Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Båda fraktmetoderna används.

Mvh
Asus Sverige

Snälla håll oss uppdaterade så mycke det går

Väntar själv på 16gigarn med tangentbord, är det så att den kommer levereras (om askmålnet inte ställer till det) vecka 23-24?

och hur mycket påverkar ev. flygförseningar era leveranser till sverige?

Permalänk

Mother Nature is a Bitch

Moder Jord vill verkligen inte att vi ska få den här plattan! Först får Japan den starkaste jorbävningen dom någonsin registrerat och sen spottar hon ut ett askmoln för att stoppa leveransen! I mean, COMON liksom

Om vi ska vara lite serösa då så har Inet fortfarande kvar den 1/6 för 32:an. Jag la en beställning påd en för några veckor sedan och hoppas innerligt att det inte blir ytterligare en veckas försening på den. Jag ska va DJ på ett bröllop/festen den 4:e och har en så grymt bra idé för Transformern som ska få gästerna lite aktiva i min spelning! Bläddring i musikbibliotek, önska låtar, visa "Now Playing". Tänkte även ha ett rullande bildspel på bilderna jag tar under kvällen. Det kommer bli så jävla nice!. . . OM jag nu får min Pad!

edit, some grammar

Permalänk

Sveriges radio, Ekot nyheter rapporterade precis att askan över Sverige INTE kommer att påverka flygtrafiken. Tack för det!

Permalänk
Medlem

Suttit och funderat en del på det där med videouppspelning som är det enda som håller mig tillbaka just nu. Och ja antar att det inte är någon ide att vänta in transformer2 säg, med tegra3 (om det nu kommer, bara spekulerar)
Så vitt jag vet så är tegra3 plattor ute kanske i höst/vinter tidigast?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteljungh:

Sveriges radio, Ekot nyheter rapporterade precis att askan över Sverige INTE kommer att påverka flygtrafiken. Tack för det!

Frågan blir väl också vart de kommer ifrån, eller är de redan i Sverige?

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Skrivet av Habmala:

Frågan blir väl också vart de kommer ifrån, eller är de redan i Sverige?

Nu spekulerar jag ju bara efter den info som "Asus" gav oss tidigare i tråden. Men om de riskerade att bli försenade pga flygleveranser som stoppas så borde dom inte nått Sverige riktigt än. Eftersom de levereras från OST så ska de väl inte påverkas då heller (om Sverige klarar sig från askan från Väst.

Permalänk
Medlem

Tänkte att de kanske mellanlandar på kontinenten eller liknande. Förseningar kan det ju bli ändå (med svenska flygstörningar) ifall de ligger på något centrallager innan de går ut till butikerna. Har ingen koll på hur det ser ut dock, spekulerar jag också ..

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk

Är riktigt sugen på en Transformer, lutar åt att man är så pass sugen så man köper 32gigaren om den kommer tidigare.

Är det någon som har koll på hur bra emulatorer flyter på denna? Hade varit grymt om Android varianterna av Dosbox och UAE(Amiga) rullade problemfritt. Tänk er att tex lira Fallout på ens transformer!

Permalänk
Medlem

Asus! Har dere en ETA på når dere pusher ut 3.1-oppdateringen?

Har nå forresten bestilt meg en Transformer! Godt jobbet, Asus!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Suttit och funderat en del på det där med videouppspelning som är det enda som håller mig tillbaka just nu. Och ja antar att det inte är någon ide att vänta in transformer2 säg, med tegra3 (om det nu kommer, bara spekulerar)
Så vitt jag vet så är tegra3 plattor ute kanske i höst/vinter tidigast?

Vad jag har hört så var det inte förrens sent nästa vår dom skulle komma. Tegra 3 däremot släpps i Augusti men enheter som använder Tegra 3 släpps inte förrens nästa år/vår. Även då orden quad, 50%+ i prestanda osv så finner jag Asus Transformer för mycket av en måste ha sak för att vänta.

BTW, DATUM på 3G version NU! Gimme gimme!

Permalänk
Medlem

Hej igen. har en liten undran till Asus.

I tisdags (tror jag) sa ni att plattorna var på väg, och ni hoppades på att de skulle finnas i butik till nästa vecka. Nu är det fredag och nästa vecka kommer allt närmare. Så hur ser det ut, även om ni inte har något säkert skulle det vara kul med en indikation på ifall ni tror att de kan ligga på hyllorna på måndag, eller om det dröjer till längre in på veckan.

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Medlem

Jag kom på en till sak jag funderar på. Jag brukar nämligen försöka göra fodral till mina olika teknikprylar (telefon, netbook osv) ofta så virkar jag dessa. Men det blir lätt varmt om man inte väljer ett tunnare garn, dock ger ett tunnare garn inte lika mycket skydd.

Så jag funderar på hur varm plattan blir. Att det blir en del värme vid laddning känns klart, men hur är det vid användning, håller den sig rimligt sval även om man gör tyngre saker på den (som grafiskt tunga spel t.ex.)? Med rimligt menar jag att man kan till exempel hålla den hårt i handen ett par minuter utan att det känns som man tar en tallrik direkt ur diskmaskinen

Hehe, hoppas ni får en kännsla för vad jag menar trots mina udda liknelser. Någon som har den som kan uttala sig? Har inte hört så mycket om detta på nätet (kanske ett gott tecken).

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Medlem

Näe, nu får den snart komma. Jag är snart 40, och känner mig som en barn på julafton :D.

Habmala: LoL! Lite kul att läsa det du skerv över :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSG:

Habmala: LoL! Lite kul att läsa det du skerv över :P.

Hehe, ja lite oortodoxt kanske men det brukar bli stiligt.. Jag funderade först på att köpa något case som man inte tar ur den ur, men efter att inte ha hittat något online som också passar med tangentbordet lär det ändå landa på någon form av sleeve, och då kan jag lika gärna göra det själv .. Har redan börjat fundera på designen, överväger hurvida jag bör sätta in ett hårt (eller lite stabilare) stycke på ena sidan för att skydda skärmen ..

Hehe, kommer nog bli finfint.

Edit: Eller tänkte du på diskmaskinen hehe..

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habmala:

Jag kom på en till sak jag funderar på. Jag brukar nämligen försöka göra fodral till mina olika teknikprylar (telefon, netbook osv) ofta så virkar jag dessa. Men det blir lätt varmt om man inte väljer ett tunnare garn, dock ger ett tunnare garn inte lika mycket skydd.

Så jag funderar på hur varm plattan blir. Att det blir en del värme vid laddning känns klart, men hur är det vid användning, håller den sig rimligt sval även om man gör tyngre saker på den (som grafiskt tunga spel t.ex.)? Med rimligt menar jag att man kan till exempel hålla den hårt i handen ett par minuter utan att det känns som man tar en tallrik direkt ur diskmaskinen

Hehe, hoppas ni får en kännsla för vad jag menar trots mina udda liknelser. Någon som har den som kan uttala sig? Har inte hört så mycket om detta på nätet (kanske ett gott tecken).

Det coolaste inlägget jag läst på år och dagar

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habmala:

Jag kom på en till sak jag funderar på. Jag brukar nämligen försöka göra fodral till mina olika teknikprylar (telefon, netbook osv) ofta så virkar jag dessa. Men det blir lätt varmt om man inte väljer ett tunnare garn, dock ger ett tunnare garn inte lika mycket skydd.

Jag har en klasskompis som använder något liknande som skydd åt hans MacBook, det är faktiskt en jättebra lösning. Morsan sydde ett fodral till sin iPad vilket bevisar att man inte måste köpa några speciallösningar.

Permalänk
Skrivet av Habmala:

Hej igen. har en liten undran till Asus.

I tisdags (tror jag) sa ni att plattorna var på väg, och ni hoppades på att de skulle finnas i butik till nästa vecka. Nu är det fredag och nästa vecka kommer allt närmare. Så hur ser det ut, även om ni inte har något säkert skulle det vara kul med en indikation på ifall ni tror att de kan ligga på hyllorna på måndag, eller om det dröjer till längre in på veckan.

Hej!
Måndag eller tisdag är vår plan - hur många som blir kvar efter förbokningar kan vi tyvärr inte svara på.
Detta gäller versionen med 32GB och utan docka.

Skrivet av Habmala:

Jag kom på en till sak jag funderar på. Jag brukar nämligen försöka göra fodral till mina olika teknikprylar (telefon, netbook osv) ofta så virkar jag dessa. Men det blir lätt varmt om man inte väljer ett tunnare garn, dock ger ett tunnare garn inte lika mycket skydd.

Så jag funderar på hur varm plattan blir. Att det blir en del värme vid laddning känns klart, men hur är det vid användning, håller den sig rimligt sval även om man gör tyngre saker på den (som grafiskt tunga spel t.ex.)? Med rimligt menar jag att man kan till exempel hålla den hårt i handen ett par minuter utan att det känns som man tar en tallrik direkt ur diskmaskinen

Hehe, hoppas ni får en kännsla för vad jag menar trots mina udda liknelser. Någon som har den som kan uttala sig? Har inte hört så mycket om detta på nätet (kanske ett gott tecken).

Den blir varm men inte bränna-handen-varm. Ett stickat fodral borde funka

Trevlig helg!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habmala:

Jag kom på en till sak jag funderar på. Jag brukar nämligen försöka göra fodral till mina olika teknikprylar (telefon, netbook osv) ofta så virkar jag dessa. Men det blir lätt varmt om man inte väljer ett tunnare garn, dock ger ett tunnare garn inte lika mycket skydd.

Så jag funderar på hur varm plattan blir. Att det blir en del värme vid laddning känns klart, men hur är det vid användning, håller den sig rimligt sval även om man gör tyngre saker på den (som grafiskt tunga spel t.ex.)? Med rimligt menar jag att man kan till exempel hålla den hårt i handen ett par minuter utan att det känns som man tar en tallrik direkt ur diskmaskinen

Hehe, hoppas ni får en kännsla för vad jag menar trots mina udda liknelser. Någon som har den som kan uttala sig? Har inte hört så mycket om detta på nätet (kanske ett gott tecken).

Jag pysslar mycket med att virka diverse saker och tror att ett tjockt mercicerat bomullsgarn är att föredra för det blir inte lika varmt som syntetgarn men ger skydd, kan också vara en ide att virka lite lösare för mer luftgenomströmning. En annan ide kan vara att virka lösare med dubbla eller trippla tunna mercicerade bomullsgarn vilket även kommer att ge en läcker effekt En virknål nr 3 eller nr 5 kan vara lagomt, prova dig fram

Permalänk

En fråga varför är det inte mobil nät access i den?
Jag vill ju kunna surfa via 3g, 3gs eller 4g

Kanske en dum fråga men jag har kanske missat något...
För mig är vitsen att man kan ta medsig plattan överallt och surfa...

Permalänk
Skrivet av WEBlurker:

En fråga varför är det inte mobil nät access i den?
Jag vill ju kunna surfa via 3g, 3gs eller 4g

Kanske en dum fråga men jag har kanske missat något...
För mig är vitsen att man kan ta medsig plattan överallt och surfa...

Läs igenom tråden så ser du att det har frågats ett X antal gånger nu..

Jag förstår inte varför folk VILL ha det i den? Av de som köper en Transformer har nog 90% en modern mobiltelefon (se Android, iPhone, W7-phone) som kan dela ut sitt nät med en knapptrycking. Jag skulle aldrig orka ha dubbla abonemang/sim osv. Har jag med mig min platta så kan jag garantera att jag har mobilen på mig också.

Permalänk
Skrivet av anteljungh:

Läs igenom tråden så ser du att det har frågats ett X antal gånger nu..

Jag förstår inte varför folk VILL ha det i den? Av de som köper en Transformer har nog 90% en modern mobiltelefon (se Android, iPhone, W7-phone) som kan dela ut sitt nät med en knapptrycking. Jag skulle aldrig orka ha dubbla abonemang/sim osv. Har jag med mig min platta så kan jag garantera att jag har mobilen på mig också.

vist har du rätt där men för mig så är det smidigare att inte behöva ha 2 grejer med mig när jag ska tex vara på stranden (ett dåligt exempel med du för står säkert min poäng)

Permalänk
Skrivet av WEBlurker:

vist har du rätt där men för mig så är det smidigare att inte behöva ha 2 grejer med mig när jag ska tex vara på stranden (ett dåligt exempel med du för står säkert min poäng)

True.. Alla är ju inte beroende av att vara kontaktbara dynget runt. Själv så får jag lite panik om jag inte sett min telefon på en timme, även fast jag är hemma och vet var den ligger

Permalänk
Skrivet av anteljungh:

True.. Alla är ju inte beroende av att vara kontaktbara dynget runt. Själv så får jag lite panik om jag inte sett min telefon på en timme, även fast jag är hemma och vet var den ligger

haha stämmer lite för mig med har den i fickan för det mesta eller ibland på bordet på jobbet lol...
kollar att jag har telefonen sen nycklar sen plånbok
Bluch

Undrar är vi beroende tro

Har tittat runt och asus och acers A500 känns rätt bra med...

Permalänk
Medlem

Personligen måste jag säja att det är jääääävligt jobbigt att koppla upp Transformen med min iphone. Tar väl en 5minuter varje gång innan jag kan surfa. 3g känns som ett måste för mig. Därför ligger min på blocket nu

Ps. Android 3.1 har läckt och finns ute

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Personligen måste jag säja att det är jääääävligt jobbigt att koppla upp Transformen med min iphone. Tar väl en 5minuter varje gång innan jag kan surfa. 3g känns som ett måste för mig. Därför ligger min på blocket nu

Ps. Android 3.1 har läckt och finns ute

5 minuter?! iOS kan INTE ha optimerat det där. Det tar under 30 sekunder för att ansluta mina grejor och komma i "surf-klart" läge. Det jag kan minnas är att den Första gången man gör en parning med enheten tog det lång tid innan allt var klart. Men när det ligger lagrat så går det fort. (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Ja.. det är lite skumt. Men 5 minuter går pgr av att den inte hittar, inte kan koppla upp, mecka starta om osv tills man kan koppla upp.
Kör med mywi 4.0

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Ja.. det är lite skumt. Men 5 minuter går pgr av att den inte hittar, inte kan koppla upp, mecka starta om osv tills man kan koppla upp.
Kör med mywi 4.0

Tråkigt att du känner dig tvingad att sälja pga ett sånt mjukvaruproblem.. Har du googlat ordentligt för att se så det inte finns en Fix för det ute redan, eller om det är på gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteljungh:

Tråkigt att du känner dig tvingad att sälja pga ett sånt mjukvaruproblem.. Har du googlat ordentligt för att se så det inte finns en Fix för det ute redan, eller om det är på gång?

Nejdå, gillar plattan osv. Vet att det blir bättre och att honeycomb kommer ifatt när det gäller appar os v.
Men då jag använder den i arbete kan jag inte köra med en lite halvfärdig produkt som honeycomb känns som. Hoppas för allas skull att 3.1 är bra!

Värst är ändå att posta inlägg men tydligen är det en ny browser i 3.1 så troligen är laggandet borta då.
Hoppas jag hinner testa 3.1

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBlurker:

En fråga varför är det inte mobil nät access i den?
Jag vill ju kunna surfa via 3g, 3gs eller 4g

Kanske en dum fråga men jag har kanske missat något...
För mig är vitsen att man kan ta medsig plattan överallt och surfa...

Jo, håller helt med. Poängen med en surfplatta borde ju vara att man kan surfa med den var man vill.
Om jag är hemma kan jag lika gärna surfa på min stationära dator istället för att skaffa trådlös router bara för att kunna koppla upp surfplattan lokalt.
Själv har jag ingen smartphone jag kan använda för att koppla upp mig med (och tydligen tog det närmare 5 min ändå). Att äga både smartphone och surfplatta verkar väldigt onödigt.
Vill jag bara ringa så räcker min "vanliga" mobil alldeles utmärkt och vill jag göra annat mer avancerat så är det funktioner som borde finnas på surfplattan. En smartphone skulle ha en massa funktioner som överlappade de på en surfplatta och därmed kännas helt onödiga.

Det här är väldigt synd vad gäller transformern som i nästan allt övrigt verkar vara en mycket kompetent produkt. Jag inser att det naturligtvis beror på att det tar tid att utveckla nya produkter och funktioner.
Dock riskerar Asus här att drabbas hårt av konkurrensen från Apple. Så länge som 3G saknas kan de inte konkurrera med Ipad 2 och då hinner Apple mätta marknaden på plattor. Dessutom lär väl Ipad 3 lanseras ungefär samtidigt som transformer 3G dyker upp och då kanske Apple fixat de brister där transformern idag kan glänsa över Ipaden.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Jo, håller helt med. Poängen med en surfplatta borde ju vara att man kan surfa med den var man vill.
Om jag är hemma kan jag lika gärna surfa på min stationära dator istället för att skaffa trådlös router bara för att kunna koppla upp surfplattan lokalt.
Själv har jag ingen smartphone jag kan använda för att koppla upp mig med (och tydligen tog det närmare 5 min ändå). Att äga både smartphone och surfplatta verkar väldigt onödigt.
Vill jag bara ringa så räcker min "vanliga" mobil alldeles utmärkt och vill jag göra annat mer avancerat så är det funktioner som borde finnas på surfplattan. En smartphone skulle ha en massa funktioner som överlappade de på en surfplatta och därmed kännas helt onödiga.

Det här är väldigt synd vad gäller transformern som i nästan allt övrigt verkar vara en mycket kompetent produkt. Jag inser att det naturligtvis beror på att det tar tid att utveckla nya produkter och funktioner.
Dock riskerar Asus här att drabbas hårt av konkurrensen från Apple. Så länge som 3G saknas kan de inte konkurrera med Ipad 2 och då hinner Apple mätta marknaden på plattor. Dessutom lär väl Ipad 3 lanseras ungefär samtidigt som transformer 3G dyker upp och då kanske Apple fixat de brister där transformern idag kan glänsa över Ipaden.

du känner som jag hade det varit 3g i den så hade jag köpt nu på en gång...