Cooler Master Silencio 550

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Silencio 550

Chassigiganten Cooler Master slår ett slag för tystnaden med sin nya modell Silencio 550. Med ett stilrent yttre och ett ljuddämpat inre ger sig företaget ut på nya marker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fint att äntligen få se den

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Skrämmande lik Fractals lådor?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ser ut som det finns skrämmande lite marginal för grafikkortets längd Det där är ju iof ett förjäkligt långt kort!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anemic:

Skrämmande lik Fractals lådor?

Man märker ju hur många försöker kopiera FD R3 men misslyckas med mycket.

Permalänk
Medlem

Samma stomme som använts i tidigare av CM, och i Nexus Prominent 5?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Plastigt och likt Fractal. Verkar bara finnas chassin som är både tysta och ej av plast och det är Lian Lis V-serie. Skulle önska mer av välbyggda chassin som är helt av aluminium eller stål och som inte har en massa hål överallt.

Permalänk
Medlem

Angående nätaggregatet och hålet som är för litet så kommer i alla fall luft från chassit att användas som kylning i och med att nätagget lyfts upp av "silikon" klossarna. Men det är knappast optimalt och eftersom det är så litet med dammfilter (vilket försämrar luftgenomströmningen ytterligare), så undrar jag om ens 50% av luften till nätagget kommer att komma därifrån.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tyst är bra, men jag föredrar micro atx saker
Win @ lan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Tyst är bra, men jag föredrar micro atx saker
Win @ lan ^^

HPTX>Micro ATX

Permalänk
Medlem

Ingen bild eller film på ovansidan:( antar att det inte sitter nån fläkt där, men är det ljuddämpning i taket med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Angående nätaggregatet och hålet som är för litet så kommer i alla fall luft från chassit att användas som kylning i och med att nätagget lyfts upp av "silikon" klossarna. Men det är knappast optimalt och eftersom det är så litet med dammfilter (vilket försämrar luftgenomströmningen ytterligare), så undrar jag om ens 50% av luften till nätagget kommer att komma därifrån.

Nätagget kommer ochså fungera som en damsugare.
Dammet kommer samlas på bottnen, sugas upp av nätagget och ut.
Eller stanna inuti

Permalänk

Vid en första anblick tänkte jag: Oj, kanske skulle väntat på detta istället för mitt H2 men ganska snart märker jag att jag gjort ett bra köp.

En sak jag inte förstår är: Varför finns det ingen standardanslutning för intern sata 3? hur kunde de skippa den biten när de haft standard för denna för usb 1 och 2?

En sak som jag tycker är tänkvärd: Om vi testar ljudnivå på olika chassien och jämför dessa reslutat med olika chassin: Varför använder vi inte samma kylning? Dvs samma grafikkort, samma cpu samt Samma fläktar?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Tänkte vänta på detta chassi men orkade inte hålla mig och beställde ett fractal till min hemmaserver för ungefär en månad sen istället. Skönt att detta blev lite sågat nu, så jag slipper ångra mig!

Jag förundras fan över hur man kan göra så enkla misstag som CM gjort här, göra missar med hål för kabeldragning, för trångt mellan baksidan av chassit och sidopanelen, samt att hålet för cpu-kylare sitter fel. Det kan väl inte krävas särskilt mycket resurser för att fixa de sakerna rätt?

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Kul att få se det här chassit. Men det är nog R3 jag är mest intresserad av iaf. H2 går bort då jag funderar på H100. Jag får se vilket det bästa chassit är när H100 kommer.

Gick solen i moln vid 13.55?

Permalänk
Medlem

Måste säga att era chassi recensioner är riktigt gedigna. Jag förundras dock över hur man kan göra sådana missar, känns som att det är något man själv inte ens skulle missa. Är det medvetet för att på något sätt spara en slant?

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Var det bara jag som reagerade på fyren vid 11:52?

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk

Tyckte hela recensionen var väldigt krystad :D. Inget chassi att hänga i granen?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

Synd att deras logo är brutalt ful.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Hmm, lite blandad kompott där!
Hade vart gött att kunna köpa ett chassi som är färdigdämpat & klart.
Man kan alltid göra fler hål med verktyg förstås, men det är en annan sak.

Det som "störde" mig mest var att reset och power satt ovanpå, inte ens försänkta, det skulle sluta med trubbel för mig som har husdjur t.ex. (det har hänt förr nämligen)

Ingen som har tips på andra tysta chassin för 700-1000?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Hmm, lite blandad kompott där!
Hade vart gött att kunna köpa ett chassi som är färdigdämpat & klart.
Man kan alltid göra fler hål med verktyg förstås, men det är en annan sak.

Det som "störde" mig mest var att reset och power satt ovanpå, inte ens försänkta, det skulle sluta med trubbel för mig som har husdjur t.ex. (det har hänt förr nämligen)

Ingen som har tips på andra tysta chassin för 700-1000?

Fractal design r3(som nämndes i videon) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=683180
Eller kanske NZXT H2 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=849795

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

BARA SÅ NI VET HAR FRACTAL DESIGN GANSKA LITET HÅL FÖR NÄTDEL KABLARNA OCKSÅ xD

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt att de gjort så många missar, riktigt bra chassin är onekligen svåra att hitta.
Själv är jag lite irriterad över den enorma storleken på mitt corsair 800D som i övrigt är rätt bra och vill framöver byta ut det mot ett mindre men som fortfarande ha bra luftflöde och tar de största grafikkorten.. vilket kanske blir aktuellt för mig i höst eller i vinter då jag planerar byta ut min nuvarande setup..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Tänkte vänta på detta chassi men orkade inte hålla mig och beställde ett fractal till min hemmaserver för ungefär en månad sen istället. Skönt att detta blev lite sågat nu, så jag slipper ångra mig!

Jag förundras fan över hur man kan göra så enkla misstag som CM gjort här, göra missar med hål för kabeldragning, för trångt mellan baksidan av chassit och sidopanelen, samt att hålet för cpu-kylare sitter fel. Det kan väl inte krävas särskilt mycket resurser för att fixa de sakerna rätt?

Jonas skulle kunna extraknäcka som produktutvecklare av chassin för de som jobbar där nu gör verkligen inte sitt jobb. Förstår heller inte hur de kan missa så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jonas skulle kunna extraknäcka som produktutvecklare av chassin för de som jobbar där nu gör verkligen inte sitt jobb. Förstår heller inte hur de kan missa så mycket.

Jag är övertygad om att produktutvecklingen i dags läge är väldigt begränsad. De bygger datorn i ett cadprogram och skickar ritningarna till en fabrik som troligen tillverkar allt möjligt. Sen om det blir en bra produkt är ett lotteri. Viktigast är att de kontinuerligt släpper nya modeller för att kunna få en omsättning. Min låda som jag köpte för ett år sedan har ungefär samma designmissar som den här. Lite besviken på Coolermaster att de inte rättat till dem. Men troligen var inte sidoplåten lika vek och kärvande den här gången. Coolemaster har iaf oftast bra byggkvalitet vad det gäller matrialval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CALLEPERFECT:

BARA SÅ NI VET HAR FRACTAL DESIGN GANSKA LITET HÅL FÖR NÄTDEL KABLARNA OCKSÅ xD

Det är inte jettestort, men betydligt större.

Dessutom finns det ett till bredvid.
På define mini är det ordentligt tilltaget och är absolut inte för litet, samma sak gäller arc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blev lite missar, Var sugen på detta chassit men tror inte det blir något köp. Men buren var en smart lösning tycker jag iaf.
Slippa kapa i ett nytt chassie är ju aldrig fel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

epic fail försök till att härma Define R3..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur chassin med nätaggsmontering i botten fungerar? Jag menar, nätaggsfläkten blir ju antingen blockerad av chassibotten eller så får man vända det upp och ner? Verkar bara väldigt konstigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Samma stomme som använts i tidigare av CM, och i Nexus Prominent 5?

Tror jag inte, chassit har ganska lite gemensamt med Dominator 690 och Prominent 5 i mina ögon. Mer plats för kablar, hårddiskburen ser annorlunda ut (inte bara funktionen).

Jag önskar ni hade mätt sidoplåtarna med ett skjutmått.

Ser ändå ut att vara en skaplig låda för moddning med fler hål i moderkortsplåten, större hål vid nätagget och helt enkelt ta bort dämpningen på ena plåten, så mycket dämpning behövs inte bakom moderkortet.

Dålig låda i originalutförande och inte värd pengarna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.