Permalänk
Avstängd

WoW eller Rift?

Har lirat WoW förut, men slutade för typ 8 månader sedan. Började med Rift för 3 månader sedan och nu saknar man WoW Är WoW något att ha ännu, och vilket föredrar ni av dessa spel och varför?

Permalänk

Slutade också med wow för ungefär 5-7 månader sedan och jag saknar det nu.. testade faktiskt rift men fastnade inte för de alls. Ingen aning om hur de är nu men enligt wow nerdsen i klassen så ska de vara jävligt bra Ska köpa mig ett Gamecard nu till nästa helg o testa de.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marreinho:

Slutade också med wow för ungefär 5-7 månader sedan och jag saknar det nu.. testade faktiskt rift men fastnade inte för de alls. Ingen aning om hur de är nu men enligt wow nerdsen i klassen så ska de vara jävligt bra Ska köpa mig ett Gamecard nu till nästa helg o testa de.

Är samma med mig angående Rift. Känns som man blivit bortskämd med allt i WoW som inte finns i Rift.
Ska allt ta och göra ett trial acc och testa lite igen.

Permalänk
Skrivet av Quantin:

Är samma med mig angående Rift. Känns som man blivit bortskämd med allt i WoW som inte finns i Rift.
Ska allt ta och göra ett trial acc och testa lite igen.

Aa jag ska också fixa trial

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Jag har spelat wow i ca 5 år och förflytta mig till rift. Har klarat allt raid content i rift men finner fortfarande rift roligare att spela, då ett aspekt som totalt saknas i wow fortfarande kan hittas i rift, och det är world pvp. Det är inte allt för ovanligt att man är ute i en raid grupp eller liknande och stöter på en annan raidgrupp för att starta en episk strid. i wow har man tur om man hittar en person för ett 1 vs 1 någonstans. Men då vet man ju oftast redan innan vem som kommer vinna det hela. Rift är för mig det bättre spelet då man inte behöver 10 karaktärer på max lvl om man vill kunna testa alla specs och aspekter spelet har att erbjuda. Sen har trion hitills vart riktigt duktiga med sina updates och deras content patches kommer med jämna mellanrum.

Rift kanske är som många säger en wow clone, men vad spelar det för roll igentligen. Wow har 5 år på nacken och allt känns likadant tycker jag, det enda som skiljer sig mellan dom olika raid instancerna är ju vilken färg den farliga elden på marken har

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz:

Jag har spelat wow i ca 5 år och förflytta mig till rift. Har klarat allt raid content i rift men finner fortfarande rift roligare att spela, då ett aspekt som totalt saknas i wow fortfarande kan hittas i rift, och det är world pvp. Det är inte allt för ovanligt att man är ute i en raid grupp eller liknande och stöter på en annan raidgrupp för att starta en episk strid. i wow har man tur om man hittar en person för ett 1 vs 1 någonstans. Men då vet man ju oftast redan innan vem som kommer vinna det hela. Rift är för mig det bättre spelet då man inte behöver 10 karaktärer på max lvl om man vill kunna testa alla specs och aspekter spelet har att erbjuda. Sen har trion hitills vart riktigt duktiga med sina updates och deras content patches kommer med jämna mellanrum.

Rift kanske är som många säger en wow clone, men vad spelar det för roll igentligen. Wow har 5 år på nacken och allt känns likadant tycker jag, det enda som skiljer sig mellan dom olika raid instancerna är ju vilken färg den farliga elden på marken har

Allt du säger stämmer väldigt bra. Tycker Trion har gjort ett sjukt bra jobb sedan releasen, är det ett enda fel så åtgärdar dem det ASAP.

Wow känns väldigt "out of date" för att säga det snällt, men det är något med det. Det var det först RPMMO jag lirade, så det är på ett sätt "hemma" för mig haha!

Btw, hur är spelet längre in? För i början tycker jag det är väldigt segt. Har bara kommit till lvl 20, då jag har det svårt att bestämma vilken klass etc.

Permalänk
Avstängd

Testade precis ett trial account på WoW och jag kommer definitivt fortsätta med Rift. WoW är redan utforskat, inget mer att göra där. I Rift finns det stora möjligheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Allt du säger stämmer väldigt bra. Tycker Trion har gjort ett sjukt bra jobb sedan releasen, är det ett enda fel så åtgärdar dem det ASAP.

Wow känns väldigt "out of date" för att säga det snällt, men det är något med det. Det var det först RPMMO jag lirade, så det är på ett sätt "hemma" för mig haha!

Btw, hur är spelet längre in? För i början tycker jag det är väldigt segt. Har bara kommit till lvl 20, då jag har det svårt att bestämma vilken klass etc.

För min del har lvling vart snabb och enkel, men då har jag också lvlat med någon polare alla tre gånger jag lvlat till 50. Skillnaden mellan o lvla på en low pop o high pop server är enorm. På high pop servers är det mycket mer invasions då det triggas av folk i zonen. Spelade på en low pop server från start o rerolla till high pop (Whitefall) och lvlandet och endgame blev oändligt mycket roligare enligt min mening. Men åter till lvlings delen, om du har möjlighet försök hitta någon att lvl med och gärna sitta på nån form av voice communication så kommer du se att det kommer bli roligare och iaf kännas snabbare.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Jag spelar själv rift och är runt lvl 35 och jag finner Rift mycket underhållande.
Vi spelar på Riptalon, vi är väl 3-4st nu som är ett gäng.

Har spelat lite wow innan så kan inte direkt uttala mig vilket som är bäst men, som många säger. Rift är nytt, grafiken slår WoW samt att det är nytänk i spelet.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz:

För min del har lvling vart snabb och enkel, men då har jag också lvlat med någon polare alla tre gånger jag lvlat till 50. Skillnaden mellan o lvla på en low pop o high pop server är enorm. På high pop servers är det mycket mer invasions då det triggas av folk i zonen. Spelade på en low pop server från start o rerolla till high pop (Whitefall) och lvlandet och endgame blev oändligt mycket roligare enligt min mening. Men åter till lvlings delen, om du har möjlighet försök hitta någon att lvl med och gärna sitta på nån form av voice communication så kommer du se att det kommer bli roligare och iaf kännas snabbare.

Har några att lira med, så ska väl försöka dra igång igen i helgen Ofan, då lirar vi samma server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

grafiken slår WoW

Jag köpte spelet rätt så nyligen och jag håller med om att grafiken är mycket snyggare, men jag vet inte om det bara är jag/min dator men är inte animationer när gubbarna etc rör sig mycket bättre i WoW?

Jag är trött på WoW, men jag är inte helt övertygad om att rift är så mycket roligare. Är dock bara lvl 13 än så länge.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Jag köpte spelet rätt så nyligen och jag håller med om att grafiken är mycket snyggare, men jag vet inte om det bara är jag/min dator men är inte animationer när gubbarna etc rör sig mycket bättre i WoW?

Jag är trött på WoW, men jag är inte helt övertygad om att rift är så mycket roligare. Är dock bara lvl 13 än så länge.

Det håller jag med om, gubbarna rör sig mycket snyggare i WoW. I Rift drar dem ju inte ens sina vapen som i WoW. Surt att dem inte fixat AA heller...

Permalänk

Har man tröttnat på WoW och vill spela något annat så spela Rift. Men jag tycker att WoW är ett bättre spel än Rift. Man ska inte spela spel för att de är "bättre" utan för att de är roligare att spela.

Personligen tyckte jag att combat var knackig i Rift, det var inte lika snärtigt och reagerade inte lika snabbt/smidigt som i WoW. Samma sak gäller PvE:n. PvE i Rift är ganska grovt tillyxad, inget är speciellt definierat. Om man ska akta sig för något i Rift så är "hitboxen" otroligt mycket större än vad animationen/effekten antyder. Vilket gör spelet klumpigt och det finns inte utrymme för lika mycket "finlir" som i WoW.

Jag spelar varken WoW eller Rift i dagsläget då jag anser att båda är tråkiga. Men om jag var tvungen att välja ett så hade jag spelat WoW. Mycket mer slipat och fulländat. Inte konstigt i.o.m att spelet funnits i ett bra tag och är otroligt stort.

Rift kanske kommer ikapp om ett år eller 3, det var känslan jag fick av att spela Rift i 2månader och raidat/PvPat i endgame.

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela wow för ca 5 månader sedan och har även testat RIFT, sjukt kul spel men det blir rätt enformigt i längden. Väntar nu på Star Wars : The old Republic, efter trailern på E3 så är man sjukt hypad.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Slutade spela WoW för ungefär ett halvår sen, känns så sjukt repetativt, farma HC ftw.. Testade även Rift, kändes som WoW fast med fler specs. Ska pausa lite från MMO tills SWTOR och Guild wars 2 kommer, då blir det att lira sånt igen

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW i cirka fem år och slutade nu i våras. Om man inte spelat WoW innan tycker jag absolut att man ska testa, då det är ett bra och välgjort spel. Jag slutade mest för att expansionerna i sig inte tillför jättemycket, det är i grunden samma spel. Efter man har levlat upp sin 6:e lvl 85 blir man lite mätt..

Jag har spelat Rift en del i betorna och tyckte det var helt okej, men fastnade inte helt för det. En del spel längtar man ju verkligen hem till när man sitter på jobbet och jag kan inte känna att Rift var ett av dem. För tillfället tycker jag inte det finns något mmorpg som är tillräckligt intressant för att jag ska börja spela igen. Jag väntar på Diablo 3, inget mmorpg, men det kommer garanterat få mig att fastna.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Har man spelat sig trött på WoW så finns det i mina ögon ingen mening med att försöka sig på rift. Samma spel med ett annat överdrag.

Permalänk

Funderar på att testa Rift
kan man spela medans man laddar ner precis som wow eller måste man ladda ner 15gb först?

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Skrivet av morgan1995:

Funderar på att testa Rift
kan man spela medans man laddar ner precis som wow eller måste man ladda ner 15gb först?

Har för mig att det inte finns någon streamplay utan du får tanka ner allt först.

Permalänk
Medlem

Har kört både Rift och WoW, även om jag spenderat betydligt mer tid på det sistnämnda. Just nu föredrar jag WoW och jag har otroligt kul med det trots att jag inte börjat raida cataclysm content ännu.

Kommer nog att spendera mest tid i WoW av de två fram tills Star Wars the Old Republic och Guild Wars 2 släpps.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Testade precis ett trial account på WoW och jag kommer definitivt fortsätta med Rift. WoW är redan utforskat, inget mer att göra där. I Rift finns det stora möjligheter

Thats the spirit boy!

Permalänk
Medlem

WoW, been there done that, det är svårt för dem att fixa något nytt.
Rift, inte alls pjåkigt. Roliga klasser och många variationer på builds. Finns mycket att utforska där, hoppas bara fler börjar spela det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Cataclysm har enligt mig sjunkit ner i WOTLK träsket.
Inga utmaningar längre,och även att folk får bättre gear så bara fortsätter de och nerfar alla dungeons och raids?
Daily HC för att farma gear osv.. - trååk
Sen stör jag mig på att de inte kommer med något nytt heller.
De använder bara massa gammalt material som de bara justerar lite.
Sen alla dessa tjänster med helt sanslösa priser på, och nu så ska de ju börja med en premuimtjänst också även att man betalar för spelet i månaden?
Blizzard har blivit både lata och giriga enligt mig, kanske har de tappat fantasin och det är dags att gå vidare med ett annat spel istället.
Men det har trots allt varit ett väldigt bra spel som jag har tyckt om mycket och de har lyckats väldigt bra med ett antal Cataclysm zoner, men nu så är jag inte speciellt sugen på att återvända.

Rift har jag testat lite, och det verkar väll vara en WoW- kopia.
Kan inte säga så mycket om det eftersom jag bara nosat lite på demot, men jag är ändå inte speciellt sugen på något mer MMO spel just nu.
Fast det ser ändå ganska fint ut
Men varför inte testa trial gratis 10 dagar vet ja?

Permalänk
Medlem

Jag är också gammal WoWare sen release och jag har också gått över till Rift. Den största anledningen till att jag spelar Rift är att det är lite nya saker. Mycket är likt WoW men det är ändå en ny värld osv. Det spelar ingen roll att hela den gamla världen är omgjord i WoW, det är ändå WoW, man har gjort det förr. Jag kommer troligtvis spela igenom Cataclysm från 1-85 någon gång för att prova men först ska Rift spelas tills jag känner att det inte ger mig något mer och när det är gjort finns troligen Tera Online ute i EU som jag peppar satan till

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

cabal online <3 100vs 100 (opend pvp) var fjärde timme i sin egen map
och väldigt flashiga skills ^^

säkert inget bra spel men det är gratis och jag är addicted hehe :I

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Rift är ju lätt roligare än wow. Dock så tröttna jag på rift då där inte va mycke bra folk nog på defiant sidan på steampike för att dra ihop en ordentlig raid. Försökte fylla ut med vad som gick att få tag i men de funka inte.

Permalänk
Medlem

Rift är mitt val för tillfället, känns roligare än wow på något sätt. Dock så kan det vara för man lirat WoW sen betan och redan sett allt.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har du bara folk att spela med är det skitkul, tråkigt med ensamma instancer, och då kan man lvla som bara den när man har tank, healer och hela dps-faddarullan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Rift är ju lätt roligare än wow. Dock så tröttna jag på rift då där inte va mycke bra folk nog på defiant sidan på steampike för att dra ihop en ordentlig raid. Försökte fylla ut med vad som gick att få tag i men de funka inte.

Nu har ju den här tråden nån månad på nacken, men tänkte informera om att det finns gratis character transfers i Rift nu med 1 veckas cooldown, så är det för få spelare på din server är det bara å byta

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

de båda spelen är ganska lika, kör spelet dina polare kör

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight