Enermax 431W eller Lepont 470W?

Permalänk
Avstängd

Enermax 431W eller Lepont 470W?

frågan lyder alltså:

Enermax 431W EG465P-VE nätaggregat 1095 kr

eller

Lepont nätdel 470w 1095 kr

båda kostar alltså lika mycket... vilken tror ni är bättre, enermax är ju mer kända och många säger att de har väldigt bra kvalitet... men lepont har mer W och ger lite mera ström enligt spec. tror jag....

båda har temperatur kontrollerade fläktar. men lepon har 3 fläktar medan enermax har 2...

båda säljs på gtek.net

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem

Lepont och enermax tillverkas iaf i samma fabrik, så kvaliteten lär det ju inte vara någon skillnad på

Visa signatur

hmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Lepont och enermax tillverkas iaf i samma fabrik, så kvaliteten lär det ju inte vara någon skillnad på

nVidia och ATi-kretsarna tillverkas också i samma fabrik, men det betyder inte att de är likdana och håller samma kvalité...

Permalänk
Avstängd

ok, så är det någon som vet något om dessa två nätagg då? eller någon som har erfarenheter om något av dessa? Eftersom enermax ändå är såpass kända så måste väl någon här på swec har den? kom igen nu fram med tips och rekommendationer!

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Hedersmedlem

Antec..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Ta Enermax. Fast säkert inge fel på den andra heller..

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Skulle tro att Antec Truepower aggen på overclockers.se piskar dom där aggen när det gäller stabil +5v t.ex.

Skulle lätt köpa Antec agget istället, 380W eller 430W kanske. Kostar ungefär som dom du listat.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Skulle tro att Antec Truepower aggen på overclockers.se piskar dom där aggen när det gäller stabil +5v t.ex.

Skulle lätt köpa Antec agget istället, 380W eller 430W kanske. Kostar ungefär som dom du listat.

men dom var ju dyrare.... 1250kr för 430W ju jag vill helst ligga så nära 1000kr gränsen som möjligt, helst under..

såg nu också på komplett att de har en

Q-Tec Strömförsörjning ATX 550W Dual Fan 700 :-
hmm..... så billigt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak:

Antec!

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn

Samma här det är bättre att köpa ett aggregat som man vet är bra Därför säger jag också ANTEC

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd

ok bra då vet jag det ingen lepont då alltså... då får det väl bli enermax eller antec då ^_^ men med detta kommer ju en följdfråga:

enermax eller antec? det verkar som om antec är dyrare?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^_^
ok bra då vet jag det ingen lepont då alltså... då får det väl bli enermax eller antec då ^_^ men med detta kommer ju en följdfråga:

enermax eller antec? det verkar som om antec är dyrare?

Vet inte hur det är med nya Enermax aggregat men dom har haft problem med att dom varit ostabila pga att dom inte klarat av att hålla (kommer inte ihåg riktigt om det var 3 eller 5v) ordentligt Så jag skulle rekomendera Antec i alla fall

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem

Jag bytte mitt Enermax 350W mot ett Antec just tack vare Enermax' usla +5v-rail. Så jag tycker du ska ta ett Antec, helt klart.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

så många som säger antec

ska söka lite i recensioner.... är det någon som har någon bra recension är det bara att posta länken ^_^

för jag vet inte... har ju aldrig hört talas om antec nätagg... trodde de bara tillverkade chassin?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^_^
så många som säger antec

ska söka lite i recensioner.... är det någon som har någon bra recension är det bara att posta länken ^_^

för jag vet inte... har ju aldrig hört talas om antec nätagg... trodde de bara tillverkade chassin?

Har tyvärr ingen sparad recension (länk) men jag kan säga som så att deras Truepower agg är bland dom bästa nätaggen på marknaden. Stabila som f*n

Mest imponerande och användbart är nog att deras +5v är så pass stabil som den är. Jag kör på deras "gamla" 400W och det fungerar också fin fint.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Visa signatur

Finis coronat opus.