Installera spel utan DVD?

Permalänk
Medlem

Installera spel utan DVD?

Måste ställa en riktig noob-fråga (ber om ursäkt om tråden ligger fel)

Jag beställde precis hem en Acer 3820tg, som några av er kanske vet saknar ODD, och har nu en liten fundering. Jag vill köpa Portal 2 och lira, men är inte fullt sugen att betala de 50 euro som Steam vill ha när det går att köpa för halva priset i butik. Problemet är ju då att jag inte har någon ODD att installera spelet från.

Kan man lösa det på något smidigt sätt? Tänker att det kanske är krångligt att rippa ner det till ISO i min andra dator och installera från HDD, eller?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med just Portal 2 men de flesta spel på skiva kräver att originalskivan sitter i när du startar. Ibland kan det fungera med en mountad image men oftast är det inte bara att göra en ISO för att det ska funka.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Fast det kostar ju bara 300 på Steam?

Vet inte hur det är nuförtiden, men förut kunde man knappa in CD-keyn i Steam så kan man ladda ner det därifrån istället.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Fast det kostar ju bara 300 på Steam?

Vet inte hur det är nuförtiden, men förut kunde man knappa in CD-keyn i Steam så kan man ladda ner det därifrån istället.

Hur får du det till 300 kr på steam?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Om du fixar en ISO fil e det ju bara att Boota i Deamon-Tools, funkar finfint

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Eller så är det bara att installera med en ISO som sagt, och sedan skaffa en No-CD patch.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Köp en extern DVD-läsare om du vill kunna installera från skivor eller så får du göra som tidigare sagt.

Permalänk

du kan köpa spelet i en butik, koden som står på stoppar du in i ditt steam account och så kan du ladda ner spelet därifrån ist

edit: du behöver aldrig ha i skivan för att spela ett steam spel, bara för att installera.. så allt om no-cd patch och annat kan du skita i som sagt bara att lägga in koden och ladda ner det.