The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

- Plattform: PC
- Genre: RPG
- Utvecklare: CD Projekt RED STUDIO
- Släpps: 17 Maj 2011

Översikt:
"After helping to stop the rebellion undertaken by the Order of the Flaming Rose and saving King Foltest's life, Geralt became one of the central figures of political turmoil in the Kingdom of Temeria. Geralt continues to protect the King in the monarch's mission to bring peace to his state. The last bastions of the Order yielded to the royal army. The only remaining task is to pacify the rebellious castle of Baroness La Valette, who announced separation from the Kingdom. It's been a month since the attempted assassination of the king, when his army arrives at the gates of Baroness La Valette's fortress in preparation for the final battle. In the meantime, Geralt, stuck with Foltest, cannot begin his personal quest - to discover the origin and identity of the mysterious witcher-like assassin… "
-gog.com

Info:
- Spelet kommer att ha icke-linjär berättelse med 16 olika slut och 3 olika öppningar.
- Du kan importera ditt sparade spel från det första spelet.
- Berättelsen fortsätter 2 månader efter händelserna i det första spelet.
- En sammansatt, realistisk och mogen handling som tar upp ämnen som sällan berörs i andra rollspel.
- En värld full av liv med trovärdiga karaktärer som har sina egna motiv och mål.
- Större frihet att utforska världen på egen hand.
- Ökad samverkan med spelvärlden där alla val har konsekvenser som öppnar eller stänger möjligheter.
- Bättre karaktärsutvecklings system
- Ny grafikmotor
- Förnyat strids system
- Förbättrad dialog system

Minimum System requirements:
• OS: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)

• Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz or AMD Athlon 64 X2 5000+

• Memory: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista and Windows 7

• Video Card: 512 MB RAM, supporting Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 8800 or ATI Radeon HD3850)

Recommended System Requirements:
• Processor: Intel Core 2 Quad or AMD Phenom X4

• Memory: 3 GB Windows XP / 4 GB Windows Vista and Windows 7

• Video Card: 1 GB RAM, (Nvidia GeForce GTX260 or ATI Radeon HD4850)

Additionally:

• HDD: 16 GB of disc space

• Game supports Xbox 360 controller for Windows.
• System requirements for laptops may differ slightly due to differences in hardware efficiency.

Videos & Trailers:
Debut Trailer

Hope Trailer

Love & Blood Trailer

Disdain & Fear Trailer

Witcher's World

Clandestine Pact Cinematic

Gameplay Movie 1 - Prison Break: Non-Linearity in Story & Tactics
Gameplay Movie 2 - How To Kill A Witcher: Combat Mechanics

Developer Diary 0: The Beginning
Developer Diary 1: Story
Developer Diary 2: The Engine: Part One, The Engine: Part Two
Developer Diary 3: Characters
Developer Diary 4: Locations
Developer Diary 5: Character Development and Items
Developer Diary 6: Combat

Questing Developer Walkthrough Part I
Questing Developer Walkthrough Part II
Questing Developer Walkthrough Part III

Gameplay video - Flotsam
Gameplay video - Monsters of the forest
Gameplay video - Take over the castle
Gameplay video - Walk around the camp Foltest
Gameplay video - Assault on the walls

Gameplay Video #1: Combat Overview
Gameplay Video #2: Living World
Gameplay Video #3: Environments

38 minuter Witcher 2-genomgång, glöm ej välja högupplöst. (0-5min concept art display. 5-20min general concerns & info, PC focus, Witcher 1-2, drm, installation, dlc, rating etc. 20-25min gameplay combat preparations. 25-37min gameplay combat & tactics)

Environment Slideshow

Gametrailers - Video Preview

GamePro - Video Preview

IGN - Video Preview

FZ - Video Förhandstitt

Artiklar:
Destructoid: Preview: The Witcher 2: Assassins of Kings

PC Gamer: The Witcher 2: Assassins of Kings preview

Joystick: The Witcher 2 preview: Cause and effect

Bit-Tech: The Witcher 2: Assassin of Kings Preview

Characters & Concept Art:

Screenshots:

(Klicka på bilden för full storlek)

Du kan stödja utvecklarna direkt genom att köpa spelet via GOG.com som ägs och sköts av CD Projekt. Finns även på Steam, D2D, Impulse, Gamersgate

Officiell hemsida: http://www.en.thewitcher.com/the-witcher/2/

Permalänk
Medlem

Ytterligare någon som lägger ner tid på sina OP's. Tack!

Och ang. spelet: BioWare, se upp!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av q0rra:

Ytterligare någon som lägger ner tid på sina OP's. Tack!

Och ang. spelet: BioWare, se upp!

Kul att du gillade tråden :), tyckte det var lustigt att ingen hade skapat en tråd om detta spel än så jag ansåg det var dags nu.

Permalänk
Entusiast

The Witcher var bra, men inte alls i samma klass som Dragon Age tycker jag. Men som sagt, bra var det, och hoppas 2an blir det också om inte bättre!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

The Witcher var bra, men inte alls i samma klass som Dragon Age tycker jag. Men som sagt, bra var det, och hoppas 2an blir det också om inte bättre!

Man får ju också komma ihåg att The Witcher var CD Projekts första spel dem har utvecklat själva så med det i åtanke tycker jag dem gjorde ett riktigt bra jobb, speciellt med hur dem bemötte sin community och släppte Enhanced Edition gratis till dem som hade standard versionen. Efter vad jag sett och läst tror jag The Witcher 2 kan bli något utöver det vanliga och inte bara har goda möjligheter att vara det bästa rpg liret i år men även bästa spel överlag vilket inte vore illa med tanke på alla stor titlar 2011 erbjuder som Deus Ex 3, BF3, Skyrim, Portal 2, Rage, DN Forever, Trine 2, Batman AC, Serious Sam 3 osv. Om CD Projekt sen kan leva upp till den hypen som skapat återstår att se men jag är rätt optimistisk och oavsett vad tror jag vi kommer få ett riktigt underhållande spel.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att köpa Collectors Edition. Som föregående talare sa så lyssnade de på spelarna. Enchanted Edition var ett väldigt bra initiativ.

Jag tror 2an kan bli mycket bra! Inte samma som Dragon Age 2 som jag spelar nu som känns som ett EA spel där utvecklaren mjölkar pengar på namnet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Riktigt sugen på att köpa Collectors Edition. Som föregående talare sa så lyssnade de på spelarna. Enchanted Edition var ett väldigt bra initiativ.

Jag tror 2an kan bli mycket bra! Inte samma som Dragon Age 2 som jag spelar nu som känns som ett EA spel där utvecklaren mjölkar pengar på namnet.

Kanske du får skynda dig att bestämma dig för Collectors Edition ska tydligen vara i mycket begränsad upplaga.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Tycker personligen att Witcher och Dragon age inte har nånting att jämföra mer än att båda är former av RPG men tycker båda var riktigt bra. Tror dock att jag kommer uppskatta Witcher 2 mer än något annat spel på länge.

Permalänk

Hoppas många köper detta ist för o ladda ner, dem verkar ha lagt ner mkt själ och hjärta i detta.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kan optimera skiten. Både Dragon age 1/2 suger extra mycket kräm fast grafiken/gameplay är extremt jävla dålig.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Har inte spelat 1:an utan endast kollat på några klipp på youtube, märkte att striderna var ju ganska "fattiga" kändes som att han gjorde hela tiden samma rörelser och därför var det inte heller möjligt att hitta på roliga anfalls strategier. Blir det likadant i 2:an ?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Har inte spelat 1:an utan endast kollat på några klipp på youtube, märkte att striderna var ju ganska "fattiga" kändes som att han gjorde hela tiden samma rörelser och därför var det inte heller möjligt att hitta på roliga anfalls strategier. Blir det likadant i 2:an ?

Kolla på videorna så får du se själv.

Permalänk
Medlem

De nya bilderna är grymt snygga.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bör man ha spelat ettan först för att hänga med?

Körde ettan i typ 10 timmar när det kom och jag tröttnade lite på att gå in i grottor och använda några få attacker på skelett eller vad det nu var för fiender. Förmodligen missade jag något, men jag lägger hellre min tid på att köra tvåan, bara jag inte missade något jätteviktigt i storyn (hoppas jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Bör man ha spelat ettan först för att hänga med?

Körde ettan i typ 10 timmar när det kom och jag tröttnade lite på att gå in i grottor och använda några få attacker på skelett eller vad det nu var för fiender. Förmodligen missade jag något, men jag lägger hellre min tid på att köra tvåan, bara jag inte missade något jätteviktigt i storyn (hoppas jag).

Dem säger ju själva att man inte ska behövt läst böckerna eller spelat första spelet så ska nog inte vara några problem att hoppa rätt in i tvåan. Developer Diary 1: Story

Permalänk
Avstängd

Tydligen så kommer det bara att gå att spela Witcher 2 i 16:9 vilket betyder att de med 16:10 monitorer så som 1680*1050 kommer att få svarta kanter runt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Tydligen så kommer det bara att gå att spela Witcher 2 i 16:9 vilket betyder att de med 16:10 monitorer så som 1680*1050 kommer att få svarta kanter runt om.

Hm det lät dumt :/. Visst 16:9 har ju blivigt vanligast nu bland monitors men det lär väl ändå vara en hel del som fortfarande kör med 16:10. Jaja allt kan ju inte vara perfekt, får hoppas det kommer en patch som fixar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Hm det lät dumt :/. Visst 16:9 har ju blivigt vanligast nu bland monitors men det lär väl ändå vara en hel del som fortfarande kör med 16:10.

Det är lika bra att lägga ner supporten till 4:3 och 16:10. Kräver mycket arbete och deras beslut är logiskt. Har du en dator så måste du uppgradera den. Det är samma sak med bidlskärmen. Fortfarande förvånad att det finns de som inte inhandlat en FullHD 16:9 skärm än. Spelen blir verkligen så mycket bättre! Men de som fortfarande sitter på 4:3 och 16:10 vet väl inte vad de går miste om antar jag.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot spelet, ettan var kanon och tvåan ser ut att kunna bli bättre! Har spelat "klart" Two Worlds II så blir bra timing!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det är lika bra att lägga ner supporten till 4:3 och 16:10. Kräver mycket arbete och deras beslut är logiskt. Har du en dator så måste du uppgradera den. Det är samma sak med bidlskärmen. Fortfarande förvånad att det finns de som inte inhandlat en FullHD 16:9 skärm än. Spelen blir verkligen så mycket bättre! Men de som fortfarande sitter på 4:3 och 16:10 vet väl inte vad de går miste om antar jag.

Oh ja stackars mig och alla andra som sitter på bara på 16:10 1920x1200 medans ni som har glorious 16:9 har hela 1920x1080, aldrig insett hur illa jag haft det förrän nu :(. Ännu värre måste det ju vara för dem som precis gjort misstaget att köpa en 30" skärm med 16:10 och måste stå ut med 2560x1600, fy tusan vad dem får lida...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Oh ja stackars mig och alla andra som sitter på bara på 16:10 1920x1200 medans ni som har glorious 16:9 har hela 1920x1080, aldrig insett hur illa jag haft det förrän nu :(. Ännu värre måste det ju vara för dem som precis gjort misstaget att köpa en 30" skärm med 16:10 och måste stå ut med 2560x1600, fy tusan vad dem får lida...

Om spelet stödjer 16:10 får de som kör 1920*1200 eller 2560*1600 inte se hela spelet utan en kroppad version, så det är synd om dem ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det är fler gamers som kör 16:10 än 16:9, så varför skulle de lägga ner supporten för det? Dessutom krävs det enormt lite arbete att supporta båda 16:9 och 16:10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det är fler gamers som kör 16:10 än 16:9, så varför skulle de lägga ner supporten för det? Dessutom krävs det enormt lite arbete att supporta båda 16:9 och 16:10.

Bara krångligt och slutar alla spelutvecklare helt med 16:10 support kommer övergången till 16:9 att gå ännu snabbare. I princip alla skärmar som säljs idag är 16:9.

Dessutom rent artistiskt för utvecklaren är det inte så kul att vissa folk spelar på ett sätt som gör att de får en sämre spelupplevelse och missar ögongodis som de inte skulle gjort om de spelat med en 16:9 skärm. Det problemet har inte de spelutvecklare som valt att bara ha support för 16:9. Förstår Witcherteamet och andra spelutvecklare fullt ut som valt att ha uteblivet support för 16:10 och detta kommer bara att bli vanligare och vanligare.

Om 3 år kommer nästan alla att ha 16:9 skärmar vilket bara kommer underlätta för speltillverkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Bara krångligt och slutar alla spelutvecklare helt med 16:10 support kommer övergången till 16:9 att gå ännu snabbare. I princip alla skärmar som säljs idag är 16:9.

Dessutom rent artistiskt för utvecklaren är det inte så kul att vissa folk spelar på ett sätt som gör att de får en sämre spelupplevelse och missar ögongodis som de inte skulle gjort om de spelat med en 16:9 skärm. Det problemet har inte de spelutvecklare som valt att bara ha support för 16:9. Förstår Witcherteamet och andra spelutvecklare fullt ut som valt att ha uteblivet support för 16:10 och detta kommer bara att bli vanligare och vanligare.

Om 3 år kommer nästan alla att ha 16:9 skärmar vilket bara kommer underlätta för speltillverkarna.

Men suck det finns ju till och med inofficiella patchar till gamla spel som fixar att man kan köra i 16:10 och 16:9, tex C&C Generals Zero hour så hur svårt kan det vara?. Det enda ögongodis man kan tänkas missa är ju bara i en ingame cutscene där man har en fast kamera men det bör ju fixa sig ändå om dem körs som filmer och dem svarta linjerna anpassas där efter. Om detta beslut var från en utvecklare som primärt gör spel till konsol och knappt bryr sig om PC versionen hade jag förstått detta men nu utvecklar dem ju spelet enbart till PC vilket gör saken rätt larvigt och dumt med tanke på att typ hälften av alla PC gamers inte kör med 16:9 än. Det finns en anledning till varför 99% av alla nya spel på PC värt vatten fortfarande stödjer 16:10 och för mig känns det rätt knäppt att behöva köpa en ny 24” monitor nu och mer eller mindre tvingas nedgradera mig och spela i sämre upplösning bara för knappt en handfull utvecklare bestämt sig att bara stödja 16:9.

Permalänk
Medlem

38 minuter Witcher 2-genomgång, glöm ej välja högupplöst
*0-5min concept art display.
*5-20min general concerns & info, PC focus, Witcher 1-2, drm, installation, dlc, rating etc.
*20-25min gameplay combat preparations.
*25-37min gameplay combat & tactics

Permalänk
Skrivet av Buio:

Haha, enormt lite låter konstigt. Pyttemycke

Permalänk
Medlem

Hehe.

Lite mindre än en månad kvar till release, 17:e maj.

Permalänk
Permalänk