Permalänk
Hedersmedlem

Hojutställning i Norrtälje. Någon som kan gissa motiv?

Permalänk
Medlem

Sissybar?

Permalänk

Lite blandade bilder från senaste dagarna.

Vid ett badställe i Gävle-krokarna

På hötorget innan Legends-konserten tidigare i veckan

Kungliga filharmonikerna spelar tvspelsmusik på Legends-konserten.

Bergsala ställer ut lite gamla Nintendo-prylar på konserthuset under Legends.

Sambo

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Löörs:

Sissybar?

1 point to you, Sir! Passar på att lägga upp en till med samma tema.

Permalänk
Medlem

Var till Naxos/Grekland för några veckor sen där det blev en hel del fotande.

Fler går att se här: www.niopixlar.tumblr.com

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Var till Naxos/Grekland för några veckor sen där det blev en hel del fotande.

Mycket bra bilder

Här är några egna

IMG_3388 by Refulgeō, on Flickr

grandmaster by Refulgeō, on Flickr

That kidd looks so proud by Refulgeō, on Flickr

blingbling by Refulgeō, on Flickr

motor by Refulgeō, on Flickr

Nipple thrower by Refulgeō, on Flickr

chrome by Refulgeō, on Flickr

stripes by Refulgeō, on Flickr

Prop by Refulgeō, on Flickr

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Hedersmedlem

Antisen! Ofta du hänger här

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Yeah_Right: Tack så mycket, många sköna bilder från dig också

Skrivet av vargeEEEEn:

Antisen! Ofta du hänger här

Haha inte Antisen, jag heter Ville Men ja, Andreas var mycket riktigt med mig till Naxos för att hälsa på min syrra Du kände igen många bilder eller?

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Var till Naxos/Grekland för några veckor sen där det blev en hel del fotande.

Fantastiska bilder! Riktigt sköna toner du får till

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk

Tog denna bilden med mobiltelefonen, den var 8mp från början men Photoshop express gillade tydligen att förstöra bilden genom att skala ner den till 612x500 vilket jag upptäckte efter jag tagit bort originalet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garb0:

Yeah_Right: Tack så mycket, många sköna bilder från dig också

Haha inte Antisen, jag heter Ville Men ja, Andreas var mycket riktigt med mig till Naxos för att hälsa på min syrra Du kände igen många bilder eller?

Kände igen de flesta ja

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Gick ner och satte mig på huk på kajen och paparazziade lite. 500mm f/8 spegelreflex. Usel bokeh, men redigeringskunskaper har betydligt mer med slutresultatet att göra ändå...och de är inte så bra heller. 0 Purple fringing är iaf guld Jerry, guld

Af:en är bättre på att följa fiskmåsar i flykt än vad mina händer är.

Även om jag aldrig sett några totala fullträffar från det här objektivet så är det ungefär 7 gånger mer portabelt än ett traditionellt glas med samma räckvidd vilket gör att fler tenderar att ta med sig det lite oftare. Iaf när det är soligt..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Summerburst 2011

Ni missade väll inte Summerburst festivalen som gick av stapeln nu i lördags?(4:e Juni).

Det var nog det mest galna och episka jag varit på, heelt sjukt skön stämning och äckligt bra väder. Vill bara tillbaka dit för varje sekund som går!

Fotade iaf som en tok, med presspass och allt blir det så! *hehe*

Mer finns på: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.178276658894788.7291...

Missa inte nästa års summerburst, lär va ännu, ännu mer galet!

Permalänk
Medlem

Första gången jag gör en HDR. Tog några bilder i oktober förra året med syftet att göra en HDR, men har inte orkat engagera mig förens nu.

35/1.4L har inte helt optimala motljusegenskaper och gav en ful lens flare under solen. Löste det med en arkivbild på Juholt och sedan en keps på det, för jag orkade inte frilägga hans hår. Det här med HDR kanske inte är så dumt ändå. Jag ska nog bege mig ut någon morgon och ta lite mer HDR.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boo:

Första gången jag gör en HDR. Tog några bilder i oktober förra året med syftet att göra en HDR, men har inte orkat engagera mig förens nu.

http://i.imgur.com/ZnZWW.jpg

35/1.4L har inte helt optimala motljusegenskaper och gav en ful lens flare under solen. Löste det med en arkivbild på Juholt och sedan en keps på det, för jag orkade inte frilägga hans hår. Det här med HDR kanske inte är så dumt ändå. Jag ska nog bege mig ut någon morgon och ta lite mer HDR.

Han är sneaky den där Juholt!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nae0:

Ni missade väll inte Summerburst festivalen som gick av stapeln nu i lördags?(4:e Juni).

Det var nog det mest galna och episka jag varit på, heelt sjukt skön stämning och äckligt bra väder. Vill bara tillbaka dit för varje sekund som går!

Fotade iaf som en tok, med presspass och allt blir det så! *hehe*
http://farm6.static.flickr.com/5142/5802260220_d137a84da4_z.j...

http://i54.tinypic.com/1672ezt.jpg

Mer finns på: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.178276658894788.7291...

Missa inte nästa års summerburst, lär va ännu, ännu mer galet!

Bara jag eller består dina bilder till 99& av tjejer? Inte för att jag har nåt emot det då hehe.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nae0: Jag hade motorcyklar eller summerburst att välja på. Anser inte att summerburst va värt inträdet så jag sket i det.

Med alla tjejjer som var där, kanske det hade vart värt det

Boo: Älskar hur loj din attityd är i bilden

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Var till Naxos/Grekland för några veckor sen där det blev en hel del fotande.

Massa bilder

Fler går att se här: www.niopixlar.tumblr.com

Sjukt fina bilder! får man fråga vilken 10-20mm du har? keep up the good work som de säger på utrikiska!

har likt Boo försökt mig på lite HDR, tycker det är rackarns svårt att få till det bra, vill ju inte att det ska synas direkt att det är just HDR.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Sjukt fina bilder! får man fråga vilken 10-20mm du har? keep up the good work som de säger på utrikiska!

har likt Boo försökt mig på lite HDR, tycker det är rackarns svårt att få till det bra, vill ju inte att det ska synas direkt att det är just HDR.

*bild*

Skön bild och tackar! Det är Sigmas 10-20 4,0-5,6 som vidvinkelbilderna är tagna med.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Fortsätt här: http://www.sweclockers.com/forum/103-foto/1013924-fototrad-so...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||