[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

tänkte bara säga det att den kabeln du länka till är inte en micro-usb -> hdmi adapter utan en Micro-hdmi -> hdmi adapter.. vilket gör att den förmodligen inte kommer att passa men skulle nog passa perfekt på typ LG's Optimus x2 då dom har micro hdmi

haha vilket bakslag! xD men som sagt, de var en vild chansning av mig. Då ger jag bort den istället, känner flera som har Optimus x2 så någon av dom kan få glädje utav det

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt när jag får min och jag bryr mig inte ett dugg heller. Det är ju för f*n BARA en mobiltelefon!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag vet inte riktigt när jag får min och jag bryr mig inte ett dugg heller. Det är ju för f*n BARA en mobiltelefon!

ja det är massa saker som "bara" e en sak. men folk väderar vissa saker mer. för vissa är en bil "bara" en grej man fraktar arslet på. medans det nått jätte stort för andra.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

ja det är massa saker som "bara" e en sak. men folk väderar vissa saker mer. för vissa är en bil "bara" en grej man fraktar arslet på. medans det nått jätte stort för andra.

Jag förstår det och jag känner precis likadant inför vissa saker, men vissa verkar jämföra några dagars försening med jordens undergång (eller åt det hållet i alla fall)...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag förstår det och jag känner precis likadant inför vissa saker, men vissa verkar jämföra några dagars försening med jordens undergång (eller åt det hållet i alla fall)...

alla har vi olika intressen å har man lag ut runt 5000 på en telefon som sedan blir försenad så blir man ju självklart ledsen?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Så jävla fuckin förbannad just nu. Beställde min telefon 2011-04-18 ifrån Telenor och tänkte att jag skulle bekräfta att telefonen kommer imorgon. Guess what? Tydligen har det blivit något fel i deras jävla system och min beställning finns inte registrerar så nu får jag ingen telefon. Så jävla förbannad man blir, inte ens sugen på att göra en ny beställning.

Skrivet av AldrigJa:

Ringde nyss upp dem och var jävligt arg, slutade med att jag skulle kontakta deras Internetbutik för att vara 100 % säker, om det verkligen inte var någon beställning så skulle de bjuda på mina kostnader i 2 månader. Antar att jag kan vänta i någon dag extra för att få gratis betalning i 2 månader.

Fan va gött! mailade ju Internetbutiken och det visade sig att kundtjänst hade felaktig information! Eftersom att det var förhandsbokning så hade de inte fått tillgång till min bokning ännu. Så win! får antagligen min imorgon ändå

Skrivet av wham:

Har man beställt en grej för drygt 1,5 månader sedan och väntat på den i nästan 3 månader så blir man lite små kinkig när man måste vänta ännu mer :/ Även om det bara är en vecka.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Fy f*n skönt att älnkligen en dag kvar tills mobilen släpps

synd bara att man jobbar kvälls pass och kommer ej hinna dra en sväng till butiken =( tror ni att den kommer finnas kvar att köppa Via Tele2 ?
på helgen ?

Mvh Panos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Fy f*n skönt att älnkligen en dag kvar tills mobilen släpps

synd bara att man jobbar kvälls pass och kommer ej hinna dra en sväng till butiken =( tror ni att den kommer finnas kvar att köppa Via Tele2 ?
på helgen ?

Mvh Panos

eller hur, äntligen..
nä, det står på tele2s sida att allt är slutbokat och att dom först kan skicka ut fler den 26e :S

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa mig Samsung Galaxy S2 mobilen men är inte i Sverige just nu så jag har ingen koll på läget. Vad köper jag för att komma undan så billigt som möjligt? Köper jag telefonen separat och sen hoppar jag på något abonnemang? Vilket, i sånna fall? Eller köper jag mobilen med ett knutet abonnemang? Vilket, i sånna fall? Vill naturligtvis ha tillgång till surf så jag kan koppla mailen till telefonen.

Permalänk

Fått kolli-ID av CDON. Dagen är räddad!

Datum Meddelande
12 maj kl 02:04 Göteborg, Sorterad
11 maj kl 19:55 Malmö, Sorterad
11 maj kl 11:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Den har anlänt i stockholm. Så jag förmodar att jag får min idag.

Angående den här läder-fodralen (http://www.zenuscase.net/product-29865.html). Hur mycket blir summan sammanlagt i kronor när man väl har beställt de och hur lång är leveranstiden? Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Den har anlänt i stockholm. Så jag förmodar att jag får min idag.

Angående den här läder-fodralen (http://www.zenuscase.net/product-29865.html). Hur mycket blir summan sammanlagt i kronor när man väl har beställt de och hur lång är leveranstiden? Någon?

Det där var ett riktigt snyggt case för mobilen.
Vill nog också veta totalsumman och leveranstid.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Har min i morgon kl 13:00 :). Dessutom ett http://www.zenuscase.net/product-29865.html i svart på fredag

Som ni ser så skrev jag redan detta tidigare i tråden

Och det jag betalade med express delivery på extra 23$ så blev allt som allt 400:-.
För 400:- så är det enligt mig inget att snacka om för att ha typ värdelns snyggaste skal. Får mitt på fredag enligt tracking id:et nu. Det har anlänt till sverige nu på morgonen.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Som ni ser så skrev jag redan detta tidigare i tråden

Och det jag betalade med express delivery på extra 23$ så blev allt som allt 400:-.
För 400:- så är det enligt mig inget att snacka om för att ha typ värdelns snyggaste skal. Får mitt på fredag enligt tracking id:et nu. Det har anlänt till sverige nu på morgonen.

Ok, trevligt. Tror att jag beställer en idag.

Permalänk
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Ok, trevligt. Tror att jag beställer en idag.

Snyggt!

Ett tips: Bli inte orolig över ifall du inte får svar på att pengarna är mottagna eller så haha.
Jag pratade med En chef hos dem och han berättade att de idag har så mycket ordrar från världen över att de knappt hinner med att sova längre :).
Din produkt kommer och du kommer få info, men räkna inte med ett "svenskt" bettende i order förloppet

Här kan du få, och ni övriga som vill ha uppgifter till den kontakt jag har haft och pratat med hos dem.

MK Kim
Kyungjin Co.
[O] +82.2.3437.1197
[C] +82.10.6639.6921
[E] mkkim@zenuscase.com
www.zenuscase.com
www.zenuscaseusa.com

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Avstängd

aha ojj har missat det då =/

Skrivet av OlliBoss:

eller hur, äntligen..
nä, det står på tele2s sida att allt är slutbokat och att dom först kan skicka ut fler den 26e :S

Permalänk
Skrivet av PaPaGoja:

Tråkigt att vi är många som antagligen kommer få vänta.
Själv har jag valt Halebop och pratade med support igår och dom visste inte mer än vad som stod på hemsidan

Samma här och inte ett skit med ny info på hemsidan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MMystery:

Jag hade tänkt köpa mig Samsung Galaxy S2 mobilen men är inte i Sverige just nu så jag har ingen koll på läget. Vad köper jag för att komma undan så billigt som möjligt? Köper jag telefonen separat och sen hoppar jag på något abonnemang? Vilket, i sånna fall? Eller köper jag mobilen med ett knutet abonnemang? Vilket, i sånna fall? Vill naturligtvis ha tillgång till surf så jag kan koppla mailen till telefonen.

Jag kikar för tillfället på Tre Surf Max (299kr/mån) i 24 månader. Telefonen på köpet, 7200kr över 24 månader med 10Mbit och 10GB surf i månaden. Är ny på abonnemangfronten men det är så jag har uppfattat det. 7200kr att jämföra med Tele2 Kompis surf för 6685kr över 24 månader. Då får man 6Mbit och 1GB/månad.

Jag vill surfa ganska mycket och smsa billigt. Max månadskostnad 300kr (minus samtal och sms).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Precis beställt en från www.katshing.se 3624:- med 24 månader Kompis pott 249:- utan förhöjd månadsavgift, vill inte ligga och betala dryga 500 i månaden tar hellre smällen direkt :P.
skall bli gött att byta ut trotjänaren Nokia N97, börjar bli seg och hänga sig o skit.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Då sitter man å surfar på galaxy s2:an riktigt soft mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Då sitter man å surfar på galaxy s2:an riktigt soft mobil.

inte för att vi inte vet hur den ser ut, men bilder tack
och grattis

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Med tanke på att mobilen anlände till Stockholm tidigt imorse (runt fem tiden) så förmodar jag att jag får min idag? Har inte fått någon avisering från ICA ännu. =P

Åh, jag vill ha min nu!

Permalänk
Medlem

Fan tror inte jag får min idag =(

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Jag har fått min nu ..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Blir lite grinig nu på att Expert hade glömt lägga in min order i systemet.
Skulle ha kunnat hämta ut den som igårn men nu är det inte enns säker att den kommer tills idag.
so far har den inte dykt upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Expert i Karlshamn alldeles nyligen och enligt han jag pratade med har de inte fått några levererade idag alls...

Visa signatur

Core 2 Duo still going strong!

Permalänk
Medlem

Jag satt och funderade ett tag på det här med NFC och i dagsläget känns det inte alls viktigt att ha i mobilen. Visst kommer det att inom kanske 1 till 2 år finnas möjlighet att använda funktionen i Sverige, men jag kommer ändå att vara tvungen att ha med mig det NFC kommer att ersätta (betalkort, biljett för kollektivtrafik m.m.) i framtiden. Jag menar, hur ska man kunna använda sig till 100% av NFC-funktionen om inte 100% av utbudet stödjer NFC? Det finns fortfarande butiker som inte ens kan ta betalt via betalkort...

När NFC är standard och verkligen är användbart till fullo i Sverige kommer jag troligtvis ha en Quad-Core-mobil i fickan...:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grattis alla ni som fått er mobil. Enligt omdömen och tester man läser är folk eniga...den är fan bäst

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fan, då fick jag inte min idag men, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
fast jag blir förbannad ifall jag inte får den imorgon

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något program man kan sitta med på datorn och skriva in kontakterna man har i sin nuvarande telefon för att imorgon när man får luren och nya simkortet bara föra över det snabbt och enkelt?

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |