kan jag spela in i 1080p?

Permalänk
Medlem

kan jag spela in i 1080p?

på min nuvarande dator(ni kan se delarna där nere) så kan jag inte spela in det jag spela i full HD, det laggar.

vad behövs för att spela in i HD? är det bara CPU´n och GPU´n det hänger på?

tänker bygga en ny dator men en i7 2600K, så undrar vilket slags grafikkort jag behöver för att kunna spela in i 1080p.

för det räcker inte med en 6870, så vad ska man köpa sig? spelar man in bättre med crossfire? kan någon av er spela in i HD?

jag funderar på en GTX 460 OC mini, men den är nog för dålig för att spela in i HD, men är det värt att skaffa den i crossfire?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Skrivet av wiloh:

på min nuvarande dator(ni kan se delarna där nere) så kan jag inte spela in det jag spela i full HD, det laggar.

vad behövs för att spela in i HD? är det bara CPU´n och GPU´n det hänger på?

tänker bygga en ny dator men en i7 2600K, så undrar vilket slags grafikkort jag behöver för att kunna spela in i 1080p.

för det räcker inte med en 6870, så vad ska man köpa sig? spelar man in bättre med crossfire? kan någon av er spela in i HD?

jag funderar på en GTX 460 OC mini, men den är nog för dålig för att spela in i HD, men är det värt att skaffa den i crossfire?

Ett GTX 460OC presterar nästan identiskt som ett 6870 så det låter som en dålig idé. Vad menar du med spela in? Köra fraps?

Permalänk
Medlem

du kan inte köra crossfire med 460 oc mini.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

För mig går det bra med i 5 processor 1 gig grafikkort och 4 gig ram, kör med fraps och sänk frapsen i fraps så borde det klara istortsett vad som helst! Men skulle rekommendera dig att inte sänka framesen i fraps till mindre 30fps då kan det börja lagga

Permalänk
Medlem

Är inte detta lite billigare fixat genom att köpa en till hdd och ha fraps på den?

Permalänk
Medlem

på min nuvarande dator spelar jag in med fraps på en annan HDD så det är inte problemet, själv tror jag det är grafikkortet eller CPU´n.

men vilket kort rekomenderar ni att man köper om man vill kunna spela in i full HD med fraps i kanske 30fps eller sämre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha , en annan hdd då är det ju absolut inte hårddiskarna som är problemet ....

är du säker på att denna andra disk håller måttet ?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

det är en HDD på 2TB, samsung är märket, den ligger rankad 1:a på prisjakt.

så tror knappast det är fel på HDD. håller på att bygga en ny dator som jag hoppas ska vara klar efter sommaren. tänkte ha en 3,5 SATA HDD som jag spelar in på och ha fraps på en SSD. kommer även ha en i7 2600k, så antar att jag bara behöver ett bra grafikkort för att kunna spela in i HD eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

det är en HDD på 2TB, samsung är märket, den ligger rankad 1:a på prisjakt.

så tror knappast det är fel på HDD. håller på att bygga en ny dator som jag hoppas ska vara klar efter sommaren. tänkte ha en 3,5 SATA HDD som jag spelar in på och ha fraps på en SSD. kommer även ha en i7 2600k, så antar att jag bara behöver ett bra grafikkort för att kunna spela in i HD eller?

mjo om den är så ny att det är frågan om 2 TB så bör den också vara rapp nog .

sålänge du inte använder den för annat som t.ex torrents samtidigt förstås.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Antielefant

Det ska gå alldeles utmärkt att spela in i Full-HD, men inte i hur många FPS som helst. FRAPS kan väldigt enkelt överbelasta dator OCH hårddisk om den försöker spela in 1920x1080@100FPS.

Sänk record-frameraten till 24, 25 eller 30, det är ändå vad XVID eller MP4 ska packa om det till när du sen kodar den.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag spelar in fint med fraps 1920x1080@60 fps med riggen i sign så ett till grafikkort.
Borde vara det typ det ända som skiljer våra riggar åt, spelet är bfbc2 med ALLT på max tom aa msaa och allt annat skit bloom och det

Permalänk
Medlem

jag försöker spela in css i full HD med typ 24fps och det faila, så undrar om det är något skumt med min dator.

får testa spela in senare med min nya rigg och då ska det fan funka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet att spela in är att först spara demos is spelet (vilket jag förmodar att du gör) och sedan spela in dem i t.ex. 50% hastighet.
Om du spelar in i 30fps när du kör demon i 50% kan du sedan höja hastigheten på filmen till 60fps så funkar allt kalas.

Detta kan även utnyttjas till att göra slow motion-effekter som inte hackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Det bästa sättet att spela in är att först spara demos is spelet (vilket jag förmodar att du gör) och sedan spela in dem i t.ex. 50% hastighet.
Om du spelar in i 30fps när du kör demon i 50% kan du sedan höja hastigheten på filmen till 60fps så funkar allt kalas.

Detta kan även utnyttjas till att göra slow motion-effekter som inte hackar.

långt ifrån alla spel har möjlighet att spela in demos dock , men det är riktigt nice när möjligheten finns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

långt ifrån alla spel har möjlighet att spela in demos dock , men det är riktigt nice när möjligheten finns.

Vilken tur då att TS spelar ett spel som stödjer det

Permalänk
Medlem

Haha där är ju felet. Du spelar och spelar in samtidigt

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

men det borde ju funka på någon slags setting, men får testa mig fram. tack för svar ändå^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

För mig går det bra med i 5 processor 1 gig grafikkort och 4 gig ram, kör med fraps och sänk frapsen i fraps så borde det klara istortsett vad som helst! Men skulle rekommendera dig att inte sänka framesen i fraps till mindre 30fps då kan det börja lagga

5 processor 1 gig grafikkort och 4 gig ram säger tyvärr inte så mycket..

OT:
Gåret inte med typ capture card eller något på pc?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.