Permalänk

Sälja bärbar dator, var?

Hej, jag hoppas att jag postar rätt nu. Annars ber jag om ursäkt!

Jag vill sälja min bärbara dator men jag vet inte var. Jag har lagt upp en annons på blocket, men de enda svar jag får är från konstiga företag som vill köpa begagnade datorer, eller mejl och sms på engelska där de ber mig skicka datorn till England och dylikt. Jag vill ha seriösa svar helt enkelt. Jag har kollat runt lite, men jag kan inte hitta någon sajt där jag kan sälja min dator utan att få konstiga svar eller behöva sälja den för mindre än vad den är värd. Här på sweclockers måste man ju ha varit medlem i tre månader och det har jag ju inte, och jag kan inte vänta så länge heller. Någon som vet var jag kan försöka få den såld?

Permalänk
Medlem

Provat med Tradera?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akutbajsa:

Hej, jag hoppas att jag postar rätt nu. Annars ber jag om ursäkt!

Jag vill sälja min bärbara dator men jag vet inte var. Jag har lagt upp en annons på blocket, men de enda svar jag får är från konstiga företag som vill köpa begagnade datorer, eller mejl och sms på engelska där de ber mig skicka datorn till England och dylikt. Jag vill ha seriösa svar helt enkelt. Jag har kollat runt lite, men jag kan inte hitta någon sajt där jag kan sälja min dator utan att få konstiga svar eller behöva sälja den för mindre än vad den är värd. Här på sweclockers måste man ju ha varit medlem i tre månader och det har jag ju inte, och jag kan inte vänta så länge heller. Någon som vet var jag kan försöka få den såld?

fake brev har fått likvärdiga. Får du inte svar på blocket så får du köra tradera eller sälja till någon kompis , eller så får du sänka priset drastikt ,jag har skälv problem att sälja men vadå får jag inte det lilla jag vill ha då kan jag lika gärna stapla upp och behålla mina delar datorer. För vissa fattar inte att saker skänks inte bara bort så där

Permalänk

Be någon här på swec att lägga upp annonsen till dig, tradera, sänker priset. Lycka till med försäljningen!

Over and out, marre

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Har alltid fått mer pengar för grejerna än jag förväntat mig på Tradera. Gäller bara att göra en bra annons och ta pengar i förskott/förlita sig på omdömen. Däremot är Traderas kundsupport/focus helt åt helvete, men så länge man slipper ha med dem att göra, mer än att betala deras avgifter, fungerar det bra.

EDIT: Är alldeles för seg på knapparna och i huvudet just nu.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Har aldrig tagit mer än 48 timmar för mig att sälja datadelar på blocket, gäller att ha rätt pris, och ok annons, sen kan plats påverka, men i storstäder ska det inte vara några problem.

Kanske du som övervärderar datorn lite väl mycket, är det vanligaste har jag sett.
du kanske skulle berätta vad det är för någon, så ser vi

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Har aldrig tagit mer än 48 timmar för mig att sälja datadelar på blocket, gäller att ha rätt pris, och ok annons, sen kan plats påverka, men i storstäder ska det inte vara några problem.

Kanske du som övervärderar datorn lite väl mycket, är det vanligaste har jag sett.
du kanske skulle berätta vad det är för någon, så ser vi

Datorn är en 17'' HP inköp för cirka 11000 för drygt två år sedan. 320 GB hårddisk, 3 gb ram, 512 mb grafikminne, geforce 8600M GS grafikkort, 2.4 GHz processor och alla saker som en dator brukar ha nu för tiden. Moderkortet och tangentbordet är helt nya, eftersom de byttes ut för någon vecka sedan.

Jag satte priset högre än vad jag vill ha för den eftersom min erfarenhet av blocket är att folk prutar hej vilt. Det kanske var lite dumt? Jag räknar med att kunna få 3500 för den, mest för att den har nya delar och blev extremt mycket bättre efter reparationen. Är det logiskt?

Jag har förövrigt försäkring på datorn, och funderar på att tappa den i golvet för att få en ny och sedan sälja den. Är det en bättre idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akutbajsa:

Datorn är en 17'' HP inköp för cirka 11000 för drygt två år sedan. 320 GB hårddisk, 3 gb ram, 512 mb grafikminne, geforce 8600M GS grafikkort, 2.4 GHz processor och alla saker som en dator brukar ha nu för tiden. Moderkortet och tangentbordet är helt nya, eftersom de byttes ut för någon vecka sedan.

Jag satte priset högre än vad jag vill ha för den eftersom min erfarenhet av blocket är att folk prutar hej vilt. Det kanske var lite dumt? Jag räknar med att kunna få 3500 för den, mest för att den har nya delar och blev extremt mycket bättre efter reparationen. Är det logiskt?

Jag har förövrigt försäkring på datorn, och funderar på att tappa den i golvet för att få en ny och sedan sälja den. Är det en bättre idé?

är inte sånt försäkringar är till för...
lägg upp en länk till annonsen;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Oj, dum som jag är postade jag innan jag kollade ordentligt. Det gäller en bärbar dator. Kan en moderator vara snäll och flytta tråden till rätt forum?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akutbajsa:

Oj, dum som jag är postade jag innan jag kollade ordentligt. Det gäller en bärbar dator. Kan en moderator vara snäll och flytta tråden till rätt forum?

efter att jag verkligen kollat in va du nu försöker sälja, så kan jag med erfarenhet säga varför du har problem att sälja , I umeå såldes dessa datorer som volvo datorer, Många av dessa gick trasiga i Grafikkorts kretsen pga för hög värme utvekling. När dessa är trasiga är datorn totalt värdelös såvida man inte orkar hålla på med att baka grafikchippet stup i ett. min polare sålde sin för ca 3 år sen för 3000:- idag kan jag tippa att den är värd om man utgår från detta ca 2500:- till som mest 3000:-

lägg ut den på tradera se va folk är villiga att ge starta på 2000:- o hoppas att folk ger mer för den men inget är säkert.

lycka till