The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem

Kör personligen DiRT 2-profilen, men utan AFR forcerat. Ska testa när jag kommer hem, dock ser jag rätt fina framerates även nu.

Skrivet av Romuhousu:

Bara jag som har problem med extrem muslagg vid vissa tillfällen? Beror på vilken riktning jag vänder mig mot.. Verkar lite som om det alltid är mot solens riktning, men jag har testat stänga av sun rays, SSAO, DoF, you name it - gör knappt någon skillnad. När muslaggen är som värst har jag ju ändå 35-40 FPS, så det känns som om det är något lurt..

Jag kör inte med Vsync, och har testat stänga av smoothness/mousesmoothness.

Spelet stödjer av någon konstig anledning inte hårdvarumus, kan ha med det att göra. Vet ingen lösning dock…

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jätteroligt spel. Dock skulle jag vilja haft bättre dator får bara ut 20-35 fps på knappt High.

Sluta skriva spoilers alla. Det gäller även screenshots som är quest-relaterade.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Ja men jag undrar ifall det är som Fallout 3 och inte som new vegas

I fallout 3 kan du göra alla quester och ändå kan du fortsätta att spela och döda monster, det är det jag menar med att det inte tar slut medan i Fallout new vegas är slutet något helt annat

Dold text

I Fallout new vegas

I new vegas när du har gjort main questen så slutar allt, du kan inte fortsätta längre vilket suger riktigt hårt

Dold text

Det är det jag frågar, Om man nu gör klart main questen kan man fortsätta med de andra questerna också?

Nej när du klarar spelet så är det slut, tillbaka sen till huvudmenyn och du kan välja om du vill spela igen men det är ju tråkigt..

Permalänk
Medlem

Någon som har prövat spelet med en liknande dator i min signatur? Jag undrar hur bra spelet flyter hittills.

Permalänk
Medlem

Har en Intel Dual E6850, 480GTX, 4gb ram och kör på HIGH med upplösning 1440X900, flyter på hur fint som helst.

Permalänk
Medlem

Ibland kan man känna att ett spel är som bäst i början, sen får utvecklarna bråttom och spelet tappar. Men i W2 så tycker jag spelet öppnar starkt och sen bara blir bättre och bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Ibland kan man känna att ett spel är som bäst i början, sen får utvecklarna bråttom och spelet tappar. Men i W2 så tycker jag spelet öppnar starkt och sen bara blir bättre och bättre!

Exakt. Detta gör att man bara måste spela 5min till och 5min till osv osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hört att det är dåligt optimerat men inget jag märkt av. Kör med allting på max (1920x1080 res) förutom Ubersampling som är avslaget. Mellan 40-70 fps beroende på om det är strid eller inte, helt acceptabelt i mina ögon då det finns motion blur med som får det att se mjukare ut.

Mina tanka om spelet: Satans vad det var svårt på hard i början, tog ett tag innan man greppade combat systemet. Jag har inte kommit så långt men storyn verkar vara väl underbyggd, det är väldigt atmosfäriska miljöer och i det stora hela är det jävligt kul.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinhead:

Glöm inte att sätta den som standardenhet för ljud (Ljud på kontrollpanelen). Inte säker men tror även att man bör ha dom inkopplade i USB2.0 och inte 3.0, var någon som skrev det på Logitech tror jag, för mig funkar vilket som dock.

Jag märkte det när jag inte fick något ljud från youtube haha.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Nu känner man sig ganska dum som spelade Dragon Age 2. Tänk så jäkla mycket sämre det spelet är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Windir: Slagit på ubersampling? Det är ju det nya "Will it run Crysis?" - "Will it run the Witcher 2 with ubersampling?" xD GameCopyWorld finns filerna på.

Mandrake: Kul att det fungerade för dig! Blir bättre fps för mig också men båda korten ligger ändå runt 50% belastning...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Windir: Slagit på ubersampling? Det är ju det nya "Will it run Crysis?" - "Will it run the Witcher 2 with ubersampling?" xD GameCopyWorld finns filerna på.

Mandrake: Kul att det fungerade för dig! Blir bättre fps för mig också men båda korten ligger ändå runt 50% belastning...

Nej, Übersampling snor 30FPS och det känns inte riktigt värt det även om spelet ser lite bättre ut

Tack för tipset!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hämtade Witcher 2(nordic edition) på posten idag å installerade spelet på D hd:n å starta å skrev in activation koden å sedan började det leta efter updates sedan blev det error writing file + connection error. Kan inte få igång skitet, någon som råkat ut för följade problem? Tack för hjälpen.

Edit: har combort till nätet.
Edit 2: har fått igång skitet nu.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Entusiast

Hur tror ni detta spel fungerar på min dator? Grafikkortet är ju flaskhalsen absolut, men bra fps på medium åtminstone? Eller är det bara å ge upp tanken tills man skaffat ny GPU?

GTX 260 är ju på "recommended" och vanligtvis så är det inte ett bra tecken när ens grafikkort står med antingen där eller på minimum.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Hur tror ni detta spel fungerar på min dator? Grafikkortet är ju flaskhalsen absolut, men bra fps på medium åtminstone? Eller är det bara å ge upp tanken tills man skaffat ny GPU?

Nu vet jag inte riktigt hur ett 260 presterar, men skulle nog säg testa o se.

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Henrikfotograf:

Nu vet jag inte riktigt hur ett 260 presterar, men skulle nog säg testa o se.

Det blir ett dyrt "test" dock.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det är ett dyrt "test" dock.

Om han ändå ska skaffa spelet tänkte jag på.

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

GTX 260 är ju på "recommended" och vanligtvis så är det inte ett bra tecken när ens grafikkort står med antingen där eller på minimum.

Kan vara helt ute o cykla men är inte GTX 260 samma som de jag har sign? Jag spelar medium-High på 25-40

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kör på hard mode? Hur utmanande är det?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Någon som kör på hard mode? Hur utmanande är det?

Bajsigt svårt, fick sänka till normal

Och då har jag klarat flera världar på demon's souls :x

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på förvånansvärt bra, har 20-35 fps på high, det må tyckas vara lite, men spelet är helt spelbart och man märker knappt av nått lagg på min skit dator.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller fungerar spelet bättre efter att man kommer in och loadar sin save, alt-tab ut i windows sen flyter spelet på mycket bättre?

Samma sak om jag får ljudproblem att ljudet hackar ibland i konversationer, alt-tab- wippps så fungerar allt fint igen... Nån som märks samma sak?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

...och några citat bortredigerade.

Snacket om att byta ut mot DRM-fria filer är härmed över. Att byta ut filer mot DRM-fria diton är att kringgå kopieringsskyddet, vilket är olagligt, och strider mot våra forumregler.

Utan att bryta mot reglerna: Det har upptäckts att spelets Securom-DRM drar ner prestandan avsevärt. I nuläget är det därför bäst att köpa spelet på antingen gog.com eller via Steam, eftersom dessa två versioner är fria från det ökända Securom.

Permalänk
Medlem

widL: fast om man köper GOG-versionen så är det redan DRM-fritt som jag förstått det? Kan ha fel dock.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anarkizt:

widL: fast om man köper GOG-versionen så är det redan DRM-fritt som jag förstått det? Kan ha fel dock.

Det stämmer. Kan klargöra det i min förra post, så att folk i alla fall får tipset att undvika DRM för bästa prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det stämmer. Kan klargöra det i min förra post, så att folk i alla fall får tipset att undvika DRM för bästa prestanda.

Nåja, för oss andra som redan köpt spelet på skiva och inte vill lägga nya pengar på DRM-fritt går det rykten om att CDProjekt kommer att lösa prestandaproblemen i en kommande patch (1.2?) Paul is no more (hopefully).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Att Securom gjorde en såpass stor prestandasänkning under spelandet var en ögonöppnare för mig , jag trodde inte att det inverkade på prestandan mer än kanske lite längre startuptider och cd-check.
Jag kommer göra allt för att undvika det i framtiden då det finns bra lagliga alternativ.

STEAM , GOG mfl. kommer o få mina pengar betydliigt oftare trots avsaknad av fordral samt prylar som jag anser vara kul i de Collectors Editions som jag ofta köper.
Det är sånt man får leva med då man med plånboken visar tillverkarna vart de skall ta vägen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Att Securom gjorde en såpass stor prestandasänkning under spelandet var en ögonöppnare för mig , jag trodde inte att det inverkade på prestandan mer än kanske lite längre startuptider och cd-check.
Jag kommer göra allt för att undvika det i framtiden då det finns bra lagliga alternativ.

STEAM , GOG mfl. kommer o få mina pengar betydliigt oftare trots avsaknad av fordral samt prylar som jag anser vara kul i de Collectors Editions som jag ofta köper.
Det är sånt man får leva med då man med plånboken visar tillverkarna vart de skall ta vägen.

Håller med. Securom snodde 10-15 FPS från mig! Synd egentligen då jag gillar att äga Retail-versioner av spel...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Update - we will have Brink and Witcher 2 hotfix driver released this week. (hoping in the next couple of days). Stay tuned

http://twitter.com/#!/CatalystCreator

Snart så kan jag börja lira spelet!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Håller med. Securom snodde 10-15 FPS från mig! Synd egentligen då jag gillar att äga Retail-versioner av spel...

Hoppas du skojar??

Visa signatur