[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Något sånt här?
DELTACO ADAPTERKABEL 2X4-PIN TILL 6-PIN PCI-E 25CM http://www.dustinhome.se/pd_5010079846.aspx

Perfekt! Men behöver jag inte 6+2pins?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

nej nej den där är 3slot, gå in på ati.com och leta efter det gfx du ska ha, de har bara referensbilder vad jag vet.

Åfan! Trodde att luften ut ur lådan = referens...

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Perfekt! Men behöver jag inte 6+2pins?

http://www.inet.se/artikel/8600959/adapter-2x-molex-8-pin-pci... Där dådå. Bara att titta runt. Men det är nog den du söker

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Du har rätt... Står ju faktiskt "unlocked shaders" när jag kollar på 6950...

Men vilka kort är av referensmodell i dagens läge? Var finns dom? Kan du länka ett för 2000kr?

Tack på förhand

EDIT: Funkar det med ett 650watts nätagg med två st 6950? Corsair TX650.

Behövs det två st strömkablar / kort i 6950-modelleN?

EDIT2: http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1014998-vilket-69...

lät ju inte alls gött. fan

http://www.dustinhome.se/pd_5010546868.aspx?

Blir inte lätt att få tag på ett för 2000 kronor, iaf inte referens. Vet inte vad dom tjatar om i den tråden du länkade. Köper du ett kort av referensmodell så ska du kunna låsa upp det utan några som helst problem. Eftersom att du har två bios så gör det inte så mycket om du failar röven av dig, du kan bara boota om datorn med ditt original-bios och flasha om ditt sekundära igen.

Du bör kunna köra två 6950 på 650w nätagg.

För 6950-modellen behöver du 2 st 6-pin.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

fungerar utan problem om du har en 12v lina,

Tänkte fråga tror ni det fungerar utan problem att köra 3x 6950 @ 6970 @900 core 1,1 volt? på ett AX-750. Det har 744w på 12v 76A

Tror att ett 6950 bör dra runt 180watt i max load. Normalt, oklockat. Det är iaf vad jag läst i diverse tester. Lägg därtill din burk på 170. 3x180+170=710. Så nej, du bör helt klart inte försöka dig på trippel 6950. Det bör "gå", men faktum är ju att du är bra nära då.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det egentligen för att få sina pengar från mt gox till sitt swedbank konto? Skickade ca. 29 dollar från mt gox i torsdags förra veckan runt 16 tiden. Har fortfarande inte dykt upp på kontot. Hur lång tid kan sånt ta?

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Hur lång tid tar det egentligen för att få sina pengar från mt gox till sitt swedbank konto? Skickade ca. 29 dollar från mt gox i torsdags förra veckan runt 16 tiden. Har fortfarande inte dykt upp på kontot. Hur lång tid kan sånt ta?

Det har varit mycket aktivitet på mtgox dom senaste dagarna. Kan tänka mig att dom har en del att göra...

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Jag skickade i tisdags. Fortfarande inte fått dem. Bara att vänta

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Vore intressant att höra när ni får dem. Skulle vara intressant med en bra guide också. Tänkte själv vänta tills jag har lite mer bitcoins innan jag säljer. Men känns som det är bra att testa med en lägre summa först...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ställer en fråga eftersom några verkade ha missat den eller inte ville besvara hehe.

Kan man köra en miner per GPU utan att koppla ihop korten i CF? Hur stor skillnad blir det isåfall på att köra CF eller att köra korten ensamma.

tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Tror att ett 6950 bör dra runt 180watt i max load. Normalt, oklockat. Det är iaf vad jag läst i diverse tester. Lägg därtill din burk på 170. 3x180+170=710. Så nej, du bör helt klart inte försöka dig på trippel 6950. Det bör "gå", men faktum är ju att du är bra nära då.

Tack! btw sätt doneringslänk i din signatur:P

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Testade att sälja 2 BTC idag á 20$ styck och skicka över dom till mitt Nordea konto från Mtgox. Ska bli intressant å se om man får ut några pengar på det här.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Det har varit mycket aktivitet på mtgox dom senaste dagarna. Kan tänka mig att dom har en del att göra...

Skrivet av InCyBoy:

Jag skickade i tisdags. Fortfarande inte fått dem. Bara att vänta

Såpass... Bara till att hålla tummarna då

Men har någon utav er sedan tidigare fått era pengar från mt gox? Eftersom att så många använder mt gox så borde det ju funka. Hur lång tid tog det? Vad använde ni för bank? Försvann en del av pengarna(avgift på att göra dollar till kronor)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Ställer en fråga eftersom några verkade ha missat den eller inte ville besvara hehe.

Kan man köra en miner per GPU utan att koppla ihop korten i CF? Hur stor skillnad blir det isåfall på att köra CF eller att köra korten ensamma.

tackar

Ja det kan du men du kommer behöva en dummy plug.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Testade att sälja 2 BTC idag á 20$ styck och skicka över dom till mitt Nordea konto från Mtgox. Ska bli intressant å se om man får ut några pengar på det här.

Jag har skickat ut över 15 btc, det är inga problem tar bara lite tid, varnogran med adress mm samt skriva in rätt land, fattas land = inga pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Ja det kan du men du kommer behöva en dummy plug.

I see.

http://www.overclock.net/folding-home-guides-tutorials/384733...

Funkar den guiden?

Permalänk
Skrivet av tunling:

Såpass... Bara till att hålla tummarna då

Men har någon utav er sedan tidigare fått era pengar från mt gox? Eftersom att så många använder mt gox så borde det ju funka. Hur lång tid tog det? Vad använde ni för bank? Försvann en del av pengarna(avgift på att göra dollar till kronor)?

Skickade 20 USD natten mellan Torsdag och Fredag till Handelsbanken, har inte sett något ännu.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Vore intressant att höra när ni får dem. Skulle vara intressant med en bra guide också. Tänkte själv vänta tills jag har lite mer bitcoins innan jag säljer. Men känns som det är bra att testa med en lägre summa först...

Jag testade bara med 1 btc (det lägsta man kan överföra) för säkerhetens skull. Såhär gick jag tillväga:

1. Skapa konto på https://mtgox.com/

2. Logga in och välj "Add funds" som står till vänster i menyn. Under "Add Bitcoins" som kommer upp därefter väljer du hur många btc du vill överföra, t.ex. 1. Klicka därefter på "Send Bitcoins". Du får då fram en bitcoin-adress. Denna adressen ska du föra över 1 btc till ifrån ditt mybitcoin-konto. När du har gjort detta kan det ta nån timma innan du ser din bitcoin på mt gox.

3. Klicka därefter på "Trade" i menyn till vänster och skriv därefter i hur många bitcoins du vill sälja under "Sell bitcoins". Skriv t.ex. 1 och klicka därefter på "Sell bitcoins". Uppe i vänstra hörnet kommer du nu se att du har fått ca. 20 dollar för din bitcoin.

4. Klicka på "Withdraw Funds" i menyn till vänster. Välj US Dollars to Euro currency (SEPA zone). Skriv in hur många dollar du vill ta ut från ditt mt gox konto vid "Amount to Withdraw". Fyll i namn och FULL adress. Fyll därefter i ditt kontos IBAN. Om du har Swedbank hittar du en kontokod till IBAN konverterare här: http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/betalninga...
I fältet BIC fyller du i med "SWEDSESS" som gäller för Swedbank och sparbankerna.

5. Klicka på "Send Request" och vänta på att du får pengarna på ditt bankkonto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes, den funkar fin fint

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_SLain_Man:

Skickade 20 USD natten mellan Torsdag och Fredag till Handelsbanken, har inte sett något ännu.

Kan ta dryga veckan. (har tagit över en vecka med för mig)

Permalänk
Medlem

Rookie fråga..
Kan man köra flera miners mot samma workers-konto samtidigt?
Eller ska man skapa flera workers konton?
Summeras det hela ihop per swepool konto sedan eller?
Har inte läst hela tråden men nästan. och hittar inte svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellak43:

Rookie fråga..

1 "källa" per worker.

så tex 2 gpu och en cpu = 3 workers.

ett 6990 = 2 workers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, du kan köra flera miners på ett konto, de kommer samla till en gemensam summa på den pool du kör dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellak43:

Rookie fråga..

Du ska ha en worker per GPU. Så om du kör med två grafikkort så ska du ha två workers. Allt som dina två workers jobbar ihop summeras därefter på swepool.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Permalänk

Kör just nu med phoenix, får typ 10-20mhash mer med den jämfört med guiminer. Köpte dock nyss ett till 6950 idag och undrar hur jag ska ändra för att köra 2 workers med phoenix.

Har just nu detta inskrivet i phoenix:
phoenix -u http://användare:lösen@bitcoins.lc:8080/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS BFI_INT FASTLOOP=false AGGRESSION=11 WORKSIZE=128

ska jag göra en ny rad under och skriva in min andra worker bara så funkar det? Eller ska man även ändra några mer inställningar nu? Kör korten i CF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupahMario:

Det är ganska bra. Har själv ett 6950 och kommer upp i ungefär 385 Mhash/s. Har dock låst upp mina shaders.

Vad är kör du för miner och inställningar?

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Kör just nu med phoenix, får typ 10-20mhash mer med den jämfört med guiminer. Köpte dock nyss ett till 6950 idag och undrar hur jag ska ändra för att köra 2 workers med phoenix.

Har just nu detta inskrivet i phoenix:
phoenix -u http://användare:lösen@bitcoins.lc:8080/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS BFI_INT FASTLOOP=false AGGRESSION=11 WORKSIZE=128

ska jag göra en ny rad under och skriva in min andra worker bara så funkar det? Eller ska man även ändra några mer inställningar nu? Kör korten i CF.

Gör en kopia av .cmd filen, sen ändrar du bara användarnamn och lösenord

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Gör en kopia av .cmd filen, sen ändrar du bara användarnamn och lösenord

ah tack! fast hur bestämmer jag vilket kort som rätt worker?

EDIT: såg nu att du skrev det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Glöm inte ändra Device=0 till 1 eller 2 eller vad dit andra grafikkort klassas som.