Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Zenus Cases - Samsung Galaxy S2

Permalänk

Zenus Cases - Samsung Galaxy S2

Hej på Er!

Jag får min Samsung Galaxy S2 här i morgon och jag ville självklart ha ett skönt skal till den.
Jag letade runt endel och inget verkade så bra som Zenus Cases.

http://www.zenuscase.net/ (sidan)

http://www.zenuscase.net/product-29865.html (Det skalet jag valt, i svart)

Dock så undrar jag nu om det är fler som köpt från dem tidigare? Erfarenheter?
Jag la ordern nämligen i måndags men jag har inte fått ett enda svar på de frågor jag ställt och inte heller något svar på att ordern är mottagen, skickad eller registerad. Inget.

Någon som kan bekräfta att sida är "for real" eller ska jag behöva dra detta med min bank snart?

Tacksam för svar!

/Danne

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Har nu fått svar då jag kom i direkt kontakt med en av deras admin på Zenus.
Extremt bra bemöttande och bad om ursäkt för att jag inte fått svar os v. Skalet är skickat och ska vara hos mig på fredag verkar det som :).

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Har nu fått svar då jag kom i direkt kontakt med en av deras admin på Zenus.
Extremt bra bemöttande och bad om ursäkt för att jag inte fått svar os v. Skalet är skickat och ska vara hos mig på fredag verkar det som :).

Har du någon aning om vart man kan skriva in sitt kolliID? Fick följand mail (censurerade siffrorna i tracking number):

"The products have been sent out to you. The order information is given below

Order ID: #121
Shipping method: Registered Airmail(POST)
Shipment date: 05/12/2011, 13:27
Tracking number: RRxxxxxx-xxxKR

Products:
1 x ESTIME COLOR POINTSERIES
Options: Color: Black Chocolate

Thank you for using our shopping cart. "

Men står som inte vart man kan kolla upp sin försändelse eller vem de nyttjar för att skicka den..hittar ingenting på deras sida heller om detta men kanske är dålig på att leta.

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Har du någon aning om vart man kan skriva in sitt kolliID? Fick följand mail (censurerade siffrorna i tracking number):

"The products have been sent out to you. The order information is given below

Order ID: #121
Shipping method: Registered Airmail(POST)
Shipment date: 05/12/2011, 13:27
Tracking number: RRxxxxxx-xxxKR

Products:
1 x ESTIME COLOR POINTSERIES
Options: Color: Black Chocolate

Thank you for using our shopping cart. "

Men står som inte vart man kan kolla upp sin försändelse eller vem de nyttjar för att skicka den..hittar ingenting på deras sida heller om detta men kanske är dålig på att leta.

Hej hej!

Här har du sidan du kan följa din post världen över med :). http://www.track-trace.com/post

Kul att du köpt ett

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Hej hej!

Här har du sidan du kan följa din post världen över med :). http://www.track-trace.com/post

Kul att du köpt ett

Ah, tack så mycket. Fungerade utmärkt, men fick ta bort bindestrecket i kolliID'et jag fått. Tyckte dom såg riktigt snygga ut och lite mera stil gentemot de vanliga plast/silikon man sett överallt. Hoppas det inte dröjer så länge innan man får den bara.

Beställde mobilen i förrgår och får den idag förmodligen

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Ah, tack så mycket. Fungerade utmärkt, men fick ta bort bindestrecket i kolliID'et jag fått. Tyckte dom såg riktigt snygga ut och lite mera stil gentemot de vanliga plast/silikon man sett överallt. Hoppas det inte dröjer så länge innan man får den bara.

Beställde mobilen i förrgår och får den idag förmodligen

Ahh snyggt!

Jag hämtade ju ut min igår kl 15 och är otroligt nöjd :). Skalet mitt kommer att komma måndag eller tisdag i nästa vecka.
Om du tog beställningen med Express fart så bör du ha den på 5 dagar precis som jag :), Dock kan det ta upp till 8 så att du vet.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Får nog min S2 på måndag, fått kollinr, men betvivlar att den hinner levereras idag.

Vore intressant och veta vad du tycker om case:en du köpt, den såg riktigt snygg ut.
Jag har en svart läderficka som kommer passa bra, men såg inte riktigt lika exklusiv ut som den där väskan

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Samsung GALAXY S 2 II skal

Själv köpte jag ifrån www.sentro.se (se nedan )
http://sentro.se/webshop/view/samsung-galaxy-s-2-ii-skal-svar...
http://sentro.se/webshop/view/samsung-galaxy-s-2-ii-skal-bla
Helt okej priser ruggigt snabb leverans och fick ett par hörlurar som bonus!.
Så den sidan rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte använder något typ av skydd till mobilen? Så länge mobilen inte ligger i samma ficka som nycklarna så är det lugnt.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd

Tja alla är det nån som har beställt nån skall från den hära sidan

http://www.zenuscase.net/intro.php

Hittade ett skall som jag har fasnat för
http://www.zenuscase.net/product-29873.html ( skallen som jag vill ha )

Mvh Panos

Permalänk

jag köpte också från sentro.se . va lite tveksam först för de va en ny sida som jag aldrig hört talas om men fick varan redan dagen efter och är super nöjd. bra priser va de också lycka till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snuttenplutten:

jag köpte också från sentro.se . va lite tveksam först för de va en ny sida som jag aldrig hört talas om men fick varan redan dagen efter och är super nöjd. bra priser va de också lycka till

tackar ska göra en beställning då

Permalänk
Skrivet av Panosz:

Tja alla är det nån som har beställt nån skall från den hära sidan

http://www.zenuscase.net/intro.php

Hittade ett skall som jag har fasnat för
http://www.zenuscase.net/product-29873.html ( skallen som jag vill ha )

Mvh Panos

Hej!

Vet inte riktigt vad det är du frågar Panos? Jag menar ser du inte längst upp att hela tråden handlar om just att vi har handlat från dem? Eller är det något annat du frågar efter?

Helt ställd här hehe

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dangerdan:

Hej!

Vet inte riktigt vad det är du frågar Panos? Jag menar ser du inte längst upp att hela tråden handlar om just att vi har handlat från dem? Eller är det något annat du frågar efter?

Helt ställd här hehe

jo jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Ahh snyggt!

Jag hämtade ju ut min igår kl 15 och är otroligt nöjd :). Skalet mitt kommer att komma måndag eller tisdag i nästa vecka.
Om du tog beställningen med Express fart så bör du ha den på 5 dagar precis som jag :), Dock kan det ta upp till 8 så att du vet.

Fått ditt skal ännu? Min har stått sen i fredags på "Handed over to Air carrier INCHEON".

Permalänk
Medlem

Haha, mitt case ligger på posten men jag har inte fått tag på telefonen än

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Fått ditt skal ännu? Min har stått sen i fredags på "Handed over to Air carrier INCHEON".

12:30 16-May-2011 Arrival at delivery office

Är min senaste status och det betyder att posten här i sverige har det och det kommer att skickas till mitt "uthämtningställe" idag :).
Kan om jag har tur hämta det i eftermiddag. Då har det tagit precis 5 arbetsdagar sedan order från Korea.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Konstigt nog hade jag ett rekommenderat brev när jag kom hem från jobbet. Eftersom statusen på mitt paket inte stod att det kommit så funderade jag på vad det kunde vara. Speciellt eftersom jag INTE beställde express frakt och det tog ändå bara 4-5 arbetsdagar innan jag fick hem mitt skal.

Kvalitén är helt godkänd, det enda som irriterar mig lite i början är att luckan som hänger ner blir lite i vägen när man ska skriva på tangentbordet. Men är väl en vanesak antar jag.

Permalänk

Fick också mitt skal igår, hämtade det direkt efter jobbet.
Vet inte vilket du beställde men jag är sjukt nnöjd med mitt och tycker inte att det finns något som stör.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Fick också mitt skal igår, hämtade det direkt efter jobbet.
Vet inte vilket du beställde men jag är sjukt nnöjd med mitt och tycker inte att det finns något som stör.

Som sagt, är nog bara en vanesak med fronten. Kom på en sak jag hade önskat då. Och det var möjlighet att ha i laddaren medan fronten är stängd. Alltså ett hål i botten för mini-usbn.

Jag beställde Esteme Color Print series. Många som frågar om skalet när dom ser min telefon på jobbet/privat och själva blir sugna på att beställa.

Gillar telefonen överlag mycket mer än min Iphone 4 jag har på jobbet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dangerdan:

Fick också mitt skal igår, hämtade det direkt efter jobbet.
Vet inte vilket du beställde men jag är sjukt nnöjd med mitt och tycker inte att det finns något som stör.

Är det inte störande med den där luckan du har hängandes när du använder mobilen?

OT: Sj la jag en order på http://cgi.ebay.com/Samsung-i9100-Galaxy-S-2-II-Case-SGP-ULTRA-SILKE-Black-/150604387884?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D17182330614172814 härligt att man får med skydd till skärmen.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Zenus case igår. Väldigt nöjd med den hittills. Man vänjer sig med luckan. Precis som Rorax så fick jag mitt efter, 3-4 dagar? så det är kanske inte värt att punga ut 150spänn mer för express (eller vad det nu kostade).

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har klämt på mitt skal (color point nånting black chocolate), dock inte på telefonen än (inte satt i simkort än, måste ändå pilla bort baksidan). Byggkvalitén ser riktigt bra, hur den håller i längden återstår att se. Färgen var dock lite meh (ser bättre ut på bild).

Ett tips om flappen stör: använd landscape., låt flappen vila över pekfingret/knogen. När jag använder min iPhone/SGP case så har jag alltid funnit att det ökar stabiliten och stör inte alls.

Permalänk
Medlem

Lägg hemskt gärna upp bilder på era fodral och telefoner

Är sugen på att köpa båda nämligen, och det är säkert fler än mig! Synd att telefonen ska vara slutsåld bara, har stått ut länge nog med mitt skämt från sony ericsson...

Permalänk

Beställde detta precis: http://www.skal-man.se/flipvaska-i9100-galaxy-s-ii-cow-leathe...
Får telefonen nästa vecka

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Kvalitén är helt godkänd, det enda som irriterar mig lite i början är att luckan som hänger ner blir lite i vägen när man ska skriva på tangentbordet. Men är väl en vanesak antar jag.

Går det inte att vika luckan bakåt så att det ligger dubbelvikt under S2:n? Det borde ha gått att göra den så. Hade jag designat skalet hade jag också kompletterat med små ultratunna magneter, så det hade "snäppt fast" i bakåtvikt läge. Magneter hade redan skinnfordralen till iRiver Clix2.

Tycker också deras skal ser fina ut (även om de tydligen, åtminstone när det gäller färgerna, ser bättre ut på bild), men för dem som använder telefonen i "normal miljö" är det nog rätt onödigt. En arbetskamrat visade mig på sin telefon av annan modell - men med samma gorillaglas - att det visst stämmer att man kan dra hårt med en nyckel över glaset utan att det repas.

Edit: När jag kollade runt också bland modellerna som inte intresserar mig såg jag att en bakåtvikt lucka inte ska vara något problem:

http://www.zenuscase.net/images/product/desc/galaxys2/masstigeSnakeFolder.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommypeters:

Går det inte att vika luckan bakåt så att det ligger dubbelvikt under S2:n? Det borde ha gått att göra den så. Hade jag designat skalet hade jag också kompletterat med små ultratunna magneter, så det hade "snäppt fast" i bakåtvikt läge. Magneter hade redan skinnfordralen till iRiver Clix2.

Tycker också deras skal ser fina ut (även om de tydligen, åtminstone när det gäller färgerna, ser bättre ut på bild), men för dem som använder telefonen i "normal miljö" är det nog rätt onödigt. En arbetskamrat visade mig på sin telefon av annan modell - men med samma gorillaglas - att det visst stämmer att man kan dra hårt med en nyckel över glaset utan att det repas.

Testade precis, och det går helt klart att vika den bakåt utan problem, men känns inte helt rätt i handen då eftersom man får inte den platta framsidan av locket utan insidan mot handen.

Färgen har jag faktiskt inget att klaga på när det gäller mitt skal (black chocolate eller något sådant, typ standard läder brun). Har exakt samma färg som min läderplånbok. Personligen köpte jag inte skalet för att det fanns behov av att skydda telefonen. Köpte det mest för att det var snyggt. Och själva utseendet är jag absolut inte besviken på.

Permalänk

Färgen har jag faktiskt inget att klaga på när det gäller mitt skal (black chocolate eller något sådant, typ standard läder brun). Har exakt samma färg som min läderplånbok. Personligen köpte jag inte skalet för att det fanns behov av att skydda telefonen. Köpte det mest för att det var snyggt. Och själva utseendet är jag absolut inte besviken på.[/QUOTE]

Håller med fullständigt här. Jag tycker det är det absolut snyggaste du kan skaffa och dessutom så skyddar det din lur riktigt bra! Inget liggande på kameralinsen mer och framsidan är skyddad!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Zenus i lördags men har inte fått något leveransbesked, eller svar. Hur länge väntade ni andra?
Kom det som vanligt postpaket eller rek brev?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Skrivet av Sorath:

Jag beställde från Zenus i lördags men har inte fått något leveransbesked, eller svar. Hur länge väntade ni andra?
Kom det som vanligt postpaket eller rek brev?

Jag beställde i måndags, fick ett mail igår onsdag om att dom ville ha mitt telefonnummer innan dom skickade, och bara jag skickade de till dem tog det inte speciellt lång tid tills en leveransbekräftelse dök upp. Du kanske borde maila dem och höra, så att allt står rätt till?