The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem

hur är detta spelet egentligen har hört mycket om det både bra och dåligt, så jag vänder mig till er och frågar om det är värt ett köp eller inte

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att det är lite svårt att hålla koll på storyn? det är ganska många personer och ställen med ovanliga namn så man får lite svårt att hålla koll på allt som händer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

bara jag som tycker att det är lite svårt att hålla koll på storyn? det är ganska många personer och ställen med ovanliga namn så man får lite svårt att hålla koll på allt som händer.

Nja, jag hade inga större problem. Det enda jag missade var tydligen att

draken i slutet var Saskia.

Dold text
Permalänk

Hm, patchen löste inte några som helst problem för mig. Spelet körs fortfarande i runt 25 fps, vart man än befinner sig. Har provat precis allting känns det som, laddat hem gog.exen som är drm-fri, kört allting på low, lägsta upplösningen, allting. Alla möjliga ati-drivrutiner, profiler etc. Formaterat datorn.

Den enda slutsatsen jag har är att spelet är uselt optimerat. Jag kör med AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition, Gigabyte 6850HD, 4gb ram. Spelar ingen roll vilka inställningar jag kör med, får ändå bara max 30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidd3n:

hur är detta spelet egentligen har hört mycket om det både bra och dåligt, så jag vänder mig till er och frågar om det är värt ett köp eller inte

För mycket strul med nedladdningen typ error writing file, retrying in 10 seconds å så börjar det om igen. Patchade spelet idag, problem med när ja avslutar spelet så syns inte skrivbordsbilden helt, blir vitt på vissa ställen. Köpte nordic edition.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Nja, jag hade inga större problem. Det enda jag missade var tydligen att

draken i slutet var Saskia.

Dold text

Det är nästan inga karaktärer i handlingen som känner till det och jag tror bara Geralt får reda på det om man följer med Iorveth. Tycker det är ganska modigt av utvecklarna att göra de två vägarna genom handligen så pass olika.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidd3n:

hur är detta spelet egentligen har hört mycket om det både bra och dåligt, så jag vänder mig till er och frågar om det är värt ett köp eller inte

Gillar du RPGn med en bra story, spännande karaktärer i en vacker miljö så finns inget bättre idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyrieee:

Det är nästan inga karaktärer i handlingen som känner till det och jag tror bara Geralt får reda på det om man följer med Iorveth. Tycker det är ganska modigt av utvecklarna att göra de två vägarna genom handligen så pass olika.

Dold text

I see. Jo jag valde ju den andra vägen, men det får bli att dra igenom det igen så fort jag har tid!

Permalänk

Witcher 2 blev för mycket för min grafikkorts fläkt Underbart!

http://www.youtube.com/watch?v=VLcyzOd0__4

Permalänk
Skrivet av Kimkitten:

Hm, patchen löste inte några som helst problem för mig. Spelet körs fortfarande i runt 25 fps, vart man än befinner sig. Har provat precis allting känns det som, laddat hem gog.exen som är drm-fri, kört allting på low, lägsta upplösningen, allting. Alla möjliga ati-drivrutiner, profiler etc. Formaterat datorn.

Den enda slutsatsen jag har är att spelet är uselt optimerat. Jag kör med AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition, Gigabyte 6850HD, 4gb ram. Spelar ingen roll vilka inställningar jag kör med, får ändå bara max 30 fps.

Det där låter skumt!! Jag har 940:n istället för 955:n och samma grafikkort (dock OC edition) och 4 GB ram. Provade low nu och får 50-80 FPS. Jävla skumt de där. Dock har jag inga ben efter patchen på Geralt plus att massa tak osv. fattas.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Fungerade relativt perfekt för mig. Var en eller annan gång efter att man hade spelat ett tag där spelet lades ned när jag försökte ladda en save, men sånt kan man leva med. Något som var lite underligt var dock två uppdrag som jag inte kunde klara. Det första var Melitelle's Heart. För detta behövdes det ett huvud från ett troll. Vart fick man detta huvud? Från ett troll så klart, men för att hitta trollet behöver man ta ett annat uppdrag som heter Troll's Contract. Detta, av någon anledning, var ett DLC, som inte fanns tillgängligt att ladda hem verkar det som. Slutsats: Quest Failed.

Sedan var man tvungen att använda Harpy Traps (stod det) för att klara ett annat uppdrag i Act III, men läste man till lite gran så uppenbarade det sig att man egentligen behövde en bomb som heter "Firefly", som jag endast hittade i Act II. Slutsats: Quest Failed.

Förutom det så gick det bra, hade lite svårt med övergången från det äldre stridssystemet till det nya, men det fick man inslaget i sig efter ett tag.

Allt som allt var jag nöjd. Måste nog köra om och välja Roche istället för Iorveth senare någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

bara jag som tycker att det är lite svårt att hålla koll på storyn? det är ganska många personer och ställen med ovanliga namn så man får lite svårt att hålla koll på allt som händer.

Om jag ska vara ärlig så fattade jag ingenting i början. Men det gäller att spela spelet hyfsat ofta och inte köra så casual som mig (en gång i veckan) annars glömmer man bort storyn

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Det där låter skumt!! Jag har 940:n istället för 955:n och samma grafikkort (dock OC edition) och 4 GB ram. Provade low nu och får 50-80 FPS. Jävla skumt de där. Dock har jag inga ben efter patchen på Geralt plus att massa tak osv. fattas.

Spelar ingen roll om jag kör på high eller low, fpsen ändras ändå inte. Ligger på max 35 >.<.

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar inte detta problem????!!!!
jag har 2 ggr hd5870 CF MEN trots alla patchar och hotfix hit och dit så får jag fan inte det att fungera ändå!!!!
Med Cf av så ligger jag ända på fina 40-80 fps, relativt stadigt!!
Men jag blir ändå irriterad att jag inte lyckas få igång Crossfire!!!!!
Är det någon som har lyckats få igång Crossfire så att det märks klart och tydligt???
O i sådana fall kan du eller ni berätta hur jag ska få detta mähä att funka!!!!
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakurka:

Alltså jag fattar inte detta problem????!!!!
jag har 2 ggr hd5870 CF MEN trots alla patchar och hotfix hit och dit så får jag fan inte det att fungera ändå!!!!
Med Cf av så ligger jag ända på fina 40-80 fps, relativt stadigt!!
Men jag blir ändå irriterad att jag inte lyckas få igång Crossfire!!!!!
Är det någon som har lyckats få igång Crossfire så att det märks klart och tydligt???
O i sådana fall kan du eller ni berätta hur jag ska få detta mähä att funka!!!!
Tack på förhand

testa med radeonpro och kör igång med dirt 2 profilen.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Fungerade relativt perfekt för mig. Var en eller annan gång efter att man hade spelat ett tag där spelet lades ned när jag försökte ladda en save, men sånt kan man leva med. Något som var lite underligt var dock två uppdrag som jag inte kunde klara. Det första var Melitelle's Heart. För detta behövdes det ett huvud från ett troll. Vart fick man detta huvud? Från ett troll så klart, men för att hitta trollet behöver man ta ett annat uppdrag som heter Troll's Contract. Detta, av någon anledning, var ett DLC, som inte fanns tillgängligt att ladda hem verkar det som. Slutsats: Quest Failed.

Sedan var man tvungen att använda Harpy Traps (stod det) för att klara ett annat uppdrag i Act III, men läste man till lite gran så uppenbarade det sig att man egentligen behövde en bomb som heter "Firefly", som jag endast hittade i Act II. Slutsats: Quest Failed.

Förutom det så gick det bra, hade lite svårt med övergången från det äldre stridssystemet till det nya, men det fick man inslaget i sig efter ett tag.

Allt som allt var jag nöjd. Måste nog köra om och välja Roche istället för Iorveth senare någon gång.

Vilken version av spelet lirar du? Har retail + 1.1. Någon "Firefly" existerade inte alls, och inte heller fanns det någon quest i Act III som hade något med Harpy Traps att göra om du inte nu med Act III menar Chapter 2. Då är det Harpy Traps du idd ska använda och inte "Firefly", bara att droppa Harpy Traps framför en Harpy så flyger dem med den till deras nästa ( om det finns ett i närheten ).

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Jo men det har jag testat men kanske gjort fel. tror du att du kan beskriva exakt hur om du orkar.
Vore super

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Witcher 2 blev för mycket för min grafikkorts fläkt Underbart!

http://www.youtube.com/watch?v=VLcyzOd0__4

Samma problem min fläkt fick på 5870 efter ett år. Exakt samma fläkt också. Bara o skicka in.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakurka:

Jo men det har jag testat men kanske gjort fel. tror du att du kan beskriva exakt hur om du orkar.
Vore super

Vet ej hur radeonpro funkar. Men kolla lite längre upp i tråden. Så ser du hur Robbaz har gjort det.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakurka:

Jo men det har jag testat men kanske gjort fel. tror du att du kan beskriva exakt hur om du orkar.
Vore super

Ska göra ett försök...

¤ Starta RadeonPro
¤ Skapa ny profil (klicka på en ikon som liknar ett plus)
¤ Välj Witcher2.exe (inte launcher.exe)
¤ Låt allt vara som det är förutom tredje eller fjärde fliken där man kan välja MPUV mode (tror jag det hette). Det är en slider som är längst till vänster i defaultläge. Du skall slajda den till mitten och välja AFR.
¤ Det finns även en rullgardinmeny med Crossfire profiler (ovanför slidern) där du kan välja Dirt2 profile.
¤ Högerklicka på profilen och välj "Apply now"

Nu är du klar att spela! Spelet startas från RadeonPro genom att högerklicka och välj Run game eller kortkommando Ctrl-R.

Notera att om du ändra några grafikinställningar i Witcher 2 Launchern så försvinner Dirt2 profilen från Witcher 2 profilen och du måste välja om den och ta apply.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Allldeles för kort spel känns som om det slutatade mitt i spelet. 3/5 för mig, som sagt svårt att hänga med i storyn också.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Allldeles för kort spel känns som om det slutatade mitt i spelet. 3/5 för mig, som sagt svårt att hänga med i storyn också.

Gjorde du alla quests? Pratade du med olika NPC's, läste dialog, böcker etc? Det är ju då spelet är som mest njutbart, kör man bara igenom det missar man ju poängen med ett RPG med en stark story

Permalänk
Medlem

Ja spelet borde inte ta slut istället borde man kunna hoppa mellan olika acts om man vill och slutföra alla sidoquests men det går ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ska göra ett försök...

¤ Starta RadeonPro
¤ Skapa ny profil (klicka på en ikon som liknar ett plus)
¤ Välj Witcher2.exe (inte launcher.exe)
¤ Låt allt vara som det är förutom tredje eller fjärde fliken där man kan välja MPUV mode (tror jag det hette). Det är en slider som är längst till vänster i defaultläge. Du skall slajda den till mitten och välja AFR.
¤ Det finns även en rullgardinmeny med Crossfire profiler (ovanför slidern) där du kan välja Dirt2 profile.
¤ Högerklicka på profilen och välj "Apply now"

Nu är du klar att spela! Spelet startas från RadeonPro genom att högerklicka och välj Run game eller kortkommando Ctrl-R.

Notera att om du ändra några grafikinställningar i Witcher 2 Launchern så försvinner Dirt2 profilen från Witcher 2 profilen och du måste välja om den och ta apply.

Klockrent. Hade totalt missat det där med Apply now. Det ska nog göra susen. Rapporterar sen om det funkar. Tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakurka:

Klockrent. Hade totalt missat det där med Apply now. Det ska nog göra susen. Rapporterar sen om det funkar. Tack för snabbt svar

Lycka till

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Lycka till

Förresten. Funkar dina 2 hd5850 i CF när du kör den varianten via RadeonPro?
o i såna fall, hur ser resultaten ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakurka:

Förresten. Funkar dina 2 hd5850 i CF när du kör den varianten via RadeonPro?
o i såna fall, hur ser resultaten ut

Det fungerar ju mycket bättre med RadeonPro än utan. Trodde först att patchen skulle hjälpa för ett singelkort men skillnaden var inte enorm. Det är ca 50-60% aktivitet på båda korten på allra första banan vilket inte är superbra men ändå tillräckligt för att ge mig ca 35fps just precis i början (1920x1200 @ Ultra förutom Ubersampling).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det fungerar ju mycket bättre med RadeonPro än utan. Trodde först att patchen skulle hjälpa för ett singelkort men skillnaden var inte enorm. Det är ca 50-60% aktivitet på båda korten på allra första banan vilket inte är superbra men ändå tillräckligt för att ge mig ca 35fps just precis i början (1920x1200 @ Ultra förutom Ubersampling).

Ok. Men det låter ju ända helt ok. Men vad ligger din avarage FPS på med bara ett kort respektive 2.
Är det bara 35 stadiga hela tiden? det känns som att du borde kunna få ut mer av de korten i såna fall!!!

Jag har ju som sagt 2xhd5870 och med enbart ett så ligger jag mellan 36-80 fps och dina tillsammans
presterar ju iaf över ett single hd5870

Permalänk
Skrivet av rakurka:

Ok. Men det låter ju ända helt ok. Men vad ligger din avarage FPS på med bara ett kort respektive 2.
Är det bara 35 stadiga hela tiden? det känns som att du borde kunna få ut mer av de korten i såna fall!!!

Jag har ju som sagt 2xhd5870 och med enbart ett så ligger jag mellan 36-80 fps och dina tillsammans
presterar ju iaf över ett single hd5870

Hur kommer det sig att ni får minst 36 fps på sämre kort medans jag ligger på 25-35 på high?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har 45-60 fps där jag varit hittills, har lirat 3-4 timmar. Har ett HD5870 och en Core i5 760. Gäller att dra ner på rätt saker på grafikinställningarna. Hittade denna tråden: http://www.gamefaqs.com/boards/975399-the-witcher-2-assassins-of-kings/59163248

Hjälpte mkt tyckte jag. Däremot så tycker jag att spelet känns lite trögt även på 60fps. Men det kanske bara är jag som känner så. Sjukt kul annars!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar