Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Jo men det kommer man få betala för snart med (Privatkopiering

Det beror på vad man väljer jag kommer ALDRIG att köpa en hårddisk till ifrån Sverige när detta träder kraft.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Nja, spelet kommer stödja DX11, bara inte funktioner som t ex tessellering.

Så inte de saker som gör DX11 till DX11?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Var ju bekräftat att det endast skulle stödja DX9, så en konsolportning är ju inte förvånande.

Skitspel.. kommer spela BF3 ändå så

Btw, Diablo 3 > Skyrim

Väldigt lika spel btw...:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Har inget med pc-elitister att göra. Konsolportar begränsar utveckling av spel och hårdvara. Istället för att ge utveckla fria händer med dagens teknik tvingas de mjölka fram det yttersta ur gammal hårdvara. Vist det är fortfarande häpnadsveckande vad de kan åstadkomma men det är knappast någon optimal lösning.

Vad är problemet med att utveckla till PC och sedan banta versionen till konsol? Då blir alla glada. Nu blir bara konsollspelarna glada och PC spelarna kommer fortsätta vägra köpa spel och ladda ner de istället.

Så gör jag iaf, jag laddar ner ett nytt spel och köper det sen om det är bra. Tyvärr blir dock portningarna bara värre och värre och jag ser ingen anledning till varför de ska ha mina pengar.

Jag vet själv att det är pga sånna som mig som de gör så och att det är en ond cirkel. Så även om jag inte har nån lösning så ville jag gnälla

fast man köper ju bara spelet om det är RIKTIGT bra

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Så inte de saker som gör DX11 till DX11?

Dem kommer knappt använda DX11 i Skyrim, dem sa att dem bara använde det till småsaker.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte är optimerat för PC men det blir helt klart ett köp ändå. Det värsta i mina ögon är att även gränssnittet är "konsolifierat" och således förhållandevis klumpigt.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Det beror på vad man väljer jag kommer ALDRIG att köpa en hårddisk till ifrån Sverige när detta träder kraft.

Kommer det göra, precis som med CD/DVD skrivor.

----------------------

Tycker det är tråkigt, menar...Crysis verkar ha floppat totalt, just på grund av att det är DX9? Mitt ex är inte ens upppackat än...Jag väntar på patchen!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

FUUUUUUUUUU, modda skiten dirr :]

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Nej det blir nog inget köp när man inte får någon kärlek av utvecklarna.

Permalänk
Avstängd

just nu är mina förväntningar på 0 ...

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Hedersmedlem

Fattas bara att man i nästa elder scrolls får upp saker som "W!!!", "A!!!"...."D!!!" ;).
Visserligen hände det även i TW2, och det var väl det spelets enda dåliga aspekt.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Tråkigt att det inte är optimerat för PC men det blir helt klart ett köp ändå. Det värsta i mina ögon är att även gränssnittet är "konsolifierat" och således förhållandevis klumpigt.

Nästan självklart att gränssnitten kommer vara konsolifierat, det har alla konsolportar jag vet i.a.f : /

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Suck.
Det mest irriterande med portade spel är oftast UI. Att porta från joypad till mus+keyb blir mest rörigt och dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;11085628']Fattas bara att man i nästa elder scrolls får upp saker som "W!!!", "A!!!"...."D!!!" ;).
Visserligen hände det även i TW2, och det var väl det spelets enda dåliga aspekt.

Crysis 2 var också ganska sorglig innan första patchen "PRESS START TO BEGIN"

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Hade förväntat mig mer rage, nu blir jag besviken på er!

I don't mind really, det är ändå handlingen jag är ute efter., sen att det skulle tillkomma några extra pixlar när man använder DX11 är bara smågodis som man ändå springer förbi.

Permalänk
Medlem

klaga på http://www.bethsoft.com/eng/contact_email.php

de lär ju räkna 1 mail som 100/1000 icke nöjda kunder

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

ärligt talat, det kommer inte bli lika bra som oblivion ens?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Genuint tragiskt. Med den usla känslan FarCry2 hade när det kom till PC i färskt minne ser jag verkligen inte fram emot Skyrim längre då det ser ut att gå samma öde till mötes. Symptomen på usel konsolport är på tok för många och när utvecklaren medger detta blir det än värre.

Chansen på ett mirakel för PC sidan vad gäller spelbarhet finns men jag tänker inte räkna med det. Testar innan jag eventuellt köper. Mer än så blir det inte i nuläget.

Permalänk
Medlem

Tror ni att de kommer lägga tid på att ta fram ett PC-specifikt menysystem? Det tror inte jag. Lär bli Oblivion 2.0 det här skulle jag tro. Lär köpa det ändå, men det här är helt klart tråkigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Tror ni att de kommer lägga tid på att ta fram ett PC-specifikt menysystem? Det tror inte jag. Lär bli Oblivion 2.0 det här skulle jag tro. Lär köpa det ändå, men det här är helt klart tråkigt.

ja oblivion 2.0 på konsoll men typ morrowind på pc eftersom konsollerna inte klarade hela oblivion ens.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Entusiast

Det är kanske dags att skaffa en handkontroll till sin PC, då alltfler spelutvecklare tenderar att gå åt det här hållet.
...för en konsol kommer jag nog aldrig att skaffa. Så mycket spelar jag inte att det känns vettigt.
Gissar att det är just det spelutvecklarna inser: PC är inte intressant att utveckla spel till längre, och PC-spel blir snabbt olagligt kopierade och alltför ofta före release-datum dessutom.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat köpa det, eftersom jag inte spelar på PC utan endast på PS3n
Det verkar ju awesome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Har inget med pc-elitister att göra. Konsolportar begränsar utveckling av spel och hårdvara. Istället för att ge utveckla fria händer med dagens teknik tvingas de mjölka fram det yttersta ur gammal hårdvara. Vist det är fortfarande häpnadsveckande vad de kan åstadkomma men det är knappast någon optimal lösning.

Vad är problemet med att utveckla till PC och sedan banta versionen till konsol? Då blir alla glada. Nu blir bara konsollspelarna glada och PC spelarna kommer fortsätta vägra köpa spel och ladda ner de istället.

Så gör jag iaf, jag laddar ner ett nytt spel och köper det sen om det är bra. Tyvärr blir dock portningarna bara värre och värre och jag ser ingen anledning till varför de ska ha mina pengar.

Jag vet själv att det är pga sånna som mig som de gör så och att det är en ond cirkel. Så även om jag inte har nån lösning så ville jag gnälla

Jag håller definitivt med, och jag är jätteglad över att Battlefield 3 kommer vara DX11-only och PC-fokuserat. The Witcher 2 var underbart vackert och jag köpte collector's edition för att stödja dem ytterligare.

Min poäng är att jag tycker Bethesda får oförtjänt kritik. Egentligen ingen ny info har släppts, men ändå blir folk rasande. Att spel kodas för konsollerna först är det absolut vanligaste med en överväldigande majoritet. Battlefield 3 är egentligen den enda AAA-titeln på flera år jag kan komma på som gör annorlunda. Trots detta gör Bethesda vissa saker exklusiva för PC, nämligen DX11 och speciellt mod tools, något som inte ens BF3 gör.

Nästan ingen påpekar om spelet kommer vara roligt eller inte, vilket också stör mig. När slutade vi bry oss om huruvida spel är roliga eller inte, och bara brydde oss om vilka PC-exklusiva saker det har. Visst är det tråkigt att vi inte kan få den grafik våra mastodontkort förtjänar, men det är realistiskt med tanke på att Oblivion säljer mycket mer på konsol. Tyvärr är Battlefield 3 ett stort undantag, och den enda anledningen att EA tillåter DICE att göra det är för att Bad Company 2 sålde mest på PC. Vad det säger oss är att det enda sättet att få bra PC-spel är att fortsätta stödja PC-plattformen. Utvecklarna kommer inte se på en plattform som sålt jättedåligt och sedan spendera miljontals dollar på den.

Oblivion var helt magiskt, och folk skriker bojkott över vadå, att utvecklaren sa något som egentligen är helt självklart? För mig kan de gärna porta det från en Texas Instruments, det enda jag bryr mig om är om det är ett bra spel eller inte.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Snarare tvärtom, ofta är konsollportningar så dåligt optimerade att en vanlig dator knappt kan driva dem. Kolla bara på Lost Planet 2 eller Black Ops.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Förstår att det inte är svårt att porta om man gör ett så dåligt jobb vi PC-spelare är vana vid.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Jag håller definitivt med, och jag är jätteglad över att Battlefield 3 kommer vara DX11-only och PC-fokuserat. The Witcher 2 var underbart vackert och jag köpte collector's edition för att stödja dem ytterligare.

Min poäng är att jag tycker Bethesda får oförtjänt kritik. Egentligen ingen ny info har släppts, men ändå blir folk rasande. Att spel kodas för konsollerna först är det absolut vanligaste med en överväldigande majoritet. Battlefield 3 är egentligen den enda AAA-titeln på flera år jag kan komma på som gör annorlunda. Trots detta gör Bethesda vissa saker exklusiva för PC, nämligen DX11 och speciellt mod tools, något som inte ens BF3 gör.

Nästan ingen påpekar om spelet kommer vara roligt eller inte, vilket också stör mig. När slutade vi bry oss om huruvida spel är roliga eller inte, och bara brydde oss om vilka PC-exklusiva saker det har. Visst är det tråkigt att vi inte kan få den grafik våra mastodontkort förtjänar, men det är realistiskt med tanke på att Oblivion säljer mycket mer på konsol. Tyvärr är Battlefield 3 ett stort undantag, och den enda anledningen att EA tillåter DICE att göra det är för att Bad Company 2 sålde mest på PC. Vad det säger oss är att det enda sättet att få bra PC-spel är att fortsätta stödja PC-plattformen. Utvecklarna kommer inte se på en plattform som sålt jättedåligt och sedan spendera miljontals dollar på den.

Oblivion var helt magiskt, och folk skriker bojkott över vadå, att utvecklaren sa något som egentligen är helt självklart? För mig kan de gärna porta det från en Texas Instruments, det enda jag bryr mig om är om det är ett bra spel eller inte.

vem fan vill ha ett spel man inte står ut med för att man stör sig så enormt på alla detaljer som visar att utvecklaren ville spara pengar genom en portning.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni vara så förvånade? Till min kännedom gjorde de precis samma sak med Fallout 3. Ingen big deal. Moddare fixar diverse UI-problem relativt snart efter release.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Inte undra på att spelet ser föråldrat ut, kunde man ju gissat innan man hörde detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Nja, spelet kommer stödja DX11, bara inte funktioner som t ex tessellering.

Tack för att du letar upp de fakta som kunda skapa hål i mina argument själv!

Har du överhuvud någon aning om vad DX11 innebär, förutom att det är ett högre nummer? För utvecklaren så handlar det om minimalt arbete att göra ett DX11 spel istället för DX9, förmodligen ännu mindre än att "porta" ett spel från 360 till PS3. DX11 innebär bara att man kan använda de nyare funktionerna (som tesselering) för att få ett snyggare spel, men på alla screenshots som jag har sett så ser det skitfult ut ändå -.-

Permalänk
Medlem

Känns som att det inte viktigt att spelet är bra eller roligt längre. Så länge det inte är gjort på pc först så suger det enligt många.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell