Permalänk
Medlem

Fractal design Arc mini =D

Äntligen ett båda snyggt och ganska genomtängt m-atx chassie !
Det va fane mig på tiden... som jag letat och väntat på detta, nu e jag glad

Har lagt en beställning på denna via Inet och hoppas så snabbaste möjliga leverans, bilder kommer att komma upp i ett galleri när väl chassie finns på plats och monteringen av delar m.m. kommer antagligen att komma med lika så.

Informationen som jag läst mig till är dock lite "kluven" på vissa håll påstår dom att chassiet finns att leverera när som helst och andra påstår i slutet av månaden... Någon som har något att tillföra ?!

kan man vänta sig att dom får in denna på lager innan slutet av Maj eller är det att önska för mycket..?!

mvh//David

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt ett Arc Mini och enligt Inets hemsida kommer det komma in på "webblagret" den 4/5, alltså nu på onsdag.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Samma sekund fick jag detta från Inet:

Hej Andreas. Kabinettet finns ännu inte tillgängligt. Det beräknas komma i slutet av månaden. Om du vill ändra på beställning så löser vi det.

Med vänlig hälsningMathias / KundtjänstInet.se

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag har också beställt ett Arc Mini och enligt Inets hemsida kommer det komma in på "webblagret" den 4/5, alltså nu på onsdag.

Skrivet av Bebben:

Samma sekund fick jag detta från Inet:

Hej Andreas. Kabinettet finns ännu inte tillgängligt. Det beräknas komma i slutet av månaden. Om du vill ändra på beställning så löser vi det.

Med vänlig hälsningMathias / KundtjänstInet.se

Jaha...

först ett roligt besked och sedan ett tråkigt..

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

Jaha...

först ett roligt besked och sedan ett tråkigt..

Du kommer nog få samma mail från dem när de bearbetar din order.

Mailade tillbaka och frågade om det skulle komma in i slutet på April eller Maj månad, får se vad de svarar.
Frågade dessutom om "erbjudandefläkten" ingår i de 3 fläktar som står som "Medföljer" eller om den skickas bredvid så man får med 4 st...

Kommer posta svaret här.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Du kommer nog få samma mail från dem när de bearbetar din order.

Mailade tillbaka och frågade om det skulle komma in i slutet på April eller Maj månad, får se vad de svarar.
Frågade dessutom om "erbjudandefläkten" ingår i de 3 fläktar som står som "Medföljer" eller om den skickas bredvid så man får med 4 st...

Kommer posta svaret här.

Jadu, då April redan är över så menar de väl mest troligt Maj då.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Du kommer nog få samma mail från dem när de bearbetar din order.

Mailade tillbaka och frågade om det skulle komma in i slutet på April eller Maj månad, får se vad de svarar.
Frågade dessutom om "erbjudandefläkten" ingår i de 3 fläktar som står som "Medföljer" eller om den skickas bredvid så man får med 4 st...

Kommer posta svaret här.

jag lade min order 04-29, får se vad jag får som svar för dom började bearbeta den samma dag.

Den kommer nog separat, men frågan är o det blir 3 eller 4st fläktar sammanlagt som sagt

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Jadu, då April redan är över så menar de väl mest troligt Maj då.

Tänkte mest ifall Inet tittade på orderdatum och jag lade ordern innan månadsskiftet...

Senast jag beställde därifrån var en vara i ordern försenad 2 dagar, och även då fick jag ett sånt mail...

Hellre fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum... Hehe.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Har nu varit på Inet och hämtat Nätagg och optisk enhet, och passade såklart på att fråga om chassiet.

Arc mini viste han inget om att den skulle vara försenat utan den ska komma in 05-04 som det står på hemsidan, däremot så är "vanliga" Arc försenad...

Han trodde jag skulle få mitt chassie på fredag eller måndag, hoppas hoppas

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

Har nu varit på Inet och hämtat Nätagg och optisk enhet, och passade såklart på att fråga om chassiet.

Arc mini viste han inget om att den skulle vara försenat utan den ska komma in 05-04 som det står på hemsidan, däremot så är "vanliga" Arc försenad...

Han trodde jag skulle få mitt chassie på fredag eller måndag, hoppas hoppas

Oooh, låter najs! Hoppas hoppas, jag också!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Nu står det 2011-06-01.

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Fick svar av Inet tidigare gällande fläktarna:

Det skall vara 1 fläkt utöver de 3 som medföljer om jag förstått våra inköpare rätt.

Så nu vet vi det.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Nu står det på Inet's hemsida att dom ska få in 06-01, men vi får hoppas att dom syftar på att nästa leverans kommer gå, för jag vill ha mitt denna månad

Sedan så kollade jag och det VERKAR SOM det följer med 1x140mm och 2x120mm till chassiet i standard, och nu då + 1st 140mm till då.
det är ju jätte bra

Håller tummarna om att det nu i morgon elle fredag kommer ett SMS med texten "ditt paket finns nu att hämta" =D

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Däremot har define mini dykt upp ochh finns i lager. Visst blir lite grisen i säcken kanske eftersom ingen har hunnit testa det än, men bestälde ett sådant jag.

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk
Medlem

Det är nog ett trevligt chassie det också

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0x:

Däremot har define mini dykt upp ochh finns i lager. Visst blir lite grisen i säcken kanske eftersom ingen har hunnit testa det än, men bestälde ett sådant jag.

Skrivet av DVD-ai:

Det är nog ett trevligt chassie det också

Jag valde bort den då jag är allergisk mot luckor på chassin. Men insidan ser väldigt, väldigt lik ut så chassina är nog likvärdiga på många punkter. Dessutom kostar de ju lika mycket.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

allt har ju med hur man vill ha datorn. arc serien med myycket mer luftgenomströmning/oljud. define serien för mera dämpat ljud. lite mindre luftgenomströmning. annars lär dom vara väldigt lika varann.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Arc chassina har potential till en lika tys dator fast med bättre utssende, därför jag köper den, man MÅSTE alltid modda för att få det man vill ändå och min arc kommer att bli tystare än något standard define...
jag ser chassiet bara som ett skal som man sedan får se till att den gör det man vill, det är ingen färdig produkt ur det avsendet utan det e ju bara en del, en del av kylningen och något att montera komponenter i.
Men Arc mini va det nämaste jag kom det jag ville ha och den ser ju riktigt bra ut och har ingen hemsk lucka... (även om luckan har bra fungtioner med )

Blir en del "pyssel" dp jag har några ideer på lager, vi får se vad det resulterar i

Ska bli roligt, och hopaps att alla dom beställt chassie får sin nu innan nästa månad... men det ser lite mörkt ut dock...
på hemsidan står det 06-01 och i min order står det fortfarande att jag INTE har någon reserverad = jag måste nog vänta...

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

Ska bli roligt, och hopaps att alla dom beställt chassie får sin nu innan nästa månad... men det ser lite mörkt ut dock...
på hemsidan står det 06-01 och i min order står det fortfarande att jag INTE har någon reserverad = jag måste nog vänta...

Jag har fått alla andra produkter i mitt köp reserverade förutom chassit... men CPU-kylaren, extrafläkten och Fri frakt Swecklockers (!) reserverade.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det får vänta till juni

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Pics or ill get mad! när dom landar i hemmet dvs

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

Ser ut som att det får vänta till juni

Jepp, får hoppas att deras leverantör kan hålla det datumet också.

Skrivet av fesen:

Pics or ill get mad! när dom landar i hemmet dvs

Självklart.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ja, bilder komemr det att bli, på chassie och övriga komponenter, jag tänka börja lägga upp lite bilder här nu så smått på dom ingående delar som ska vara i datorbygget

Sedan blir det ju rena chassie bilder också såklart, för dom som vill sitta och dräggla xD

bilder på chassies när det är moddat kommer också att dyka upp med förklaringar.

Jag vill ha mitt chassie NU!!! Dx

ja jag hoppas verkligen dom kan leverera ! annars blir jag väldigt ledsen i ögat, det är jag bara lite än så länge...

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Och nu står det 2011-06-16 på Inet...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jo, men inte har jag fått något inte...

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag kan säga helhjärtat att jag ångrar inte att jag bytte till Define Mini... bara en liten hint om du inte orkar vänta...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Mehh, jag vill ju testa Arc juhhh...! Dx

fan va tid det ska ta då, knepigt... =P

Edit: define chassiet är trevligt, mycket bra chassie men jag ser en del fungtioner som jag kan få till i Arc som define inte skulle medge...
Annars hade jag tagit define
jag måste testa och se vad Arc går för !

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk

ladda upp ett galleri ASAP, jag vill se

Permalänk
Medlem

MEN, det blev så att jag bestäldle ett define mini i stället...

orkade inte vänta och jag "står ut" med att jag inte får exakt det jag hade tänkt...

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz