The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Helvete vad jobbigt när man ska slåss mot Karyan. Det är ju inte direkt en lätt boss och dör man (vilket man lätt gör så man typ tål två slag) så måste man se om filmsnutten innan bossfighten....varje gång >.< Igår hann jag borsta tänderna, ta av mig linserna, städa lite osv mellan varje sekvens innan jag gav upp :/

Dold text

Det är nog det mest frustrerande och konsol-liknande med spelet. Som PC-spelare är man van vid att kunna köra en Quicksave lite när man vill, även mitt i svåra fajter och liknande. Det gör att man drar sig lite för att gå in i svåra bossfajter.. för man vet att det kan de en jäkla tid med alla omladdningar, videosnuttar o.s.v.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Det är nog det mest frustrerande och konsol-liknande med spelet. Som PC-spelare är man van vid att kunna köra en Quicksave lite när man vill, även mitt i svåra fajter och liknande. Det gör att man drar sig lite för att gå in i svåra bossfajter.. för man vet att det kan de en jäkla tid med alla omladdningar, videosnuttar o.s.v.

Som tur var löste det sig Skip fungerade sen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hmm,nån som kan hjälpa mej lite här.

har spelat spelet lite granna nu och har fastnat.
är på uppdraget "to the temple" och vet ej vart man ska gå.
har sökt igenom varje hus(utom dom som är låsta såklart),har räddat dom civila ur huset från soldaterna och efter det så dök det upp en grön prick på kartan vilket jag antar visar att det är dit man ska gå,men pricken visar bara vägen till ett hus och där inne finns det ej nått mer än en dörr som ej går att öppna och utanför finns en eld.
kan inte heller springa vidare för då kommer jag bara till en trasig bro.

Dold text

vad gör jag?

Om jag inte minns fel skall du ned i en brunn.

Dold text
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ingen ETA på 16:10 stödet? vill ju fortsätta spela

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om jag inte minns fel skall du ned i en brunn.

Dold text

jepp,det var så rätt så,dock så var brunnen EFTER där jag befann mej,man skulle visst skjuta sönder några plankor och sen kunde man gå ner i en brunn;).
vet inte hur länge jag sprang omkring och letade efter denna brunn,cm efter cm sökte man igenom där man nu kunde söka igenom,sköt/slog på allt och alla och till slut så losnade ett par planor and of i was:)

Dold text
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jepp,det var så rätt så,dock så var brunnen EFTER där jag befann mej,man skulle visst skjuta sönder några plankor och sen kunde man gå ner i en brunn;).
vet inte hur länge jag sprang omkring och letade efter denna brunn,cm efter cm sökte man igenom där man nu kunde söka igenom,sköt/slog på allt och alla och till slut så losnade ett par planor and of i was:)

Dold text

Hehe, jag skrev om plankorna först men sen har jag för mig att jag kom runt det stället där jag hade skjutit plankorna mao hade jag inte behövt göra det om jag ville explora mer...men som sagt, minns inte riktigt

Dold text

Bra att det löste sig iaf

Skrivet av Oneone:

Ingen ETA på 16:10 stödet? vill ju fortsätta spela

Jag trodde också det skulle vara ett problem men helt ärligt så märker jag inte av det så mycket Det är ju så många filmsekvenser som kunde ha vart i letterboxformat för känslans skull att man glömmer bort att övergången inte blir fullscreen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158941:

Vilken version av spelet lirar du? Har retail + 1.1. Någon "Firefly" existerade inte alls, och inte heller fanns det någon quest i Act III som hade något med Harpy Traps att göra om du inte nu med Act III menar Chapter 2. Då är det Harpy Traps du idd ska använda och inte "Firefly", bara att droppa Harpy Traps framför en Harpy så flyger dem med den till deras nästa ( om det finns ett i närheten ).

Hm, kanske blandade ihop det, men är Act I i början eller när man kommer till Flotsam?

I vilket fall som helst, har ingen aning vilken version jag har, men kommer ihåg att det stod i loggen att man hade som uppdrag "Use Harpy Traps". Punkt. Inget mer. Inget specifikt som att använda fällorna på varelserna själva, och inte på deras nästen. Så, jag kikade i den officiella guiden till spelet som jag fick med och där stod det att man skulle använda "Firefly bombs", och kasta dem upp i deras nästen. Sådana fanns i Flotsam (av vad jag vill minnas), men jag köpte dem inte eftersom de inte intresserade mig just då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Hm, kanske blandade ihop det, men är Act I i början eller när man kommer till Flotsam?

I vilket fall som helst, har ingen aning vilken version jag har, men kommer ihåg att det stod i loggen att man hade som uppdrag "Use Harpy Traps". Punkt. Inget mer. Inget specifikt som att använda fällorna på varelserna själva, och inte på deras nästen. Så, jag kikade i den officiella guiden till spelet som jag fick med och där stod det att man skulle använda "Firefly bombs", och kasta dem upp i deras nästen. Sådana fanns i Flotsam (av vad jag vill minnas), men jag köpte dem inte eftersom de inte intresserade mig just då.

Har för mig att Flotsam ä Act 1.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Som seville57 säger är starten en prolog och Act I börjar när man kommer till Flotsam. Det finns en quest kring harpy traps i Act II och i den ska man lägga harpy traps på marken när man blir attackerad, så kommer någon klåfingrig harpy att få för sig att ta hem den till sitt näste.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte spelat var väldigt bra och roligt., men kunde varit längre! någon som vet om det kommer en uppföljare? Så som mitt slutade verkar det som det är ett stort krig som kommer framöver.. frågan är om man orkar spela igenom allt igen?

Dold text
Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som får plötlsiga krashningar?
kan tex sitta och spela felfritt en längre stund och sen när man tex trycker upp char infon,spelet måste ladda en ny zon etc,så kan spelet,utan någon som helst varning eller fel medelande,stängas ned.
oftast händer det sekunderna efter automat sparningen har jag märkt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på 16:10 patchen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

http://www.rage3d.com/cap/

New profiles added with this release:

Witcher 2 – Resolves missing NPI text and light source issues
Dungeons and Dragons: Daggerdale – Resolves flickering seen when running in CrossFire mode

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

http://www.rage3d.com/cap/

New profiles added with this release:

Witcher 2 – Resolves missing NPI text and light source issues
Dungeons and Dragons: Daggerdale – Resolves flickering seen when running in CrossFire mode

Gryyymt! Skall testas omgående!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gryyymt! Skall testas omgående!

Installera och sedan starta om datorn så funkar det PERFEKT!!! äntligen har jag börjat spela det

Vad kan jag säga? med Ultra settings och Ubersampling så flyter spelet på bra och grafiken är top notch! Spelet verkar hittills vara riktigt bra och man dör rätt ofta på hardmode när man är ovan med combat systemet men det kommer sakta in.

Hur har det gått för dig?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Alltså för mig flyter det bättre med crossfire av. 11.4 preview och senaste cap.
nån fix?

sen så tycker jag inte spelet är så snyggt som alla säger, karaktärerna ser ju inte bra ut alls :S, spelet är bara krävande som tusan. ^^

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Installera och sedan starta om datorn så funkar det PERFEKT!!! äntligen har jag börjat spela det

Vad kan jag säga? med Ultra settings och Ubersampling så flyter spelet på bra och grafiken är top notch! Spelet verkar hittills vara riktigt bra och man dör rätt ofta på hardmode när man är ovan med combat systemet men det kommer sakta in.

Hur har det gått för dig?

Kul att du kan köra med så höga inställningar

Jag kör fortfarande Ultra utan Ubersampling då jag vill ha smooth 60fps vilket jag inte lär få med min rigg. Stängde också av SSAO eftersom jag hörde att det var broken.

Jodå, lightsource buggen försvann och det flyter på lika mjukt som med CAP3, jag är nöjd Förutom en sak...på vissa fiender så försvinner healtbars då och då när man slåss med dem. Ju mindre fiender desto större chans att healtbar försvinner. Dock syns den om man vinklar kameran lite hit och dit men orka det?
Har du samma problem?

Edit - Testade med Ubersampling. Visst, det är väl spelbart (gissar runt 35-45fps) och ser ännu skarpare ut men nä...kör nog utan ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag kör fortfarande Ultra utan Ubersampling då jag vill ha smooth 60fps vilket jag inte lär få med min rigg. Stängde också av SSAO eftersom jag hörde att det var broken.

Jodå, lightsource buggen försvann och det flyter på lika mjukt som med CAP3, jag är nöjd Förutom en sak...på vissa fiender så försvinner healtbars då och då när man slåss med dem. Ju mindre fiender desto större chans att healtbar försvinner. Dock syns den om man vinklar kameran lite hit och dit men orka det?
Har du samma problem?

Edit - Testade med Ubersampling. Visst, det är väl spelbart (gissar runt 35-45fps) och ser ännu skarpare ut men nä...kör nog utan ändå

Vilken drivrutin kör du med?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har du samma problem?

Har nog samma problem med health bars vilket är jobbigt i strider med flera personer. Ubersampling är sjukt kråvande nina kort får jobba på. Känns som om en backpack blir full på en gång :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Vilken drivrutin kör du med?

Tror det är 11.5a

Skrivet av Sarevok:

Har nog samma problem med health bars vilket är jobbigt i strider med flera personer. Ubersampling är sjukt kråvande nina kort får jobba på. Känns som om en backpack blir full på en gång :/

Visst är det
Jaha, tyckte du skrev i din tidigare post att Ubersampling var en dans på rosor
Ja, backpack blir snabbt full. Speciellt när man inte vet vad man ska crafta.
Lika bra att sälja allt och köpa material för crafting när man behöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Visst är det
Jaha, tyckte du skrev i din tidigare post att Ubersampling var en dans på rosor
Ja, backpack blir snabbt full. Speciellt när man inte vet vad man ska crafta.
Lika bra att sälja allt och köpa material för crafting när man behöver.

Jo med Ubersampling så flyter det på riktigt bra men som sagt det är krävande och mina kort får jobba för att hålla det så! Förresten vilken skilltree ska man satsa på? Läste något om att Sword var den "lättaste" och Alch den svåraste men väldigt effektiv. Rekommenderat att blanda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jo med Ubersampling så flyter det på riktigt bra men som sagt det är krävande och mina kort får jobba för att hålla det så! Förresten vilken skilltree ska man satsa på? Läste något om att Sword var den "lättaste" och Alch den svåraste men väldigt effektiv. Rekommenderat att blanda?

Jag blandade sword med magi 3gången jag spelade igenom. Körde så mycket skillpoints inne på sword att jag fick adrenalin finishen med 3mobs. Sen boosta jag Quen(sign skölden)skillen inne på magi tree.

Hur man än väljer är det dumt att bara köra enbart på ett skilltree iaf, vissa skills är ju värdelösa.

Btw shit va det åskar ute nu, nu lever man farligt...eller mja datorn lever farligt, men jag chansar:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag blandade sword med magi 3gången jag spelade igenom. Körde så mycket skillpoints inne på sword att jag fick adrenalin finishen med 3mobs. Sen boosta jag Quen(sign skölden)skillen inne på magi tree.

Hur man än väljer är det dumt att bara köra enbart på ett skilltree iaf, vissa skills är ju värdelösa.

Btw shit va det åskar ute nu, nu lever man farligt...eller mja datorn lever farligt, men jag chansar:P

Ah I see! Kan man se när man får adrenalin rushen? Ibland one shottar jag fiender utan att veta vad jag tryckt på haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Ah I see! Kan man se när man får adrenalin rushen? Ibland one shottar jag fiender utan att veta vad jag tryckt på haha

Ja om väl har låst upp möjligheten att köra med adrenalin så får du ju en extra mätare som byggs på när du slår med svärdet. När mätaren blir full kan du göra en finish genom att trycka på X.

Det du beskriver låter mer som insta kill som du kan få X % för att få beroende på var du satt dina skills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja om väl har låst upp möjligheten att köra med adrenalin så får du ju en extra mätare som byggs på när du slår med svärdet. När mätaren blir full kan du göra en finish genom att trycka på X.

Det du beskriver låter mer som insta kill som du kan få X % för att få beroende på var du satt dina skills

Är bara level 6 så har inte satt några speciella skills :/ Blir sönderslaktad av vissa monster när man kör på hard. Får loada hela tiden känns det som men det är en rolig utmaning då man får blanda lite traps och bombs ibland

Det enda jobbiga är att health baren försvinner vilket gör det sjukt irriterande då man inte vet vem som har minst liv för att döda den först..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Är bara level 6 så har inte satt några speciella skills :/ Blir sönderslaktad av vissa monster när man kör på hard. Får loada hela tiden känns det som men det är en rolig utmaning då man får blanda lite traps och bombs ibland

Det enda jobbiga är att health baren försvinner vilket gör det sjukt irriterande då man inte vet vem som har minst liv för att döda den först..

Ah ok, ja va feg och körde på normal bara, där behövde man inte köra med traps och bombs för att överleva hehe

Jag har hört av de som kör på hard att det mest bara är svårt ibörjan de första levlarna. Sen när du får lite skills och armor blir mycket lättare och du dör näst intill aldrig.

Du vet om att du har target-lock med ALT knappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Du vet om att du har target-lock med ALT knappen?

...

Nu vet jag iaf om det haha tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag kör sword just nu mest p.g.a. att jag inte orkar tänka på att pimpla pots hela tiden. Ang signs kör jag nästan bara Quen ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om man manuellt går in och modifierar user config filen i notepad och sätter ubersampling=4 (går ej att sätta någon annanstans) så har man otvivelaktigt den nya benchmarken för datorgrafik.