Var är AMD Bulldozer?

Permalänk
Melding Plague

Var är AMD Bulldozer?

Medan Intel Sandy Bridge ockuperar allt fler prisklasser lyser AMD:s motdrag med sin frånvaro. Nu ser det ut som att processorerna i AMD FX-serien "Bulldozer" dyker upp senare än väntat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir glad bara av att se någon skriva en artikel om Bulldozer, det om något visar väl hur pass mycket man vill ha en...

Om de inte får ut den innan SB-E så har de dock skjutit sig i foten än en gång.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Gissar att AMD har väldigt goda skäl ( = väldigt stora problem ) för att skjuta upp detta ytterligare.
Hinner även Sandy Bridge-E komma ut, så att intel har riktigt bra alternativ i alla prisklasser, lär AMD få väldigt svårt att konkurrera, om de inte är beredda att hålla riktigt låga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Gissar att AMD har väldigt goda skäl ( = väldigt stora problem ) för att skjuta upp detta ytterligare.
Hinner även Sandy Bridge-E komma ut, så att intel har riktigt bra alternativ i alla prisklasser, lär AMD få väldigt svårt att konkurrera, om de inte är beredda att hålla riktigt låga priser.

Ska man tro siffror som cirkulerar här och var så ska priserna för de åtta-kärniga modellerna ligga i närheten av 2600K. Så där kan det bli svårt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Man får väl hoppas att det kommer ut snart då.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara de inte gör en papperslansering.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

jag vill ha min SC2 CPU snart..

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är väl, är det produktionsproblem som orsakar dröjsmål eller är det att AMD fyller sina lager kolossalt för lanseringen? Utan ord från AMD är ALLT gissningar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av KTL:

Den stora frågan är väl, är det produktionsproblem som orsakar dröjsmål eller är det att AMD fyller sina lager kolossalt för lanseringen? Utan ord från AMD är ALLT gissningar.

Nja, om inte ens moderkortstillverkarna har fullversionen av processorn, så verkar det lite mörkt för en juni-lansering. Synd, jag är väldigt nyfiken på vad AMD kan åstadkomma.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

AMD är rädda för Intels dominans och vågar inte gå in i ringen ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Nja, om inte ens moderkortstillverkarna har fullversionen av processorn, så verkar det lite mörkt för en juni-lansering. Synd, jag är väldigt nyfiken på vad AMD kan åstadkomma.

Dessvärre ja. Men det kan helt enkelt vara en miss från AMD. Utan ett ord från dem så är det omöjligt att veta :/ Det drar ut för mycket på tiden hur som helst.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

De va mig den tystaste Bulldozern jag vart med om. Undrar vilket vrål det blir när den startar...

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Eller är det så att SB 2600K som den förväntas konkurera med sparkar ner bulldozern i diket.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte dröjer allt för länge bara, vi konsumenter behöver konkurrensen!

Permalänk

Tråkigt att de tar tid för de. man vart ju bra sugen på en ny burk för ett par månader tillbaka men nu kan de nästan kvitta kan man tycka.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

asså nej vafan

väntat sketalänge nu

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Det roliga är att om Bulldozer hade lanserats när LGA1366 var på väg ut så ja, då hade det nog blivit en bulldozer-effekt. Men om den lanseras samtidigt som SB-E så vete katten.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Detta bådar inte bra..

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Inte bra för AMDs del, oavsett orsaken.

Permalänk
Medlem

Attans, hoppas verkligen att detta inte stämmer. Vi behöver konkurrens!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Tråkigt för AMD och oss konsumenter.
Aldrig bra med ett företag som bestämmer över hela marknaden.

Permalänk
Medlem

Gillar inte att det har vart så tyst från AMDs sida heller.
Får hoppas att detta är lugnet före stormen!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Hoppas i på att det kommer ut lagom till den stora datoruppgraderingen i höst
hade verkligen velat se lite siffror på prestanda vid det här laget., verkar mer som att bulldozer processorerna fortfarande ligger på planeringsstadiet.

Permalänk
Inaktiv

Dröjer det mycket längre kan man uppgradera allt. Både CPU och GPU. 7 serien av Radeon bör ju komma mot slutet av året om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Inte bra....konkurrensen stryps sakta av Intel. illa illa.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Fulspel av AMD när de inte säger något och många har väntat inklusive jag men håller just nu på och beställer Sandy Bridge. Har velat fram och tillbaka om jag skall vänta på AM3+ eller köpa SB men nu behöver man inte vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Fulspel av AMD när de inte säger något och många har väntat inklusive jag men håller just nu på och beställer Sandy Bridge. Har velat fram och tillbaka om jag skall vänta på AM3+ eller köpa SB men nu behöver man inte vänta.

vad är det för fult med det? och om rykterna sagt att det ska komma i årets första hälft så är det en försenig på 1 till 2 månader

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas att dom kommer ut samtidigt ,så blir det ingen effekt åt nåt håll ,utan den som presterar bäst, håller bästa pris blir den som går segrande ur striden . Så ur konkkuranssynpunkt är det bra om dom kommer samtidigt,men synd för AMD

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt.
Uppgradering behövs ju knappast längre då numera även en lite äldre (6mån) dator klarar det mesta.
Det prestandaökningar som en kapplöpning ger är ju bara för den ynka procenten användare som måste ha det värsta hela tiden.
Bulldozer kommer när den kommer, Och då kan vi diskutera om den blev bra eller inte.
Jag har sällan köpt det dyraste och senaste , fast jag har råd att köpa intel superduper när jag vill.
Då är det mycket roligare att få ihop nått till bra budget istället, och då faller intel för min del.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Eller så väntar dom till Sandy Bridge-E innan dom släpper lös den stora pungkrossen.

Nä men skämt osido, får hoppas att allt löser sig inom kort.

Visa signatur