Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Jobbigt när man måste hjälpa pappa med hans dator. Det är helt annorlunda jämfört med min dator som jag har stenkoll på. Dessutom så ska han ha hjälp med hotmail som jag inte vet ett piss om hur det fungerar. Ändå verkar han tro att jag kan allt, och blir sur när jag inte gör det.
Har sprungit och hjälpt honom tre gånger nu sen jag kom hem vid fem-tiden idag...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Taggad som fan för imorgon börjar man äntligen på körskola! Intensivkurs, here I come!

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Ska det vara så förbannat svårt att hitta en gammal gubbcykel för ett par hundra spänn ?
Vill bara kunna ta mig från A till Ö.

Eadcruzher: Lycka till.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jobbigt när man måste hjälpa pappa med hans dator. Det är helt annorlunda jämfört med min dator som jag har stenkoll på. Dessutom så ska han ha hjälp med hotmail som jag inte vet ett piss om hur det fungerar. Ändå verkar han tro att jag kan allt, och blir sur när jag inte gör det.
Har sprungit och hjälpt honom tre gånger nu sen jag kom hem vid fem-tiden idag...

Känner precis igen mig.
Min mormor behöver hjälp med ett bildspel. Visst, jag kan ju det, i Vegas.... Inga erfarenheter av Windows Movie Maker, dock e det ju barnsligt enkelt... men det har inte den där "touchen" man vill ha...
Hon borde ha en Mac...

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Hade en lång jäkla dag på jobbet idag och längtade tills jag kom hem... bara för att betala räkningar.

Men däremot kändes det bra idag för sambon fick sin första lön på över året, så jag kunde stoppa undan härliga 4000 till sparkontot! Yaaay!!

Gött att kunna stoppa undan så mycket!
Själv försöker jag lägga undan 2500-3000:- och leva så billigt som möjligt.

Försöker spara ihop så jag kan betala av mitt lån än att låta det gå i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Försöker spara ihop så jag kan betala av mitt lån än att låta det gå i flera år.

Är det CSN ?
Har själv ett lån hos dom som man tog för många många herrans årsen. Och hur mycket man än betalar och betalar så verkar det inte minska för fem öre. Så där sålde man verkligen sin själ till jävulen när man tog imot dom pengarna.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är det CSN ?
Har själv ett lån hos dom som man tog för många många herrans årsen. Och hur mycket man än betalar och betalar så verkar det inte minska för fem öre. Så där sålde man verkligen sin själ till jävulen när man tog imot dom pengarna.

Nae, det är ett blancolån hos banken på 60.000, var till bil, möbler och lite annat smått och gott som jag nu ångrar, men shit happens.

CSN har jag aldrig tagit lån hos, bara fått studiebidrag på 2000:- eller nåt ifrån dom när jag bodde och pluggade i Västerås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Nae, det är ett blancolån hos banken på 60.000, var till bil, möbler och lite annat smått och gott som jag nu ångrar, men shit happens.

CSN har jag aldrig tagit lån hos, bara fått studiebidrag på 2000:- eller nåt ifrån dom när jag bodde och pluggade i Västerås.

Ja, kan man så ska man verkligen hålla sig borta från allt vad CSN heter.
Men det är alltid lika skönt när man väl har betalat av ett lån. Och man vet att man inte behöver tänka på det något mer.

Visa signatur

Permalänk

Motherfuuuuuuu, bilfan dog vid ett rödljus i stan och får inte soppa. Tur att jag har friskt batteri så jag kunde tvinga mig upp på gallerians parkering en 20m bort

Nu blir det att leka doktor med bilen i morn, har nämligen lite cargo att köra inför helgen
Bränslepumpen surrar misstänkt lite :/ Dyyyyrt -.-

Tur 1, jag åkte till och från Ronneby i helgen utan problem.
Tur 2, jag var på jobbintervju 2 mil från stan tidigare i dag, inga problem.

Ironi 1, bärgningsbilen stod parkerad på gallerians parkering.
Ironi 2, jag var på väg till macken för o tanka.
Ironi 3, jag sa på intervjun att bilen är driftsäker och aldrig har strulat. Ha!

Glömde skriva att jag fick väcka pappa för o komma o bärga mig samt att bogserlinan gick av i sista backen precis innan hemmet Lucky me asså.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nä, om man skulle ta och lägga sig. Börjar få ont i skallen.
Ny dag imorron...

Visa signatur

Permalänk

Helt random kom det precis in 2100kr med meddelandet "Studstöd" på mitt bankkonto, någon som varit med om liknande? Hade för mig dom bara delar ut 1050kr och dom skickade 1050kr förra månaden...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Har ansökt till någon slags kurs som AKG sponsrar i tyskland. Dom bjuder på precis allt.
Skrev en helt uppsats nästan om mig själv och min passion för hi-fi osv. Dock stod det att man var tvungen att vara 18+ men jag skickade in ändå och ändrade mitt födelsedatum ändå. Om jag "vinner" så kanske det går att lösa ändå. Skulle jag vinna och det inte går att lösa så lackar jag ur. Kanske går att förhandla med dom att jag får ta det när jag fyllt 18 isåfall.
Nä, dags att sova. Ska gymma klockan 11 imorgon så sömn lär behövas efter tre dagars lan...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Motherfuuuuuuu, bilfan dog vid ett rödljus i stan och får inte soppa.
Bränslepumpen surrar misstänkt lite :/ Dyyyyrt -.-

Glöm inte bort 2takts olja när du kör etanol i en icke etanol konverterad bil

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Helt random kom det precis in 2100kr med meddelandet "Studstöd" på mitt bankkonto, någon som varit med om liknande? Hade för mig dom bara delar ut 1050kr och dom skickade 1050kr förra månaden...

Du har fått insättning för två månader kort och gott, så det är inte säkert du får någon nästa månad.

Skrivet av Eadcruzher:

Taggad som fan för imorgon börjar man äntligen på körskola! Intensivkurs, here I come!

Härligt!! Minns själv när man gick på körskola, det var riktigt najs.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Du har fått insättning för två månader kort och gott, så det är inte säkert du får någon nästa månad.

Måste vara så, it stilll feels strange somehow..

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Glöm inte bort 2takts olja när du kör etanol i en icke etanol konverterad bil

Jadu. Du vet att bensin är mer uttorkande än etanol?

Ang. problemet, det kan ha vart så att det bara var tanklampan som fick lysa lite väl länge. *vissel*

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Måste vara så, it stilll feels strange somehow..

Min kära moder jobbar på CSN som handläggare och det är ofta folk ringer in och frågar varför de inte får pengar under en månad, men de tänker inte på att de fick en dubbelinsättning månaden innan av olika anledningar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ang. problemet, det kan ha vart så att det bara var tanklampan som fick lysa lite väl länge. *vissel*

Själv har jag haft samma problem med moppen, men där funkar inte ens tankmätaren Den dör, man skakar på den och inte ett ljud från tanken

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Själv har jag haft samma problem med moppen, men där funkar inte ens tankmätaren Den dör, man skakar på den och inte ett ljud från tanken

Jag körde av ren vana o tänkte att "jag brukar ju köra så att nålen går under det röda, det är typ 3l kvar"
Det lustiga är, att pumpen blev verkligen knäpptyst när det inte fanns nån bensin, den gick inte som den brukar när jag vred på tändningen. Jag pytsade i 5l bensin från en reservdunk i morse, och se på fan, efter lite nötande på starten skuttade den igång.

Att försöka komma längre än 64 mil på 55l etanol kanske var liiiiite för optimistiskt

Visa signatur

Permalänk

Hellu grabbs and girls. Tänkte skriva av mig lite här. Känns mer och mer som en blogg...
Det första idag är att jag vaknar, kvart i 8. Sen minns jag att jag hälsade godmorron till en tjejkompis på Andreassons äng, då vi hade friluftsdag... Denna tjejen har astma och svår pollenallergi, så hon fick inte vara med och orientera.
Hursomhelst, jag gick ut med en kompis. Tog nästan alla kontroller på en timme, alltså klockan 9. Slutade orientera och gick till biblioteket där min astmakompis sitter. Knackar på dörren (bibblan inte öppen officiellt) och blir insläppt av henne. Sitter där i två timmar, men kan inte "snacka" med henne då han jag gick med tvunget skulle följa med mig... Så vi snackade inte om ngt viktigt.
Vi gick hem till mig för att äta lunch. Hade ingen mat hemma, men som tur va ville hon inte ha något. Jag tog en hawaiian punch och kompisen tog en banan. Vi satt på balkongen i det fina vädret och chillade. Mår helt kung. Vi gick senare till matsalen för att käka lunch. Kalops... Visst, det e protein iaf.
Efter lunch drog jag mig till idrottshallen för innebandyturnering. Vi vann en match med 5-1 och förlorade en med 3-2. Jag gjorde inga mål, men passade fram till 3 och "råkade vara i vägen" /räddade 2.
Då vår placering blev fastställd efter 2 matcher, med en väntematch, slutade jag redan efter en timme. Gick då ner och kollade på småttingarna när de spelade fotboll. Min tjejkompis var där, samt en gammal tjejkompis. Hon gamla drog iväg mig lite mer seperat, och så pratade vi. Inte om något speciellt dock... När hennes kompis frågade om jag hade snus drog jag fram dosan ur bakfickan och räcker till henne. Jag är inte den egoistiska, bjud på alla och sen kan man kräva tillbaka...
Då blir hon helt plötsligt ragemode, och ber mig slänga iväg den. Efter milda diskussioner bestämmer jag att hon, och alla andra när jag tänker efter, alltid haft rätt. Det är skit. Jag behöver inte det.
Sparkar ut skiten i en skogsdunge. Får en klapp på axeln och "duktigt gjort bro".
Går nu tillbaka till min tjejkompis. Sitter och snackar med henne i en dryg timme. Hon är riktigt skön att snacka med.... Och vi pratade om lite "känsligare" områden idag, t.ex. tidigare relationer. Visst, inget jag tycker e så tungt o prata om, men hon verkade tycka det....
Utan att veta varför har jag blivit mer och mer deppig under dagen. Det kändes iaf bättre efter jag pratat med henne... Vi hade följe en kort bit hem, och fick en hejdå kram. Då släppte allt, och jag bara smälte kändes det som. Hon är så sjuuukt bra på att kramas Mysig flicka ^__^
Gick/cyklade/flög hem sista biten iaf. Ska nog laga mat ikväll. Göra av med köttfärsen så syrran inte får det imorgon när hon kommer hem från Sri Lanka. Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag har saknat henne... Det känns tomt utan henne...
Men imorrn kommer hon hem och vi ska skaffa nya mobiler hela högen. HTC Legend, here I come

Visa signatur

Permalänk

Sur?? nja.. mer paff över att en person som skämtade med en inte tål sina egna skämt när man ger igen.. bara för de skulle han börja slåss.. löjligt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Ladies man
Du behöver lära dig att sammanfatta och strukturera dina texter, sålla bort det som är oviktigt.

Dels kommer fler vilja läsa det och bli intresserade, dels blir det lättare att läsa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ladies man
Du behöver lära dig att sammanfatta och strukturera dina texter, sålla bort det som är oviktigt.

Dels kommer fler vilja läsa det och bli intresserade, dels blir de lättare att läsa

Sant. Har faktiskt inte orkat läsa ett enda av dina "blogginlägg" för att det är för mycket text helt enkelt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Ladies man

Dels kommer fler vilja läsa det och bli intresserade, dels blir det lättare att läsa

Skrivet av Ala_95:

Sant. Har faktiskt inte orkat läsa ett enda av dina "blogginlägg" för att det är för mycket text helt enkelt

Vad räknas som "oviktigt"?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

"Gick/cyklade/flög hem sista biten iaf. Ska nog laga mat ikväll."
Det där kändes som oviktigt för mig

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av Eadcruzher:

"Gick/cyklade/flög hem sista biten iaf. Ska nog laga mat ikväll."
Det där kändes som oviktigt för mig

klart du vill veta det? o.O

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

klart du vill veta det? o.O

Ehrm, nej?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av Eadcruzher:

Ehrm, nej?

Trodde du brydde dig om exakt allt jag gör... :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Det bestämmer du själv, men är det inget över det ordinära så är nog ingen annan intresserad av det

Typ: Orienterat i dag, det gick fort. Sen hängde jag med tjejen jag gillar, gött mos.
Syrran kom hem från semestern, har saknat henne trots allt.
Ny mobil i morn!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Det bestämmer du själv, men är det inget över det ordinära så är nog ingen annan intresserad av det

Typ: Orienterat i dag, det gick fort. Sen hängde jag med tjejen jag gillar, gött mos.
Syrran kom hem från semestern, har saknat henne trots allt.
Ny mobil i morn!

Gillar ju att skriva långt och detaljerat... Ajja, får starta blogg isf. Några tips på gratis, någonlunda reklamfri blogg?

Och BTW, syrran KOMMER hem imorrn

Visa signatur