Permalänk

Ny dator till mamma!!!

Skall beställa en dator till mamma.

har kollat runt på forumet och vill bara kolla om detta skulle funka?? Hon kommr inte att spela några spel utan mest surfa och köra lite bokföringsprogram.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/430338/mamma-3

Permalänk
Skrivet av tompa1968:

Skall beställa en dator till mamma.

har kollat runt på forumet och vill bara kolla om detta skulle funka?? Hon kommr inte att spela några spel utan mest surfa och köra lite bokföringsprogram.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/430338/mamma-3

Ja, kommer funka men vad ska hon med en SSD hårddisk till? Grafikkort?

Permalänk
Medlem

Bör funka bra, Jag skulle ge henne 8GB Ram (Så lite pengar).

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

Ja, kommer funka men vad ska hon med en SSD hårddisk till? Grafikkort?

Jag tror att GPU-kretsen i CPU:n är tillräcklig.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/435240/the-8th Detta tycker jag är ett bättre alternativ pengar och prestanda mässigt !

Permalänk

Behöver man inget grafikkort??

Permalänk
Medlem

SSD, 1 TB lagring, 4gb RAM, SB... till din mamma som ska surfa?!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Nej, det finns inbyggda grafikkort på moderkortet. Dem duger tillräckligt för vardags surf och office osv.

Permalänk
Skrivet av Intrepidus:

Nej, det finns inbyggda grafikkort på moderkortet. Dem duger tillräckligt för vardags surf och office osv.

snabbare surf om man har grafikkort?

Permalänk
Skrivet av tompa1968:

Många på forumet här brukar rekommendera ett diskret/separat grafikkort även när man inte ska spela tyngre spel, men det är onödigt. Kostar bara "pengar, prestanda och ljud". För den här typen av användningsområden är det bättre att satsa på de grafikkort som finns (1) integrerade i processorn (finns i Intel Sandy Bridge och kräver ett moderkort med videoutgångar), eller (2) integrerade på moderkortet (finns på ett gäng moderkort för AMD-processorer). Dessa integrerade grafikkort hamnar under kategorin "IGP" (integrated graphic processor), gamers skyr dem som pesten men de fungerar minst lika bra (om inte bättre) i Windows/program.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tompa1968:

inbyggd grafikdel

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en desktop ifall mamma skulle få för sig att sitta i köket eller vardagsrummet?
Att pröjsa 6k för att surfa känns, för mig, dessutom overkill för att surfa. Köp begagnat tycker jag, kraven är ju inte höga direkt.