Hur få tag på bärbara Clevo datorer i Sverige?

Permalänk
Medlem

Hur få tag på bärbara Clevo datorer i Sverige?

Hejsan. Jag letar runt efter butiker som säljer t.ex CLEVO W150HNM eller dylikt. Dels för att det ska vara mycket billigare (erfarenhet från USA) samt valet av komponenter, såsom 1920x1080 skärm osv.

Så vitt jag vet så säljer "Pc-konsulten" sådana i Sverige, men det företaget ger knappast ett gott eller vidare seriöst intryck.

Är det någon som har något tips, eller vet några bra butiker som säljer i Sverige eller kanske inom EU?

Tackar för svar!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Tackar. Riktigt dåliga priser dock. Det får nog bli ett köp från Tyskland/England.

Permalänk
Medlem

http://pc-konsulten.se/ säljer också Clevo

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Har sett det, får väl ta och undersöka företagets trovärdighet. Deras hemsida är i all fall under all kritik

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjekerz:

Har sett det, får väl ta och undersöka företagets trovärdighet. Deras hemsida är i all fall under all kritik

Sant, tror några på Swec har beställt iallafall därifrån så prova söka om du hittar dom.. Och fråga hur dom upplevde affären

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

sen kan det ju gå bra att beställa/köpa saker men om 1,2,3 år kan dom ha lagt ner och då är garantin borta.. vilket är risken med mindre företag.

Permalänk

jag köpte en x-768 från PC-konsulten för en vecka sedan. all mailkommunikation gick skitsnabbt och leveransen av datorn var även den mkt mkt snabb. det må vara ett litet företag, men jag är mkt nöjd med dem.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoeurCasse:

jag köpte en x-768 från PC-konsulten för en vecka sedan. all mailkommunikation gick skitsnabbt och leveransen av datorn var även den mkt mkt snabb. det må vara ett litet företag, men jag är mkt nöjd med dem.

Hur är den matta 1920x1080 skärmen? Är den suddig?

Permalänk
Skrivet av hjekerz:

Hur är den matta 1920x1080 skärmen? Är den suddig?

jag köpte inte den matta utan den blanka, men jag har inget att anmärka på den. har iofs inte så mkt att jämföra med, men jag tycker den är bra. skulle väl vara betraktningsvinkeln som hade kunnat vara lite vassare, fast jag sitter ändå alltid framför den så det är ingen big deal.

hittills tycker jag den är både sval o tyst. i synnerhet jämfört med min förra laptop som man kunde steka ägg på. tangentbordet är skönt att skriva på och det är bra med utrymme mellan tangenterna även för mina prinskorvar till fingrar. hittills har jag enbart märkt en negativ sak med den och det är touchpaden. i mina ögon suger den balle, och de två knapparna ännu mer. nu stör det mig inte så mkt eftersom jag ändå alltid kör med en extern optisk mus, men jag tänkte ändå nämna det ifall det finns folk som lägger vikt på det.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoeurCasse:

jag köpte inte den matta utan den blanka, men jag har inget att anmärka på den. har iofs inte så mkt att jämföra med, men jag tycker den är bra. skulle väl vara betraktningsvinkeln som hade kunnat vara lite vassare, fast jag sitter ändå alltid framför den så det är ingen big deal.

hittills tycker jag den är både sval o tyst. i synnerhet jämfört med min förra laptop som man kunde steka ägg på. tangentbordet är skönt att skriva på och det är bra med utrymme mellan tangenterna även för mina prinskorvar till fingrar. hittills har jag enbart märkt en negativ sak med den och det är touchpaden. i mina ögon suger den balle, och de två knapparna ännu mer. nu stör det mig inte så mkt eftersom jag ändå alltid kör med en extern optisk mus, men jag tänkte ändå nämna det ifall det finns folk som lägger vikt på det.

Okej, tack för svar :)!

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag beställt en X-256C från PC-konsulten. Det känns skönt att äntligen ha bestämt mig, då jag har tittat på laptop:ar i över en månad nu (allt från 13.3 till 18.4-tummare i alla möjlig prisklasser).
Jag funderade innan på deviltech, men att beställa från Sverige känns säkrare. Dessutom tog jag en bättre skärm (AUO matt, 95% gamut) vilket inte fanns att välja på hos deviltech (går väl att installera själv, men detta känns riskabelt), vilket jag har stor nytta av då jag gillar Photoshop.
Jag funderade också på en X768, men en extra hårddiskplats och lite större skärm var inte värt 0.8 kg för mig i slutändan (vill ha med den när jag reser i sommar). Övriga specifikationer var: 2720QM, 8 GB RAM, ingen HDD/operativ, HD 6970, Intel Centrino 6230. Jag har beställt en hårddisk från ett annat ställe, en WD-hybrid på 1 TB.
Längtar tills jag få den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Nu har jag beställt en X-256C från PC-konsulten. Det känns skönt att äntligen ha bestämt mig, då jag har tittat på laptop:ar i över en månad nu (allt från 13.3 till 18.4-tummare i alla möjlig prisklasser).
Jag funderade innan på deviltech, men att beställa från Sverige känns säkrare. Dessutom tog jag en bättre skärm (AUO matt, 95% gamut) vilket inte fanns att välja på hos deviltech (går väl att installera själv, men detta känns riskabelt), vilket jag har stor nytta av då jag gillar Photoshop.
Jag funderade också på en X768, men en extra hårddiskplats och lite större skärm var inte värt 0.8 kg för mig i slutändan (vill ha med den när jag reser i sommar). Övriga specifikationer var: 2720QM, 8 GB RAM, ingen HDD/operativ, HD 6970, Intel Centrino 6230. Jag har beställt en hårddisk från ett annat ställe, en WD-hybrid på 1 TB.
Längtar tills jag få den.

Berätta gärna mer när du får datorn! Funderar starkt på F-512 versionen har också letat ett bra tag nu

Permalänk
Medlem

www.kobaltcomputers.co.uk är annars en hemsida som säljer den klassens datorer.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Fin slogan dem hade:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Hej sweare!

Jag undrade bara om ni som köpt era Clevo datorer fortfarande gillar de. Jag funderar nämligen på att köpa en från pc-konsulten eller från kobaltcomputers.
Skulle vara jätte trevligt om ni kunde svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Towni0:

Hej sweare!

Jag undrade bara om ni som köpt era Clevo datorer fortfarande gillar de. Jag funderar nämligen på att köpa en från pc-konsulten eller från kobaltcomputers.
Skulle vara jätte trevligt om ni kunde svara.

Man kan finna enorma monstertrådar med allt man behöver veta om datorerna på NBR: http://forum.notebookreview.com/sager-clevo-reviews-owners-lo...

http://www.deviltech.de/ säljer också Sager/Clevo till Sverige, man kan b la välja till svenskt tangentbord i konfigurationen. Beror väl på lite i vilken valuta man vill handla i.

edit:
Finns en genomgång av NP8150 av xoticpc på youtube.

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=b1Kzwu_Hcqs
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=EI9gHw8Jpt0

Permalänk

Clevo - fungerar helt OK men fläktar kräver hörselskydd!

Skrivet av björk:

Man kan finna enorma monstertrådar med allt man behöver veta om datorerna på NBR: http://forum.notebookreview.com/sager-clevo-reviews-owners-lo...

http://www.deviltech.de/ säljer också Sager/Clevo till Sverige, man kan b la välja till svenskt tangentbord i konfigurationen. Beror väl på lite i vilken valuta man vill handla i.

edit:
Finns en genomgång av NP8150 av xoticpc på youtube.

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=b1Kzwu_Hcqs
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=EI9gHw8Jpt0

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fungerar det bra att köpa via pc-konsulten? Är kvalitén bra? Bättre än att köpa en likvärdig Asus eller Mac? Gillar att man kan bestämma hårdvaran själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dator från dem nyligen. Fick snabba och bra svar inför köpet. Än så länge har inget pajat så får väl se hur bra de är dagen det skiter sig.

Angående själva datorn är jag mycket nöjd. Inte det vackraste men mycket funktionell. Skulle välja en datorbyggare alla dagar i veckan över ett känt märke eftersom de inte använder sig av billigaste sketna tredjepartsverkstaden för sin service.

Permalänk
Medlem

@langvisaren: Tack för svaret, hade precis samma fråga som @CooingPendulum Har kollat på PC-konsulten skitlänge (och diverse andra som säljer Clevo-maskiner) och velat. Vilken modell var det du beställde om man får fråga? Sitter och suktar efter en Extreme 151 då det är den som blir mest prisvärd för mig som student.

Permalänk
Medlem
Skrivet av duxck:

@langvisaren: Tack för svaret, hade precis samma fråga som @DanKar1994 Har kollat på PC-konsulten skitlänge (och diverse andra som säljer Clevo-maskiner) och velat. Vilken modell var det du beställde om man får fråga? Sitter och suktar efter en Extreme 151 då det är den som blir mest prisvärd för mig som student.

Jag köpte en IVY 152. Skrev lite om den här i denna tråd #16030797.