Permalänk
Medlem

Bygger dator-Behöver hjälp

Tjenare sweclockers , håller nu på att bygga ihop min dator men när jag sätter på den så är allt på i några sekunder, kanske 2 sec , sen stängs det av, fläktarna är åker inte på men cpu fläkten och nätagget funkar fast bara i några sekunder då . Någon som vet hur man fixar detta?
Mb : Asus P8P67 LE REV B3
Cpu : i7 2600k
Grafikkort : inget ännu
ram : 16gb xms3
Ssd inkopplad till mb hdd är inte inkopplat till mb vet inte vilken sladd :S
Har rätt många problem skulle vara bra om någon kunde hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Skriv nätaggets märke, modell och ålder.

SSD, Hårddiskar/DVD, Grafikkort och allt utanför chassit (utom strömkabeln till nätagget) är totalt onödiga och måste bort tills du fixat felet. Bild mm struntar du i så länge som den dör så där.

Du behöver bara 4 delar tills du fixat felet.

Moderkort
Processor (Kylare)
Nätagg (kabel)
Minne

Distanserna mellan moderkortet och chassit kan sitta fel eller glömt bort.

Du bör ta isär allt igen och bara bygga ihop de 4 viktigaste delarna igen. Du måste gå så långt för det räcker inte att känna och titta vid glapp eller när man byggt fel.

Permalänk
Medlem

ah kan dra ut ssd sladden kommer med bild på hur det ser ut inuti så får du se vad som är fel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

gjorde en liten paint bild på vart jag har kopplat in sladdarna då min iphone kamera är sämst http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dde940a45801_1901976_0.png

Permalänk
Medlem

prova ta ut alla ram minnen och sätt in de en och en för att se vilken som inte fungerar. Mitt förslag.

Permalänk
Medlem

ok testar med det

Permalänk
Medlem

Låter som du inte skruvat ditt distanser eller att du skruvat åt modekortet för hårt. skruva bort det start funkar inte det testa byt nätagg du har tyvär köpt ett budget nätagg

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

gjorde en liten paint bild på vart jag har kopplat in sladdarna då min iphone kamera är sämst http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dde940a45801_1901976_0.png

I bilden har du inte markerat den andra strömkontakten vid processorn (8 hål). Moderkortet har 2 strömkontakter som behöver kablar från nätagget.

Edit:
Xion är tyvärr ett budget agg oavsett antal watt. Märke, modell är mycket viktigare än antal watt ju bättre grafikkort som nätagget ska driva.

Permalänk

Ja precis... som bilden visar har du glömt 4/8-pinskontakten vid processorn... koppla in där ska du se den vaknar...

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

has testat alla olika uppsättningar , ingen skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Ja precis... som bilden visar har du glömt 4/8-pinskontakten vid processorn... koppla in där ska du se den vaknar...

Där man kopplar in processor fläkt kontakten det har jag gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

I bilden har du inte markerat den andra strömkontakten vid processorn (8 hål). Moderkortet har 2 strömkontakter som behöver kablar från nätagget.

Edit:
Xion är tyvärr ett budget agg oavsett antal watt. Märke, modell är mycket viktigare än antal watt ju bättre grafikkort som nätagget ska driva.

Vart ska man koppla in ström kontakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Där man kopplar in processor fläkt kontakten det har jag gjort

nej inte inte någon fläkt sladd.

Uploaded with ImageShack.us var det den du menade?
har du inte bara kopplat resetknappen och powerknappen fel?
(andra ström sladden )

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag och peterholm1 pratade om samma kontakt. Uppe i högra hörnet i bilden ser du 8 hålen för strömkontakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Jag och peterholm1 pratade om samma kontakt. Uppe i högra hörnet i bilden ser du 8 hålen för strömkontakten

den jag markerar på bilden

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

fett schyst av er att hjälpa till nu lyser dock error lampan rött ska koppla in grafik kort , hdd , ssd nu och koppla till skärm o se vad som händer