Permalänk
Medlem

GPU block för R8500, howto???

Hade tänkt investera chipset och GPU block till vattenkylningen. Har kollat lite snett på "Jimms PC-vattenblock" är det någon som har erfarenhet av dessa? priset känns ganska atraktivt

Det jag funderar över är hur jag ska montera ditt GPU blocket på mitt radeon 8500 (built by ati). Är Arctic Silver Thermal Adhesive det enda alternativet eller finns det något annan utväg :D?

Jag har dessutom två kondensatorer runt mitt chipset, det ser ut att bli tajt, någon som har vattenkylt chipset på abit kg7?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

ah yes jag är oxå ute efter ett jimmys gpu block, och maila o fråga om den fästanordningen, inget svar.
fast då är det ett radeon 9000 pro

och artic silver håller typ bara i några månader

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
.........

och artic silver håller typ bara i några månader

Nja, AS Adhesive sitter för evigt om man applicerar det rätt. Jag vet, satte dit en kylare på mitt GF1 för sådär två år sen, helt omöjligt att få bort utan att få med coren också. Svårigheten ligger nog i att kunna blanda ut det rätt, med tex lite vanligt AS, för att senare kunna få bort blocket om man skulle vilja det.

Visa signatur

PC: Antec P180 | i5 2500K | 8GB Corsair Vengence | Corsair 520W | ATI HD3850 | Corsair SSD | Samsung T240
HTPC: | C2D E4500 | 2GB Corsair DHX | 750GB HDD | Radeon X800 GTO | Panasonic PV60 42"
Bärbar: Acer TM

Permalänk
Medlem

Hur i helsingdal ska man gå till väga då :/

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Mind
skriv så det ryker om du får något svar på mailet

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

hm , jo det e lite svårt o blanda bra, det e ju segt och en väldigt liten mängd oxå.

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska själv fästa mitt dangerden-block på mitt radeon 8500. hade tänkt limma.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

om CCWarlock gör det, då är det fritt fram
*köper gpu block*

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

vatusan bygg en egen fäst doning.. limma e ju helt cp.. vad gör ni.. om ni ska byta kort ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis
vatusan bygg en egen fäst doning.. limma e ju helt cp.. vad gör ni.. om ni ska byta kort ?

Hoppas på det bästa och hämtar hammare och stämjärn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis
vatusan bygg en egen fäst doning.. limma e ju helt cp.. vad gör ni.. om ni ska byta kort ?

Men vafan har jag väl vattenkylning på GPU:n varför ska jag byta? Ser ingen anledning till det.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skall sätta arctic silver thermal adhesive i hörnen och vanlig arcitc silver över resten.. blir lättare då.. alternativt blandar ut thermal adhesive med arctic silver

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

asta e skitlätt å få bort.. bara å stoppa kortet i en antistatpåse å sen in i frysen i typ 2dygn, sen använder ni ett rakblad vid behov å så vrider ni flänsen i sidled och INTE uppåt/neråt så lossnar den, funkar

Permalänk
Hedersmedlem

50% AS Adhesive och 50% AS II ger en bindning som sitter bra men som samtidigt kan brytas om man tar i lite, utan att man behöver stoppa in kortet i frysen. Lim-resterna som blir kvar när man brytit bort flänsen/blocket tar man sen lätt bort med kemisk ren aceton och lite gnuggande.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Finns det inget hål i R8500 ?

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis
Finns det inget hål i R8500 ?

Nope. 8500-modellen saknar HSF-hål.

Har däremot för mig att både 9000 och 9700-modellerna har det.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Då blir det Jimms pc block för både chipset och gpu och sedan limma dit gpu blocket

Ingen som har någon erfarenhet av dessa block !?!?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel så är gpu'n lite lägre "ramen" runt den, alltså måste blocket vara lite högre i mitten än ut på kanterna.

Permalänk
Medlem

Blir det inte ganska sunkig kontakt mellan GPU och kylare om man enbart limmar eftersom kylaren hänger under kortet?

» Inlägget redigerat av cht «

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Sundelin
nej du limmar ju fast blocket på själva gpun

» Inlägget redigerat av cht «

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Sundelin
nej du limmar ju fast blocket på själva gpun

Jo men om man inte har någon fästanordning så har man ju inget aktivt tryck på kylaren vilket borde leda till sämre kontakt

» Inlägget redigerat av cht «

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin

Jo men om man inte har någon fästanordning så har man ju inget aktivt tryck på kylaren vilket borde leda till sämre kontakt

Jo kanske det men inte så mycket.. men när den är limmad så spelar det nog ingen roll. Minimalt iaf inte så du tappar 10C eller så tror jag inte..

Permalänk
Hedersmedlem

Dåligt om det är sant men sådant ska inte tas på forumet samt att vi inte vill att folk blir uthängda på det sättet

Seraphim: Kan du ta kontakt med mig via mail eller ICQ?
CCWarlock: Dig vill jag ta ett snack med

» TRÅD RENSAD «

Har ni några synpunkter, ta det direkt med mig

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!