snart och tänkte då önska mig en del. jag undrar då vilken del av en dator som kommer droppa minst under sommaren?

http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=wiloh&k=919004

vet inte om ni kan se listan, men skulle va glad för något svar (:

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Det generella svaret är i min erfarenhet nästan alltid Nätagg och Chassi. De kostar nästan lika mycket efter 5år (i de fall modellen finns kvar).

Edit: Såg att du inte tänkt uppgradera dessa, så glöm det jag skrev!

Men GTX 460 lär väl inte pressas så mkt mer i pris? (däremot kanske andra kort såsom 560 gör det till ett lägre pris som gör dem mer intressanta för dig).

Permalänk
Medlem

Alla datorprylar faller i pris rätt snabbt, det enda som "håller" värde är rent mekaniska grejer, låda nätagg och så vidare, områden där inte ny halvledarteknik hela tiden pressar priserna.

Jag skulle rekommendera dig att satsa på nått som du kan använda under tiden, varför inte ett till 6870 och köra CF för att sen flytta det till nya bruken.
Alternativt lyxa till det med en SSD.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

jag tänker inte sluta använda datorn jag har nu, utan tänker ha 2st, tror jag.......

vet inte ens hur bra 6870 presterar i CF. och SSD har jag fundarat mycket på. där hoppas jag priserna droppar mycket under sommarn.
men e sugen på att beställa i7´n, eller kommer den också att droppa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad och hur mycket saker kommer falla i pris vet man ju aldrig, men om Bulldozer presterar någotsånär bra så kommer ju rimligtvis Intel att sänka priserna på SB under sommaren.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Önska dig presentkort hos Komplett, Inet har inte vad jag kan se.
Då kan du köpa när du behöver och har fått ihop till hela burken.

Permalänk
Medlem

ja det var ju en bra idé ^^

annars tänkte jag på moderkortet, dom brukar väl inte droppa så mycket eller? :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan inte tänka mig att ram kommer bli billigare i sommar, så det kan du nog köpa nu utan att oroa dig

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Ser inte heller vad som skulle bli så mycket billigare av RAM, CPU och MB.
Processorerna brukar inte sjunka så mycket i pris, i stället ersätts dom av en ny med obetydliga förbättringar. Till exempel kostar väl en i5 760 ungefär som en i5 750 gjorde för ett år sedan. Skillnaden är bara fekvensen oklockad och efter klockning ingen skillnad alls i praktiken. Köp i stället nu när kronan är stark, risken är att priserna vänder uppåt annars.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

vet inte ens hur bra 6870 presterar i CF.

Radeon HD6870 Cf vs GeForce GTX460 SLI

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!